ontbrekende knop: eerst ongelezen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
AquaTerra
Contacteer:

ontbrekende knop: eerst ongelezen

Bericht door AquaTerra » 10 jun 2012, 17:14

• Adres van je forum: http://aquaterra-forum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf installatie van de nieuwe style
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nieuwe style geinstalleerd
    Wat is het probleem?
basis style is we_clearblue created by weeb.
op het forum ontbreekt de knop ""eerst ongelezen bericht bekijken". daarmee bedoel ik deze:
Afbeelding
de afbeelding genaamd "icon_topic_newest" is wel aanwezig. blijkbaar ontbreekt in de gebruikte style ergens een code. echter krijg ik het niet voor elkaar om te achterhalen waar ik wat moet aanpassen...

Pola
Contacteer:

Re: ontbrekende knop: eerst ongelezen

Bericht door Pola » 10 jun 2012, 21:02

In de we_clearblue stijl wordt het icoontje om naar het laatste bericht in een topic te gaan, gecombineerd met het icoontje voor het eerste ongelezen bericht. (Zie het rood omkaderde icoontje in bijgevoegde screenprint.) Als er ongelezen berichten zijn, ga je via dat icoontje naar het eerste ongelezen bericht, anders naar het laatste bericht.

Afbeelding
HGN op phpbb.com

AquaTerra
Contacteer:

Bericht door AquaTerra » 10 jun 2012, 21:44

helaas. dat dacht ik eerst ook maar dat is hem niet.
met dat icoontje ga je altijd naar het laatste bericht. dat is ook te zien als je met de muis boven het icoontje blijft hangen.
ik bedoel dus echt een knop voor het eerste ongelezen bericht. en dan de code waarmee ik deze achter de titel kan plaatsen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 jun 2012, 21:57

Zo staat het wel in de template, op regel 147 vanviewforum_body.html :

Code: Selecteer alles

<p>{L_POST_BY_AUTHOR} {topicrow.LAST_POST_AUTHOR_FULL} <!-- IF not S_IS_BOT --><a href="<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC -->{topicrow.U_NEWEST_POST}<!-- ELSE -->{topicrow.U_LAST_POST}<!-- ENDIF -->">{LAST_POST_IMG}</a><!-- ENDIF --></p>
De image (het icoontje) en de tooltip zijn hetzelfde, onafhankelijk of het eerste ongelezen of laatste bericht betreft, maar de url is afhankelijk of er ongelezen berichten zijn of niet.

Heb je het echt uitgeprobeerd met een topic met meerdere ongelezen berichten? Je zult zien dat de url (achter het icoontje) dan anders is als er meerdere ongelezen berichten zijn en nadat je de berichten gelezen hebt.

Kun je anders een testaccount voor mij aanmaken en daarna twee (test)berichten plaatsen in één topic?
HGN op phpbb.com

AquaTerra
Contacteer:

Bericht door AquaTerra » 10 jun 2012, 22:06

vreemd, ik test dit nu voor de zoveelste keer en het werkt idd wel.

hoe kan ik dit aanpassen? dus achteraan wil ik naar het laatste bericht linken.
en achter het onderwerp wil ik bij ongelezen berichten een knop "nieuw" die naar het laatst ongelezen bericht linkt.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 jun 2012, 22:31

Om te bereiken wat je vraagt, moet je de volgende wijzigingen maken.

Open /styles/we_clearblue/template/viewforum_body.html[/c].
Zoek (regel 134):

<!-- IF topicrow.ATTACH_ICON_IMG -->{topicrow.ATTACH_ICON_IMG}<!-- ENDIF --> <a href="{topicrow.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
vervang door

<!-- IF topicrow.ATTACH_ICON_IMG -->{topicrow.ATTACH_ICON_IMG}<!-- ENDIF --> <!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC --><a href="{topicrow.U_NEWEST_POST}">{NEWEST_POST_IMG}</a> <!-- ENDIF --><a href="{topicrow.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
Zoek (regel 147):

<p>{L_POST_BY_AUTHOR} {topicrow.LAST_POST_AUTHOR_FULL} <!-- IF not S_IS_BOT --><a href="<!-- IF topicrow.S_UNREAD_TOPIC -->{topicrow.U_NEWEST_POST}<!-- ELSE -->{topicrow.U_LAST_POST}<!-- ENDIF -->">{LAST_POST_IMG}</a><!-- ENDIF --></p>
vervang door:

<p>{L_POST_BY_AUTHOR} {topicrow.LAST_POST_AUTHOR_FULL} <!-- IF not S_IS_BOT --><a href="{topicrow.U_LAST_POST}">{LAST_POST_IMG}</a><!-- ENDIF --></p>
Na uploaden in het beheerderspaneel de templates van we_clearblue vernieuwen.
HGN op phpbb.com

AquaTerra
Contacteer:

Bericht door AquaTerra » 10 jun 2012, 22:43

dankje :D
ik zal er morgen even naar kijken. voor nu bedtijd.

AquaTerra
Contacteer:

Bericht door AquaTerra » 12 jun 2012, 12:56

op het forum is het nu aangepast met behulp van de bovenstaande codes.

ik zie nu ook waar de verwarring vandaan komt.
normaal bekijk ik de topics via "alle ongelezen berichten"

de icoontjes zijn daar niet aangepast zoals op het forum.
ook gaat daar het icoontje helemaal achteraan wel naar het laatste bericht. vandaar dat ik met testen altijd naar het laatste bericht ging ipv het eerst ongelezen bericht.

kan ik deze pagina's ook aanpassen? zo ja in welk bestand?
Laatst gewijzigd door AquaTerra op 12 jun 2012, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 jun 2012, 13:12

Jazeker!

Open /styles/we_clearblue/template/search_results.html

Zoek (regel 55)

<h4><!-- IF searchresults.ATTACH_ICON_IMG -->{searchresults.ATTACH_ICON_IMG}<!-- ENDIF --> <a href="{searchresults.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{searchresults.TOPIC_TITLE}</a></h4>
Vervang door

<h4><!-- IF searchresults.ATTACH_ICON_IMG -->{searchresults.ATTACH_ICON_IMG}<!-- ENDIF --><!-- IF searchresults.S_UNREAD_TOPIC --><a href="{searchresults.U_NEWEST_POST}">{NEWEST_POST_IMG}</a> <!-- ENDIF --> <a href="{searchresults.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{searchresults.TOPIC_TITLE}</a></h4>
HGN op phpbb.com

AquaTerra
Contacteer:

Bericht door AquaTerra » 23 jun 2012, 21:06

een iets wat trage reactie, ik heb het hele forum opnieuw moeten installeren omdat de combinatie style(we_clearblue ) en Mchat de boel in de war gooiden.
maar het is weer gelukt. nogmaals bedankt!

Plaats reactie