Stijl aanpassen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 09:40

Beste mensen,

Tot nu toe, is alles gelukt wat ik wilde.

Waar ik nu tegenaanloop is het kleurenschema van het template. Ik heb de uitleg hier op de site proberen te volgen, veranderingen gedaan in de color.css, in de afbeeldingensets van de navbar onder andere, ik heb de cache geleegd, het template ververst, geen veranderingen....Wat doe ik niet goed.

Wat ik ook wil veranderen zijn de hoofdletters in de forum balk, dus waar staat, onderweroen en berichten. Dat zijn nu hoofdletters (die van profileer) en dat loopt nu qua tekst door elkaar heen. Niet zo mooi.

De stijl, zoals hij moet worden staat hier www.projectspeaknow.nl/forum en wat ik nu heb is www.pratenmag.nl. Ik heb van Speaknow de files van het aangepaste template, maar zet ik die op mijn eigen server, zie ik het originele mxpubblisher schema...Wat overigens wel een prosilver afgeleide is. Dus ik vat niet zo goed wat er gebeurd. Kunnen jullie me daar mee helpen?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Stijl aanpassen

Bericht door Theriddler » 31 aug 2013, 10:29

AnneliesV schreef:ik heb de cache geleegd, het template ververst, geen veranderingen....Wat doe ik niet goed.
Heb je ook het thema ververst ? want dat lees ik niet terug. aangezien je de aangepaste bestanden aangeleverd hebt gekregen.

de kleur van de headers staat in colours.css

Zoek:

Code: Selecteer alles

li.header {
	background-color: #979779;
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/section.gif");

}
Vervang met:

Code: Selecteer alles

li.header {
	background-color: #FCBA63;
}
Zoek:

Code: Selecteer alles

ul.navlinks {
	background-color: #E1EEFA;
	border-bottom-color: #77BCFF;
}
Vervang met:

Code: Selecteer alles

ul.navlinks {
	background-color: #BFA2D4;
        border-bottom-color: #662D91;
}
Zoek:

Code: Selecteer alles

#page-body {
	background: #FFFFFF url("{T_THEME_PATH}/images/aside.gif") repeat-y scroll 100% 0;
}
Vervang met:

Code: Selecteer alles

#page-body {
    background: none repeat scroll 0 0 #FFFFFF;
    border-left: 2px solid #662D91;
    border-right: 2px solid #662D91;
}
Zoek:

Code: Selecteer alles

.navbar {
	background			: #005595 url("{T_THEME_PATH}/images/nav.gif") 0 0 repeat-x;
	color				: #FFFFFF;
}
Vervang met:

Code: Selecteer alles

.navbar {
    background: none repeat scroll 0 0 #662D91;
    color: #FFFFFF;
}
de tekst die nu in hoofdletters word weergegeven vindt je in content.css

Zoek:

Code: Selecteer alles

li.header dt, li.header dd {
	line-height: 1em;
	border-left-width: 0;
	margin: 2px 0;
	color: #FFFFFF;
	padding-top: 3px;
	padding-bottom: 0px;
	font-size: 1.1em;
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	text-transform: uppercase;
}
Verwijder daaruit:

Code: Selecteer alles

text-transform: uppercase;
ververs theme via admin paneel > stijlen > themes > joustijl > vernieuw

daarna als de veranderingen niet direct zichtbaar zijn de browser cache legen
http://www.pixeldeluxe.nl/faq/wat-is-cache

AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Re: Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 10:47

Dank je. Ga ik mee aan de slag.

Wat ik vreemd vind, is dat, wanneer ik de aangepaste .css doorblader van de aangepaste betanden die ik heb gekregen, deze gelijk lijken te zijn aan de originele mx publiceer. Is er misschien ook een lijstje van wat wat is in het theme, want ik vrees dat ik het echt zelf moet doen. En ik ben hier al een week mee aan het knokken. :(

En dat is niet erg, maar geen vooruitgang zien is wel wat frustrerend...

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Stijl aanpassen

Bericht door Theriddler » 31 aug 2013, 10:57

wanneer je firefox hebt geinstalleerd als browser kun je een addon daarvoor installeren hiermee kun je bepaalde elementen van een website onderzoeken en de daarmee behorende css, vaak is het dan zoeken naar de hoofdregels en hoef je deze dus te zoeken in de originele css bestanden waarna je deze dan aanpast aan het andere. Ook kun je virtueel wijzigingen aanbrengen van hoe het er dan uit komt te zien als je iets wijzigt in de css en dan dit daarna zelf aanpassen in het bestand zelf

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/firebug/

In het begin zul je denken pfff wat moeilijk maar als je het begeven moment snapt na wat uit proberen wil je niets anders meer, een goede tool voor supporters en webdesigners.

P.S. nog wat extra codes toegevoegd in mijn vorige bericht.

AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Re: Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 11:07

Er gebeurd gewoon geen moer

Ook kan ik bepaalde codes die je aangeeft niet vinden :( Voel me echt zo blond. Toen ik nog, lang, lang, lang geleden een phpbb2 forum had kreeg ik het wel voor elkaar. Ik zou bijna het verzoek indiennen of iemand het voor me wil doen....Begin er van te balen. Nog een poging....

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Stijl aanpassen

Bericht door Theriddler » 31 aug 2013, 11:10

Ik keek net heel even en toen was de stijl zoals op die andere site, waarschijnlijk heb je de aangepaste bestanden die je aangeleverd had gekregen op de server geplaatst en daarna het thema vernieuwd maar doordat je de browser cache niet hebt geleegd zag je nog niets en ben je weer terug naar af gegaan want de stijl is weer gewoon zoals hij was.

Probeer het nog eens wat je net deed dus de bestanden die je hebt gekregen plaatsen in het theme folder en het theme vernieuwen in admin paneel daarna cache legen van je browser (niet van het forum zelf)

AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Re: Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 11:17

Ik zie geen veranderingen, dus geen paars, wit en orange....Heb de cache van Safari geleegd, firefox geinstaleerd er gebeurd dus _niets...Help

AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Re: Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 11:25

Ik snap het niet:

Ik heb precies gedaan wat je zei:

Dus de gekregen files geupload,
Daarna theme refresh gegeven, cache geleegd, op het forum en in mijn browser, resultaat: o,o

AnneliesV
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 aug 2013, 17:31

Re: Stijl aanpassen

Bericht door AnneliesV » 31 aug 2013, 11:44

Gelukt...Don't ask...voor mijn gevoel heb ik ongeveer 1000x hetzelfde gedaan...

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Stijl aanpassen

Bericht door Theriddler » 01 sep 2013, 17:00

daarom heb ik even gewacht met antwoorden aangezien ik wist dat het je wel ging lukken want ik zag al eerder de stijl juist staan. Super dat het gelukt is :)

Plaats reactie