Forum in kwestie: http://forum.crea-dome.nl
Het probleem is voor bezoekers nog niet zichtbaar. Wij zijn bezig met een complete make-over van het forum, en hiervoor hebben we de stijl eMuza (site ligt er op dit moment uit, dus mogelijk foutmelding) gedownload, en zijn er voor zover heel tevreden mee. We hebben alleen wel problemen met het aanpassen van het logo. Het logo bevindt zich in de theme/images map van de stijl als logo.jpg, en ik heb het zonder moeite kunnen vervangen door het nieuwe logo ook logo.jpg te noemen, en het simpelweg te overschrijven in de FTP map. Maar ik zou graag een .png formaat willen gebruiken, vanwege de kwaliteit en de transparantie van de achtergrond. Normaal gesproken zou je dat makkelijk kunnen aanpassen bij de afbeeldingensets, maar het logo van eMuza is niet letterlijk het logo. Ik weet niet precies wat, het is denk ik de achtergrond van de header, of iets dergelijks, maar ik kan niet vinden waar ik het aan kan passen. Ik heb geen CSS of PHP bestand kunnen vinden waarin ik dat zou kunnen aanpassen. Iemand bekend met eMuza, of een suggestie waar ik het zou kunnen zoeken? Bedankt!
(PS; het gaat om dit logo dat we op de plaats willen zien)
-edit- hier is een werkende demo van eMuza
Logo eMuza
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

- marian0810
- Contacteer:
Re: Logo eMuza
Moet je geen IE6 hebben...Agenia schreef:Maar ik zou graag een .png formaat willen gebruiken, vanwege de kwaliteit en de transparantie van de achtergrond.

Staat het niet in common.css? Of gewoon in overall_header.html?
Hmmm... overall_header had ik al in gekeken, en een common.css zie ik niet... Maar ik kijk nog even in overall_header, gewoon voor alle zekerheid...
Aaah, ik zie hem. Ik moet hem straal over het hoofd hebben gezien. Ik voel me nu behoorlijk suf, haha
Dank je wel! ^^
Aaah, ik zie hem. Ik moet hem straal over het hoofd hebben gezien. Ik voel me nu behoorlijk suf, haha

Hmmm... excuses voor de dubbelpost, maar nadat ik nog een beetje verder aan het sleutelen was, kreeg ik een foutmelding. Ik pastte in de eMuza lay iets aan in forumlist_body.html, en heb het daarna weer terug veranderd - precies zoals het eerst was. Maar toen ik vervolgens op het forumoverzicht keek, verscheen deze foutmelding:
Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 6077 bytes) in /usr/home/*gecensureerd*/domains/crea-dome.nl/public_html/forum/includes/functions_template.php on line 103
Ik heb al gezogd naar een oplossing, en op andere websites stond dat ik het limiet in php.ini moest aanpassen, maar ik neem aan dat dit dan voor phpBB 2 is? Aangezien ik dit bestand nergens kan vinden, laat staan enkel ander .ini bestand.
Hoewel hij zegt dat ik niet genoeg ruimte heb, lijkt dat me nogal wiedes. Ik heb een redelijk grote server, en écht niet zoveel gebruikt. Dit zijn de gegevens die ik op het CP van mijn host zie;
Disk Space (MB) 55.4 (gebruikt) | 3000 (max)
Bandwidth (GB) 0.2332 (gebruikt) | 60.000 (max)
-edit- nog even een toelichting: ik zie de foutmelding alleen op het forumoverzicht als eMuza aanstaat. Ik kan op het gebruikerspaneel, en als ik dan vervolgens als standaard lay-out ProGlass, of Darkness, of wat dan ook aanzet, is de foutmelding weg. Het ligt dus echt aan eMuza.
-edit2- Ik heb inmiddels de templates gereset, en... alles is weer normaal O.o Ach, ik neem aan dat ik blij mag zijn, maar ik heb alleen géén idee wat er dan voor zorgde dat het nu ineens wel werkte, aangezien forumlist_body nu nog steeds precies hetzelfde is... Ach, ik kijk wel, en mocht je een verklaring/oplossing voor in de toekomst hebben, post hem gerust ^^
-edit3- excuses, ik heb me vertypt. Ik bedoelde niet forumlist_body.html, maar index_body.html. Maar dat terzijde
Fatal error: Allowed memory size of 20971520 bytes exhausted (tried to allocate 6077 bytes) in /usr/home/*gecensureerd*/domains/crea-dome.nl/public_html/forum/includes/functions_template.php on line 103
Ik heb al gezogd naar een oplossing, en op andere websites stond dat ik het limiet in php.ini moest aanpassen, maar ik neem aan dat dit dan voor phpBB 2 is? Aangezien ik dit bestand nergens kan vinden, laat staan enkel ander .ini bestand.
Hoewel hij zegt dat ik niet genoeg ruimte heb, lijkt dat me nogal wiedes. Ik heb een redelijk grote server, en écht niet zoveel gebruikt. Dit zijn de gegevens die ik op het CP van mijn host zie;
Disk Space (MB) 55.4 (gebruikt) | 3000 (max)
Bandwidth (GB) 0.2332 (gebruikt) | 60.000 (max)
-edit- nog even een toelichting: ik zie de foutmelding alleen op het forumoverzicht als eMuza aanstaat. Ik kan op het gebruikerspaneel, en als ik dan vervolgens als standaard lay-out ProGlass, of Darkness, of wat dan ook aanzet, is de foutmelding weg. Het ligt dus echt aan eMuza.
-edit2- Ik heb inmiddels de templates gereset, en... alles is weer normaal O.o Ach, ik neem aan dat ik blij mag zijn, maar ik heb alleen géén idee wat er dan voor zorgde dat het nu ineens wel werkte, aangezien forumlist_body nu nog steeds precies hetzelfde is... Ach, ik kijk wel, en mocht je een verklaring/oplossing voor in de toekomst hebben, post hem gerust ^^
-edit3- excuses, ik heb me vertypt. Ik bedoelde niet forumlist_body.html, maar index_body.html. Maar dat terzijde