- Modificatie & Versie:-
Directe link naar de modificatie:-
Adres van je forum: http://www.xeodon.com/forum
phpBB versie:laatste
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?ik heb nu gewoon een stijl van phpbb.nl gedownload.
Wat is het probleem?
niet echt een probleem, ik zoek alleen wat hulp...
ik ben dit phpbb gebeuren wat aan het proberen en nu wil ik de stijl van mijn forum gewoon aan de lay-out van mijn site aanpassen (http://xidicomics.xeodon.com niet gewoon http://www.xeodon.com) en ik weet niet precies hoe dat moet.
ik weet vrij veel van html en css alleen heb ik me nog nooit verdiept in php dus ik weet niet welke html tags ik precies kan gebruiken, en als ik ze kan gebruiken weet ik niet waar ik ze neer moet zetten.
heeft hier iemand een idee hoe ik de inhoud van dat forum (dus al die php codes enzo) makkelijk tussen mijn <div id="content"></div> van mijn originele html layout kan zetten?
verder de stijl aanpassingen enzo van het css gebeuren dat moet denk ik goed lukken alleen dus in php/html het forum erin krijgen lijkt me lastig..
als dit heel erg onmogelijk is om te doen dan zeg je het maar en dan ga ik wel gewoon wat meer over php leren^^
ik dacht mischien is er wel een heel makkelijke manier voor..., alvast bedankt ^^
(owja en mijn forum en site zijn allebei nog niet in gebruik dus aub niet gaan posten of doorlinken naar heel veel mensen aub)
help met stijl maken
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

help met stijl maken
Re: help met stijl maken
Misschien is het handig om dit topic (op phpBB.com) eens door te lezen.
Daarin staat uitgelegd hoe je phpBB in je site kan integreren.
Want dat is wat je wil bereiken toch, je forum in je website integreren?
Jeroen
ja dat is inderdaad wat ik wil ^^ erg bedankt ^^Pietje schreef:Misschien is het handig om dit topic (op phpBB.com) eens door te lezen.
EDIT:
nu ik het doorgelezen heb is het niet precies wat ik bedoelde, het kan wel zo gebruikt worden, maar ik zoek eht iets makkelijker gewoon een om het forum in mijn lay-out te krijgen, het hoeft niet de hele site door ingelogd te blijven bijvoorbeeld.
makkelijk gezegd gewoon netzoiets als een iframe in html alleen dan in de pagina zelf (dus zonder frame, en dat de url's gewoon kopiërbaar zijn, dus gewoon de stijl van het forum in mijn eigen lay-out krijgen.
(je hebt waarschijnlijk al door dat ik niks van php weet XD)
- FreakyBlue
- Contacteer:
Om je forum te integreren in enkel je website layout heb je eigenlijk niet zo veel (zeg maar geen) kennis van php nodig. Het is een kwestie van jouw css combineren met dat van het forum.
Heel basic. Je gebruikt de style prosilver Special Edition. In de ./styles/prosilver_se/theme/ folder vind je een aantal .css bestanden. In jouw geval zal de common.css interessant zijn. Voeg daar je css elementen aan toe.
Vervolgens is het een kwestie van je ./styles/prosilver_se/template/overall_header.html editen.
Dit bestand regelt zeg maar het bovenste vaste gedeelte van je forum. Daar kan je dus je
Je moet er gewoon even mee spelen. Vergeet niet als je je template bestanden of theme files hebt geëdit, je template bestanden en theme files te vernieuwen in je beheerderspaneel onder de tab Stylen. Anders zie je de aanpassingen niet op je forum
Succes!
Heel basic. Je gebruikt de style prosilver Special Edition. In de ./styles/prosilver_se/theme/ folder vind je een aantal .css bestanden. In jouw geval zal de common.css interessant zijn. Voeg daar je css elementen aan toe.
Vervolgens is het een kwestie van je ./styles/prosilver_se/template/overall_header.html editen.
Dit bestand regelt zeg maar het bovenste vaste gedeelte van je forum. Daar kan je dus je
<div id="content">
toevoegen. Stel dat je gehele forum in deze container moet komen te staan, dan sluit je deze af in de ./styles/prosilver_se/template/overall_footer.html. Dat bestand regelt zeg maar het vaste gedeelte onderaan je forum 
Je moet er gewoon even mee spelen. Vergeet niet als je je template bestanden of theme files hebt geëdit, je template bestanden en theme files te vernieuwen in je beheerderspaneel onder de tab Stylen. Anders zie je de aanpassingen niet op je forum

Succes!
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
oke, hee erg bedankt ^^, ik was een beetje verdwaald waar ik alles aan kon passen etc. maar nu is het duidelijk, overall_header.html, overall_footer.html en common.css ^^FreakyBlue schreef:Om je forum te integreren in enkel je website layout heb je eigenlijk niet zo veel (zeg maar geen) kennis van php nodig. Het is een kwestie van jouw css combineren met dat van het forum.
Dit bestand regelt zeg maar het bovenste vaste gedeelte van je forum. Daar kan je dus je<div id="content">
toevoegen. Stel dat je gehele forum in deze container moet komen te staan, dan sluit je deze af in de ./styles/prosilver_se/template/overall_footer.html. Dat bestand regelt zeg maar het vaste gedeelte onderaan je forum![]()
Je moet er gewoon even mee spelen. Vergeet niet als je je template bestanden of theme files hebt geëdit, je template bestanden en theme files te vernieuwen in je beheerderspaneel onder de tab Stylen. Anders zie je de aanpassingen niet op je forum![]()
Succes!