Icons in achtergrond tekst

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
DragonWish
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:02
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Icons in achtergrond tekst

Bericht door DragonWish » 01 sep 2013, 13:46

Hee mensen,

Ik ben bezig met het opzetten van een phpbb forum, maar heb een probleem met de icoontjes.
Zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien, worden een aantal icoontjes niet éénmaal weergegeven, maar herhaald in de achtergrond van het woord. Is dit een bekend probleem? Hopelijk weet iemand de oplossing.

Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Bas

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Icons in achtergrond tekst

Bericht door Theriddler » 01 sep 2013, 16:55

in /forum/styles/prosilver/theme/colours.css

regel:

Code: Selecteer alles

.icon-home{background-image:url("{T_THEME_PATH}/images/icon_home.gif");
maak er het volgende van:

Code: Selecteer alles

.icon-home{background-image:url("{T_THEME_PATH}/images/icon_home.gif");background-repeat:no-repeat;
btw de style lijkt wel cropped of zoiets, maar ik denk dat meerdere icoontjes geen no-repeat hebben
Wat is er gebeurd met de originele prosilver theme css bestanden ? of is dit een speciale versie :roll:

DragonWish
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:02
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Icons in achtergrond tekst

Bericht door DragonWish » 01 sep 2013, 19:27

Bedankt voor je reactie!
Het lijkt te werken. Alleen heb ik nu 2 (verschillende) home icons.

Afbeelding

Het is de Prosilver theme, waarbij ik alleen wat kleuren heb aangepast. Verder is alles origineel.
Daarnaast wordt het forum via WP-united weergeven in de lay-out van mijn (wordpress) website.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Icons in achtergrond tekst

Bericht door Theriddler » 01 sep 2013, 20:31

Welke editor heb je gebruikt om css bestanden aan te passen, een voorkeur om elk bestand aan te passen geven we aan notepad++

ik zie wel dat het bestand buttons.css bestaat maar ook die is cropped, daarin staat namelijk

Code: Selecteer alles

.sitehome,.icon-faq,.icon-members,.icon-home,.icon-ucp,.icon-register,.icon-logout,.icon-bookmark,.icon-bump,.icon-subscribe,.icon-unsubscribe,.icon-pages,.icon-search{background-position:0 50%;background-repeat:no-repeat;background-image:none;padding:1px 0 0 17px;}
dat is ook hetgeen wat nodig is zodat dat icoontje goed komt te staan.

denk het beste dat je kunt doen is van een verse prosilver de theme bestanden terugzetten en deze al dan niet te bewerken met notepad++

DragonWish
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:02
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Icons in achtergrond tekst

Bericht door DragonWish » 03 sep 2013, 14:49

Bedankt voor je reactie.

Het vreemde is. Ik heb de css bestanden aangepast en opgeslagen met Notepad++.
Ik heb het forum opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf hetzelfde probleem houden, ondanks bovenstaande tips.

1. standaard prosilver bestand geeft een home-icon en bladwijzer icon herhaald weer op achtergrond van de tekst.
2. Na toevoegen van bovenstaande code in colours.css, worden de icons niet meer herhaald weergeven, maar staan er nu soms twee icons of staat hij verkeerd uitgelijnd.

Afbeelding

Ik heb het vermoeden dat dit komt, omdat ik het forum geintergreerd heb met mijn wordpress website. Deze gebruikt ook icons en deze heeft misschien dezelfde naam als die van phpbb.

Hier zie je dat 't verkeerd staat uitgelijnd.

Afbeelding

Plaats reactie