header aanpassen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
ivonnewierink
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 sep 2013, 13:59

header aanpassen

Bericht door ivonnewierink » 06 sep 2013, 22:31

  • Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://www.stockfotografie.nl
    phpBB versie:3.0.1.1
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?nee

    Wat is het probleem?
Ik zou graag de blauwe header boven het forum wat meer aan het thema willen aanpassen. Moet ik daar erg ingewikkelde zaken voor uithalen? Ik ben handig met fotobewrkingssoftware. Ik heb fora gezien waarbij er gewoon een plaatje boven is gezet, maar ik wil liever niet de zoekfunctie kwijtraken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: header aanpassen

Bericht door Kevin » 07 sep 2013, 09:38

Je kunt er een plaatje voor maken, moet je wel rekening houden dat je een vaste breedte hebt voor jouw stijl aangezien een afbeelding nooit netjes kan mee vergroten of verkleinen. Dat plaatje stel je dan in als achtergrond en daar overheen plaats je de searchbox.

Je zou ook een andere kleur kunnen geven aan de header (wat jij bovenkant noemt), voordeel van kleur is dat het wel netjes op elke breedte getoond word. of je moet een plaatje maken wat bijvoorbeeld naar de rechterkant een verloop heeft wat op een vaste kleur uitkomt. Als je stijl dan breder word weergeven als de afbeelding is dan word de rest opgevuld met een achtergrond kleur. Deze sluit dan mooi aan op je afbeelding en het lijkt dan 1 geheel te zijn.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

ivonnewierink
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 sep 2013, 13:59

Re: header aanpassen

Bericht door ivonnewierink » 07 sep 2013, 14:39

Die uitloop naar de kleur klinkt goed, daar ga ik mee aan de slag, bedankt!

Wel twee nieuwe vragen. Waar doe ik de instelling als achtergrond, en hoe plaats ik de searchbox eroverheen? Ik begrijp dat ik dit in een html-bestand moet regelen, maar hoe en waar?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: header aanpassen

Bericht door Kevin » 07 sep 2013, 16:37

de html code van je header staat in het bestand root/styles/jouwstijl/template/overall-header.html. Je zult ook in de .css bestanden moeten zijn die in de map root/styles/jouwstijl/template/theme staan, daar kun je een afbeelding geven aan de header en instellen als achtergrond.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie