Kleur navbar veranderen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Sander B

Kleur navbar veranderen

Bericht door Sander B » 22 sep 2008, 10:38

Ik zou graag de kleur van de navbar op mijn forum willen veranderen. Ik ben bezig met het herstijlen van een Prosilver gebaseerd thema, voor de duidelijkheid.

Afbeelding

Graag wil ik kleur 1 hetzelfde hebben als kleur 2. Of gewoon transparent. Alleen heb ik geen idee waar ik het moet aanpassen. (Ben al 2 dagen bezig met zoeken.)

Wie kan mij helpen? :)

Johan

Re: Kleur navbar veranderen

Bericht door Johan » 22 sep 2008, 14:31

Euhm. In ./styles/UwStijl/theme/colours.css of in ./styles/UwStijl/theme/common.css zoeken naar .navbar. Daar moet een kleur bijstaan (background-color: #XXXXXX;, dit kan je weghalen of gewoon wijzigen. ;) )
Voormalig Support Teamlid

Sander B

Bericht door Sander B » 23 sep 2008, 10:06

Ik heb het geprobeerd, maar als ik het weghaal of aanpas dan verandert de kleur boven de grijze streep. Dus verandert alleen de achtergrond van "Forumoverzicht" en de balk die ik wil veranderen, verandert dus niet.

Heeft u een oplossing?

Sander B

Bericht door Sander B » 23 sep 2008, 14:40

Het probleem is opgelost!

In het bestand "overall_header.html" stond: <ul class="linklist leftside" style="background: #B8D52D;"> Dus heb ik voor niets de hele tijd het .css bestand doorgezocht. Waarschijnlijk heeft de maker van het thema "green_vision" het er zelf ingezet.

Resultaat is hier te zien. Nu heb ik dus voor het eerst mijn eigen thema gemaakt! :D Alleen de icoontjes nog aanpassen en dan is het klaar.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Sander Bongaards

Plaats reactie