alfabet index leden werkt niet

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
wildchilli

alfabet index leden werkt niet

Bericht door wildchilli » 07 jan 2012, 22:42

• Adres van je forum: http://www.chillipeper.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?nieuwe installatie 3.0.9. Geupdate naar 3.0.10
    phpBB versie: ?

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Indien men op een letter klikt uit het alfabetoverzicht van de ledenlijst dan krijg ik een foutmelding "kan de url niet vinden op de server"

De url waar ik naartoe ga is "http://www.chillipeper.nl/forum/memberl ... memberlist" .

Als ik het & teken tussen php en first vervang door een ? dan werkt het wel en kan ik ook op alle letter klikken zonder foutmelding, echter als ik de pagina ververs is de fout er weer. Waar kan ik de URL aanpassen zodat het "http://www.chillipeper.nl/forum/memberl ... memberlist" wordt?

Alvast bedankt!!

gr.
Laatst gewijzigd door wildchilli op 08 jan 2012, 01:52, 1 keer totaal gewijzigd.

wildchilli

Re: alfabet index leden werkt niet

Bericht door wildchilli » 07 jan 2012, 23:54

Kan het zijn dat de fout in de template zit. Ik heb namelijke een andere template dan de originele. Mijn template is redsteel.
Als ik de originele template neem, prosilver, dan is de URL goed en werken de letters ook weer

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 jan 2012, 00:04

Je moet je template nog updaten, je kan dit zelf doen met de instructies, of wachten tot de author dit gedaan heeft.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 08 jan 2012, 01:52

Bedankt Paul voor je antwoordt!.
Waar kan ik de instructies vinden?,

mvg,

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 08 jan 2012, 09:45

Hier :)
Wel even kijken of je stijl op dit moment ook wel 3.0.9 is en niet nog een versie achterloopt.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 09 jan 2012, 17:17

De template die ik heb is nog versie 3.0.8. Wat moet ik doen om die te updaten naar 3.0.10?

gr.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 jan 2012, 19:12

Eerst voer je de instructies van dit bestand uit:
phpbb-3.0.8_to_3.0.9_prosilver.txt
Daarna download je via de link in mijn vorige bericht de codewijzigingen voor 3.0.9-3.0.10 en voer je die ook door.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 10 jan 2012, 22:08

Bedankt Ger voor je reactie! :)
De template die ik gebruik is redsteel, gebaseerd op prosilver. Kan ik de instructie dan ook gebruiken?

mvg

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 jan 2012, 22:11

wildchilli schreef:Bedankt Ger voor je reactie! :)
De template die ik gebruik is redsteel, gebaseerd op prosilver. Kan ik de instructie dan ook gebruiken?

mvg
Ja dat kan, zoals je zegt is je stijl gebaseerd op prosilver dus je kunt ook de stijl wijzigingen van prosilver gebruiken, wel goed op blijven letten wat je doet en sowieso een back-up maken van je bestanden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

wildchilli

Bericht door wildchilli » 10 jan 2012, 22:23

Super! Bedankt voor de snelle hulp.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 14 jan 2012, 00:47

Ger,

Ik heb de instructies gevolgd uit je bestand om te updaten van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in de tekst op meerder plaatsen dat ik in de files van mijn template (redsteel) de versie moet veranderen van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in mijn files een versie van 1.0.4. Betekent dit dat de template een oude versie 1.0.4 is?? Is die instructie wel geschikt daarvoor?

Verder staat er ook dat ik in colours.css bepaalde zaken moet veranderen. De tekst die ik moet zoeken in de instructie vindt ik niet in mijn bestand colours.css. De instructie is hieronder weergegeven. Ik vraag me ook waarom ik de kleurcode anders is van de tekst die je moet veranderen..

#-----[ FIND ]---------------------------------------------
# Around Line 181
border-color: #368AD2;
background-color: #368AD2;
color: #FFF;
}

#
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------------------
#
.pagination span a:active {
color: #5C758C;
background-color: #ECEDEE;
border-color: #B4BAC0;

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 14 jan 2012, 09:22

wildchilli schreef:Ik heb de instructies gevolgd uit je bestand om te updaten van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in de tekst op meerder plaatsen dat ik in de files van mijn template (redsteel) de versie moet veranderen van 3.0.8 naar 3.0.9. Nu staat er in mijn files een versie van 1.0.4. Betekent dit dat de template een oude versie 1.0.4 is?? Is die instructie wel geschikt daarvoor?
Dat komt doordat hetgeen wat je gedownload hebt de codewijzigingen van de stijl Prosilver zijn. De versie van Prosilver volgt de versie van phpBB zelf. Jouw stijl hanteert echter een andere versie. Het is daarbij vaak lastig om te achterhalen wat de gekoppelde phpBB-versie is. Je hoeft je echter niet zoveel zorgen te maken, aangezien je nu 1 phpBB-versie omhoog gaat, zou ik van 1.0.4 simpelweg 1.0.5 maken (en daarna 1.0.6).
wildchilli schreef: Verder staat er ook dat ik in colours.css bepaalde zaken moet veranderen. De tekst die ik moet zoeken in de instructie vindt ik niet in mijn bestand colours.css. De instructie is hieronder weergegeven. Ik vraag me ook waarom ik de kleurcode anders is van de tekst die je moet veranderen..
Ook dit komt doordat het de codewijzigingen van Prosilver zelf zijn. En Prosilver heeft natuurlijk andere kleuren dan Redsteel. In dit geval kun je het beste even kijken wat er in het originele Prosilver bestand staat rond regel 181, en dat is dit:

Code: Selecteer alles

.pagination span a:hover {
	border-color: #368AD2;
	background-color: #368AD2;
	color: #FFF;
}
De sleutel hierin is de eerste regel, die zul je ook terugvinden in Redsteel neem ik aan. Na dat stukje, dus na de afsluitende }, kun je de AFTER, ADD code invullen.

Zulks zul je met name tegenkomen bij het bestand coulours.css omdat kleuren vrijwel altijd afwijken. Je hebt echter een goede kans dat je zulks bij andere bestanden ook wel eens tegenkomt. Maar in principe moet je er altijd uitkomen als je even teruggrijpt naar de originele Prosilver bestanden.En zoniet, dan kun je het hier gewoon vragen. :)

Ik ga dit overigens even verplaatsen naar 3.0 stijlen.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 14 jan 2012, 09:35

Hoi Ger,

Bedankt voor je antwoordt, ik begin er steeds meer van te begrijpen.. ;) Even voor de duidelijkheid, ik hoef dus niets aan de prosilver te veranderen enkel de redsteel files?

gr.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 14 jan 2012, 09:45

Jep! Prosilver zelf wordt automatisch bijwerkt door de updater van phpBB zelf.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 14 jan 2012, 11:56

Ik heb de template middels de instructies kunnen updaten van 3.0.8 naar 3.0.10 :) . De fout dat de ledenindex niet werkte is nu dus ook opgelost!!

Thx for the support! Nu eens kijken of de mod who was here zonder problemen geïnstalleerd kan worden

gr.

wildchilli

Bericht door wildchilli » 16 jan 2012, 21:44

In de instructies staat op meerdere plaatsen om deze regel in een file te plaatsen "Just remove/delete the lines (replacing with an empty line)"

Nu viel mij op, vooral met een mobiele telefoon, dat terwijl de pagina aan het laden was (achtergrond was wit) dat deze regel bovenaan het scherm verschijnt. Als de pagina geladen is verdwijnt de regel.

Of is het zo dat die regel juist een instructie is dat de tekst verwijderd moet worden..??

gr.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 16 jan 2012, 21:54

wildchilli schreef:In de instructies staat op meerdere plaatsen om deze regel in een file te plaatsen "Just remove/delete the lines (replacing with an empty line)"
:D dat betekend niet dat je die tekst erin moet zetten maar het betekend datje het gezochte deel moet verwijderen of vervangen door een lege regel.

Dus de zoek die erboven staat kun je uit de code verwijderen en er niets voor terug plaatsen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

wildchilli

Bericht door wildchilli » 16 jan 2012, 22:16

Ja dat dacht ik al, maar dan is de instructie op dit punt niet eenduidig en ben ook geen expert met php, die regel had van alles kunnen betekenen... Maar goed haha :)

#-----[ REPLACE WITH ]---------------------------------------------
# Just remove/delete the lines (replacing with an empty line)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 18 jan 2012, 05:47

Nou als je goed kijkt niet, dan zie je dat regels die je moet toevoegen nooit beginnen met een #. Regels die daar wel mee beginnen zijn de instructies.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

wildchilli

Bericht door wildchilli » 18 jan 2012, 22:35

Inderdaad dat maakt het verschil ;) , alhoewel het onduidelijk blijft

Plaats reactie