Subsilver2 stijl probleem

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
cosmoscraft

Subsilver2 stijl probleem

Bericht door cosmoscraft » 27 mei 2012, 20:58

Hoe zorg ik ervoor dat de inhoud van het forum bij een x aantal pixels begint?
probleem: http://forum.cosmoscraft.org/
De header en de content van het forum zit te dicht op elkaar waardoor mijn menubalk omhoog geschoven wordt.

weet iemand een oplossing voor dit?

Pola
Contacteer:

Re: Subsilver2 stijl probleem

Bericht door Pola » 27 mei 2012, 22:00

Ik zie dat het forum is geinstalleerd met behulp van Installatron. Het probleem met dergelijke installaties is dat het een installatie is die meestal niet de originele phpBB bestanden gebruikt, waardoor het moeilijk is om hier support aan te verlenen.

Er zijn wijzigingen gedaan in de subsilver2 stijl, die ik niet terug kan vinden in de subsilver2 template en theme bestanden op je server. Heb je deze wijzigingen aangebracht via het beheerderspaneel?
Kun je iets meer vertellen wat je gedaan hebt om je forum er uit te laten zien zoals het er nu uitziet en hoe je dat gedaan hebt?
HGN op phpbb.com

cosmoscraft

Bericht door cosmoscraft » 27 mei 2012, 22:24

Pola schreef:Ik zie dat het forum is geinstalleerd met behulp van Installatron
. Het probleem met dergelijke installaties is dat het een installatie is die meestal niet de originele phpBB bestanden gebruikt, waardoor het moeilijk is om hier support aan te verlenen.
Er zijn wijzigingen gedaan in de subsilver2 stijl, die ik niet terug kan vinden in de subsilver2 template en theme bestanden op je server. Heb je deze wijzigingen aangebracht via het beheerderspaneel?
Kun je iets meer vertellen wat je gedaan hebt om je forum er uit te laten zien zoals het er nu uitziet en hoe je dat gedaan hebt?
Instalatron is een programma dat mijn host ter beschikking geeft, het installeerd de laatste orriginele versie van phpbb.
ik heb de stijl subsilver2 aangepast omdat ik het beter bij de rest van mijn website wil laten passen.
de menubalk heb ik gemaakt door.middel van dreamweaver en in het forum gebracht doormiddel van de css code in de stylesheet.css van subsilver te plaatsen, ook heb ik de htmldiv code van de menubalk in het overall_header.html geplaats. De achtergrond heb ik verander in de stylesheet.css door een background toe te voegen aan de body.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 mei 2012, 00:21

cosmoscraft schreef:Instalatron is een programma dat mijn host ter beschikking geeft, het installeerd de laatste orriginele versie van phpbb.
De ervaring leert dat er regelmatig problemen zijn met deze één-klik-installaties. Dat hoeft niet persé te betekenen dat jij ook tegen problemen aanloopt of zult lopen.
In ieder geval hebben ze een wijziging aangebracht in de overall_footer.html door de Installatron tekst toe te voegen. Of en wat er verder gewijzigd is, is onbekend.
cosmoscraft schreef:ik heb de stijl subsilver2 aangepast omdat ik het beter bij de rest van mijn website wil laten passen.
de menubalk heb ik gemaakt door.middel van dreamweaver en in het forum gebracht doormiddel van de css code in de stylesheet.css van subsilver te plaatsen, ook heb ik de htmldiv code van de menubalk in het overall_header.html geplaats. De achtergrond heb ik verander in de stylesheet.css door een background toe te voegen aan de body.
Ook de kleurstelling is aangepast.
cosmoscraft schreef:Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :)
Mijn vraag was "Heb je deze wijzigingen aangebracht via het beheerderspaneel?". Dat is namelijk niet de normale manier van het maken van permanente wijzigingen.
Beter is het om bestanden te downloaden naar je PC met een FTP client zoals FileZilla, ze daar aan te passen met een tekst editor die als UTF8 zonder BOM (Byte Order Mark) kan opslaan, bijvoorbeeld Notepad++. (Wijzig phpBB bestanden niet met Microsoft Notepad, Wordpad of Word en niet met Dreamweaver.)
Daarna kunnen ze weer geüpload worden naar de server.

Het is voor mij nu niet te zien wat je gewijzigd hebt in stylesheet.css en de template bestanden, wat het moeilijkt maakt om aanwijzingen te geven (of jouw wijzigingen te testen).
HGN op phpbb.com

cosmoscraft

Bericht door cosmoscraft » 28 mei 2012, 00:31

Ik heb geen wijzigingen aangebracht via het beheerderspaneel.
Ook heb ik de bestanded met filezilla naar mijn computer gehaald en de bestanden toch in dreamweaver bewerkt. (ik gebruik dreamweaver ook voor het maken van de andere paginas waar ik weinig moeite mee heb, waarom zou je het niet hiermee bewerken?)

De rest van het forum vind ik zo goed alleen wil ik dat de inhoud iets naar beneden gaat zodat mijn menubar 'normaal' blijft.

cosmoscraft

Bericht door cosmoscraft » 28 mei 2012, 09:30

Ik heb het al gevonden :)

Code: Selecteer alles

a {
   color: #FFFFFF;
   text-decoration: none;
    margin: 8px;
}

Plaats reactie