tapatalk

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 02 dec 2015, 16:37

  • Adres van je forum: http://www.schnauzerforum.nl
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem?nog geen probleem
    phpBB versie:3.0.14


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik wil op verzoek van enkele forumleden tapatalk installeren op bovenstaand forum, doch als ik de installatiestappen bekijk die te zien zijn op de site:
https://tapatalk.com/download_phpbb.php
komt dit niet overeen met wat ik op mijn schermen zie.
Automod heb ik bv niet staan.
Hoe krijg ik die in mijn beheerdershoek van mijn forum, zodat ik tapatalk kan installeren?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 02 dec 2015, 18:32

Persoonlijk zou ik eerst updaten naar 3.1 en daarna tapatalk installeren.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door Paul » 03 dec 2015, 12:05

persoonlijk zou ik nooit tapatalk installeren, het staat bekend om issues en heeft ook diverse security issues gehad in het verleden.

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 03 dec 2015, 19:44

paul schreef:persoonlijk zou ik nooit tapatalk installeren, het staat bekend om issues en heeft ook diverse security issues gehad in het verleden.
oei, hebben deze security issues invloed op het forum zelf?

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 03 dec 2015, 19:44

El torro schreef:Persoonlijk zou ik eerst updaten naar 3.1 en daarna tapatalk installeren.
Is 3.1 beter?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 03 dec 2015, 19:49

Nee, dus alleen doen als de leden het echt willen, dat hele tapatalk is een ramp en elke maand een update.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door David » 03 dec 2015, 20:41

Littlebirdy schreef:
El torro schreef:Persoonlijk zou ik eerst updaten naar 3.1 en daarna tapatalk installeren.
Is 3.1 beter?
3.1.x heeft functies die 3.0.x niet heeft, of het beter is of niet... daar zal iedereen een ander antwoord op hebben. Als je het mij persoonlijk vraagt, dan vind ik dan 3.1.x beter is, want je forum wordt mobiel bereikbaar. Je hoeft geen wijzigingen meer te doen in je broncode, wat het onderhouden van je website/forum zoveel gemakkelijker maakt. Het is makkelijker je forum uit te bouwen, een extensie (een uitbreiding) is met een pakket downloaden/uploaden en een paar klikken gepiept geen gerotzooi meer met installeren en code wijzigen. Ook niet wanneer je een MOD moet updaten, wat het merendeel van de gebruiker nooit doet! Ik vind het dus een verbetering :D

Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat de 3.0.x lijn, binnen kort in de End of Life (EOL) fase zit. De modificaties forums zijn vandaag al gesloten, nieuwe modificaties of updates voor modificaties in de database worden niet meer aangenomen. Het wordt dus steeds onaantrekkelijker om 3.0.x te blijven gebruiken. Als je onervaren bent op het gebied van phpBB dan zou ik adviseren om de overstap al te maken.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 04 dec 2015, 15:10

David schreef:
3.1.x heeft functies die 3.0.x niet heeft, of het beter is of niet... daar zal iedereen een ander antwoord op hebben. Als je het mij persoonlijk vraagt, dan vind ik dan 3.1.x beter is, want je forum wordt mobiel bereikbaar. Je hoeft geen wijzigingen meer te doen in je broncode, wat het onderhouden van je website/forum zoveel gemakkelijker maakt. Het is makkelijker je forum uit te bouwen, een extensie (een uitbreiding) is met een pakket downloaden/uploaden en een paar klikken gepiept geen gerotzooi meer met installeren en code wijzigen. Ook niet wanneer je een MOD moet updaten, wat het merendeel van de gebruiker nooit doet! Ik vind het dus een verbetering :D

Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat de 3.0.x lijn, binnen kort in de End of Life (EOL) fase zit. De modificaties forums zijn vandaag al gesloten, nieuwe modificaties of updates voor modificaties in de database worden niet meer aangenomen. Het wordt dus steeds onaantrekkelijker om 3.0.x te blijven gebruiken. Als je onervaren bent op het gebied van phpBB dan zou ik adviseren om de overstap al te maken.
Dan is het verstandig dit binnenkort toch maar te gaan doen......merk aan mezelf dat ik het voor me uit heb geschoven.
Ik ga me hierin verdiepen en als ik het niet aan durf een aanvraag doen of iemand van hier me wil helpen.
thx voor de info
Laatst gewijzigd door Littlebirdy op 04 dec 2015, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 04 dec 2015, 15:11

El torro schreef:Nee, dus alleen doen als de leden het echt willen, dat hele tapatalk is een ramp en elke maand een update.
odear dat had ik niet verwacht....is dit in de 3.1 versie beter te handelen?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door David » 04 dec 2015, 15:46

Littlebirdy schreef:
David schreef:
3.1.x heeft functies die 3.0.x niet heeft, of het beter is of niet... daar zal iedereen een ander antwoord op hebben. Als je het mij persoonlijk vraagt, dan vind ik dan 3.1.x beter is, want je forum wordt mobiel bereikbaar. Je hoeft geen wijzigingen meer te doen in je broncode, wat het onderhouden van je website/forum zoveel gemakkelijker maakt. Het is makkelijker je forum uit te bouwen, een extensie (een uitbreiding) is met een pakket downloaden/uploaden en een paar klikken gepiept geen gerotzooi meer met installeren en code wijzigen. Ook niet wanneer je een MOD moet updaten, wat het merendeel van de gebruiker nooit doet! Ik vind het dus een verbetering :D

Wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat de 3.0.x lijn, binnen kort in de End of Life (EOL) fase zit. De modificaties forums zijn vandaag al gesloten, nieuwe modificaties of updates voor modificaties in de database worden niet meer aangenomen. Het wordt dus steeds onaantrekkelijker om 3.0.x te blijven gebruiken. Als je onervaren bent op het gebied van phpBB dan zou ik adviseren om de overstap al te maken.
Dan is het verstandig dit binnenkort toch maar te gaan doen......merk aan mezelf dat ik het voor me uit heb geschoven.
Ik ga me hierin verdiepen en als ik het niet aan durf een aanvraag doen of iemand van hier me wil helpen.
thx voor de info
Ik heb een uitleg geschreven hoe je kan updaten van 3.0 naar 3.1, die kan je vinden via: viewtopic.php?f=92&t=59557 Mocht iets niet begrijpen dan kan je het altijd vragen. Mocht het nou echt niet lukken, dat is er het service team ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 04 dec 2015, 15:59

dank je wel David.....

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 04 dec 2015, 17:02

De updates van extensies in 3.1 is zeer gemakkelijk, maar daardoor wordt tapatalk niet beter.

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 05 dec 2015, 11:46

El torro schreef:De updates van extensies in 3.1 is zeer gemakkelijk, maar daardoor wordt tapatalk niet beter.
zijn er ook andere mogelijkheden naast tapatalk dat de gsm gebruiker makkelijker het forum kan bekijken en kan posten?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door David » 05 dec 2015, 12:00

Littlebirdy schreef:
El torro schreef:De updates van extensies in 3.1 is zeer gemakkelijk, maar daardoor wordt tapatalk niet beter.
zijn er ook andere mogelijkheden naast tapatalk dat de gsm gebruiker makkelijker het forum kan bekijken en kan posten?
phpBB 3.1.6 is responsive en dus geschrikt voor mobiel gebruik, het forum past zich automatische aan de beeldschermresolutie.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 07 dec 2015, 14:14

David schreef:
phpBB 3.1.6 is responsive en dus geschrikt voor mobiel gebruik, het forum past zich automatische aan de beeldschermresolutie.
dat zou al heel mooi zijn......

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 07 dec 2015, 15:13

de laatste is dus nu de 3.1.6 zie ik net....deze dus gedownload.

voorgaande versies voorafgaand aan deze kan ik dus overslaan?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 07 dec 2015, 15:41

Littlebirdy schreef:
voorgaande versies voorafgaand aan deze kan ik dus overslaan?
Klopt

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 07 dec 2015, 17:32

ik ga donderdag of vrijdag ermee stoeien......daarvoor weer een back up maken.

kom ik er niet uit, trek ik aan de bel.....

luitjes, nu alvast bedankt voor de hulp

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 07 dec 2015, 17:40

Ik adviseer altijd om eerst het forum te kopiëren en de update uit te proberen met de kopie.

Schrijf precies op wat je doet dan heb je veel minder stress en kans op fouten als je je live forum update.

Ook zal je live forum dan amper off line zijn.

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 07 dec 2015, 17:44

El torro schreef:Ik adviseer altijd om eerst het forum te kopiëren en de update uit te proberen met de kopie.

Schrijf precies op wat je doet dan heb je veel minder stress en kans op fouten als je je live forum update.

Ook zal je live forum dan amper off line zijn.
goed advies, maar hoe doe ik dat?

Plaats reactie