Link 'ongelezen berichten' weg na update

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Westkust

Link 'ongelezen berichten' weg na update

Bericht door Westkust » 18 aug 2011, 18:31

Wanneer ontstond het probleem? Na de update van 3.0.8 naar 3.0.9
phpBB versie: Dus nu 3.0.9
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Update uitgevoerd.

Wat is het probleem? Ik mis na de update bovenin het forum de linkjes naar actieve berichten, ongelezen berichten, etc. Alleen de link 'Markeer forums als gelezen' is nog aanwezig. Het forum draait op Prosilver.

Ik heb gezocht op dit forum en verschillende zaken in de overall-header opgezocht en soms aangepast. Helaas nog zonder resultaat. Iemand een idee waar ik moet zoeken en wat ik moet aanpassen?

Alvast hartelijk bedankt!

PhilipvD

Re: Link 'ongelezen berichten' weg na update

Bericht door PhilipvD » 18 aug 2011, 19:14

Dit probleem heb je alleen op de stijl die je nu gebruikt? Dus niet op bijvoorbeeld subsilver2 of een andere prosilver stijl?

Heb je misschien ook een link naar je forum.
Verplaatst van 3.0 support
- PhilipvD

Westkust

Bericht door Westkust » 19 aug 2011, 07:09

Ik heb hem in het voorbeeld van subsilver2 bekeken en daar staat de linkjes ook niet weergegeven.

Ik kan je wel de link naar het forum geven, maar het is een besloten forum. Dus om verder te kunnen kijken, moet je kunnen inloggen... (http://www.hetsneeuwvlokje.nl/forum305/)

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 19 aug 2011, 14:41

En als je nou een 'nieuwe' subsilver2 stijl upload en die probeert te bekijken? Die kan je bijvoorbeeld uit een phpBB 3.0.9 pakket halen op de downloadpagina

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 20 aug 2011, 16:24

Ga eens naar het beheerderspaneel, tabblad algemeen, optie serverprestatie en zoek naar "Zoeken naar ongelezen berichten inschakelen:". Staat die wel op Ja? En zoniet, zet die dan eens op Ja en kijk of je link dan terug is.

Westkust

Bericht door Westkust » 29 aug 2011, 07:03

Ger schreef:Ga eens naar het beheerderspaneel, tabblad algemeen, optie serverprestatie en zoek naar "Zoeken naar ongelezen berichten inschakelen:". Staat die wel op Ja? En zoniet, zet die dan eens op Ja en kijk of je link dan terug is.
Deze staat gewoon nog aan, dus dat kan het niet zijn...
PhilipvD schreef:En als je nou een 'nieuwe' subsilver2 stijl upload en die probeert te bekijken? Die kan je bijvoorbeeld uit een phpBB 3.0.9 pakket halen op de downloadpagina
Kan ik gewoon de map van Subsilver2 (na backup) in zijn geheel vervangen, middels de FTP?

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 29 aug 2011, 07:54

Ja, je kan de map subsilver gewoon vervangen door een nieuwe map subsilver uit een nieuw phpBB3.0.9 pakket. Let wel, als je de oude map subsilver vervangt ben je ook alle eventuele wijzigingen in de stijl kwijt! Maak dus voor de zekerheid eerst een back-up voordat je hier aan begint.

En nadat je de oude map hebt vervangen door een nieuwe even in het beheerderspaneel onder de TAB stijlen, de template bestanden van subsilver vernieuwen.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Westkust

Bericht door Westkust » 29 aug 2011, 09:57

Hartelijk dank. Ik ga dit vanavond 'ns proberen...

Westkust

Bericht door Westkust » 29 aug 2011, 20:43

Nou, schiet mij maar lek. Inmiddels heb ik heel het forum ongeveer om zeep geholpen omdat ik ook per ongeluk maar het Thema vernieuwd heb. Maakt niet zo uit, het is maar een klein forum met weinig gebruikers. Echter ben ik nu zover dat ik er geen snars meer van begrijp en dat ik niet uitstaan...

Om het te begrijpen heb ik ondertussen het volgende gedaan:
  • - Oude backup (8/8) veilig gesteld.
    - Nieuwe backup (29/8) backup gemaakt.
    - Op een ander domein de installer van 3.0.9 geinstalleerd, inclusief nieuwe dbase natuurlijk.
    - Even prutsen om de backup terug te krijgen, prefix was niet hetzelfde. :)
En toen:
  • - Met de backup van 29/8: alle berichten terug, maar het probleem van het ontbreken van 'toon laatste berichten' blijft. Knop is niet zichtbaar.
    - Doe ik hetzelfde (schone install, laatste versie) en knikker de backup van 8/8 erop: Keurig de berichten tot 8 augustus, maar ook de knop 'laatste berichten' is terug!!! Vreemd...
Combinatie:
  • - Schone installer 3.0.9.
    - Eerst de backup van 8/8 terug, werkt opnieuw en de knoppen zijn er ook weer (!).
    - Vanuit de oude site een nieuwe backup gemaakt, maar alleen van de tabellen:
    + phpbb305_topics,
    + phpbb305_topics_posted,
    + phpbb305_topics_tracks,
    + phpbb305_topics_watch.
    Dit in de hoop alleen de berichten te backuppen. Puur een gok, ik weet niet waar die staan.
    - Daarna deze, verkleinde, backup eroverheen gezet.
    - Helaas, werkt niet.
Heeft iemand een oplossing. Mijn forum moet ik toch opnieuw opmaken, dus dat heb ik geaccepteerd. Nu zou ik eigenlijk het liefst de backup van 8/8 (alle tabellen) blijven draaien, maar de laatste berichten (vanaf 8/8 tot nu) hieraan toevoegen. Is dit mogelijk?

Plaats reactie