Hulp bij eigen stijl
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Hulp bij eigen stijl
Hallo,
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van een eigen stijl voor mijn forum.
Althans.. ik heb wel een stijl gevonden die ik leuk vindt, maar hoe kan ik daar een eigen logo op zetten
en hoe kan ik de achtergrond van de header aanpassen.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen of dit voor mij doen.. ik kan zelf wel het logo maken en de achtergrond voor de header..maar weet niet hoe ik dit moet aanpassen zodat het zichtbaar is voor mijn forum.
forum: www.noblefriends.nl/forum
Ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van een eigen stijl voor mijn forum.
Althans.. ik heb wel een stijl gevonden die ik leuk vindt, maar hoe kan ik daar een eigen logo op zetten
en hoe kan ik de achtergrond van de header aanpassen.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen of dit voor mij doen.. ik kan zelf wel het logo maken en de achtergrond voor de header..maar weet niet hoe ik dit moet aanpassen zodat het zichtbaar is voor mijn forum.
forum: www.noblefriends.nl/forum
Re: Hulp bij eigen stijl
Maak een logo met de afmeting die je zelf wilt hebben.
Uploaden naar de map forum/styles/jou-stijl/imageset
Je zal zien dat het logo de volgende naam heeft site_logo.gif verander zeker die naam niet bij het uploaden.
Om de afmetingen nu te veranderen naar het formaat van je eigen logo ga je naar,
root/styles/jouwstijl/imageset/imageset.cfg in dit bestand staat de afmetingen van het logo
Uploaden naar de map forum/styles/jou-stijl/imageset
Je zal zien dat het logo de volgende naam heeft site_logo.gif verander zeker die naam niet bij het uploaden.
Om de afmetingen nu te veranderen naar het formaat van je eigen logo ga je naar,
root/styles/jouwstijl/imageset/imageset.cfg in dit bestand staat de afmetingen van het logo
-
moet ik dan de naam van mijn eigen gemaakt logo, die naam geven? Of gaat het dan verkeerd
Oh ja .. ik heb gekeken naar de benamingen in mijn imageset, maar daar zie ik niet die naam staan.
Daar staan 2 namen met logo erin
sitelogo_small.png
sitelogo_small_300.png
Oh ja .. ik heb gekeken naar de benamingen in mijn imageset, maar daar zie ik niet die naam staan.
Daar staan 2 namen met logo erin
sitelogo_small.png
sitelogo_small_300.png
Nee niet je logo een eigen naam geven, maar de naam gebruiken die phpbb gebruikt anders kan het "verkeerd gaan" of je moet extra werk doen.
Dus best de naam gebruiken die phpbb gebruikt.
De naam van het logo is stijl gebonden.
Ik heb even op je forum gezien en het is dus sitelogo_small.png (die naam moet je ook behouden)
Logo maken en dus de extentie .png geven
En hier kan je het logo vinden.
/forum/styles/milky_way_red/imageset/sitelogo_small.png
Als je met je fotoprogramma niet kan kiezen voor .png op te slaan, dan mag je mij altijd het logo mailen ik verander dat dan wel even.
Anders irfanvieuw downloaden is gratis en handig om foto's te verkleinen en je kan hem met bijna alle extenties terug opslaan
Dus ook een .png - .gif - .jpg enz ...
Ook een .gif kan je veranderen naar vb .jpg enz...
Dus best de naam gebruiken die phpbb gebruikt.
De naam van het logo is stijl gebonden.
Ik heb even op je forum gezien en het is dus sitelogo_small.png (die naam moet je ook behouden)
Logo maken en dus de extentie .png geven
En hier kan je het logo vinden.
/forum/styles/milky_way_red/imageset/sitelogo_small.png
Als je met je fotoprogramma niet kan kiezen voor .png op te slaan, dan mag je mij altijd het logo mailen ik verander dat dan wel even.
Anders irfanvieuw downloaden is gratis en handig om foto's te verkleinen en je kan hem met bijna alle extenties terug opslaan
Dus ook een .png - .gif - .jpg enz ...
Ook een .gif kan je veranderen naar vb .jpg enz...
-
hmm nou heb het logo er nu wel op staan inderdaad en de header heb ik aan kunnen passen.
Maar het logo laat hij nu heel klein zien..ziet er dus eigenlijk niet uit.
Enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan veranderen?
Maar het logo laat hij nu heel klein zien..ziet er dus eigenlijk niet uit.
Enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan veranderen?
IN het bestand imageset.cfg kun je de afmetingen en de extensie aanpassen je vind die in de map root/styles/imageset/imageset.cfg
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
-
ja daar heb ik het formaat ook in aangepast maar hij laat hem niet in dat formaat zien
Daarna buffer geleegd en je stijl, template en imagset vernieuwd in het acp?
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
-
het is gelukt.. hartstikke bedankt Kevin