Hoe maak ik mijn eigen stijl?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Bellewaerdeboy

Hoe maak ik mijn eigen stijl?

Bericht door Bellewaerdeboy » 04 apr 2008, 19:46

Het is een cliché titel waar je al snel uit kan besluiten dat ik klakkeloos dit topic geopend heb zonder documentatie op te zoeken. Fout, ik vind het gewoon nergens terug...

Ik probeerde gisteren en vandaag een eigen stijl aan te maken, zonder resultaat. Ik kopieerde in de verkenner de volledige map subsilver en noemde die "bellewaerdefun". Daarna heb ik deze map geüpload naar de "styles" map (bij de andere twee standaard stijlen dus). Daarna ging ik naar het administratorpaneel en koos voor het tabblad "stijlen". Net onder "STIJLENBEHEER" koos ik voor "stijlen" waar je dan subsilver2 en prosilver ziet staan. Geen spoor van mijn "bellewaerdefun" stijl terug te vinden. Can anyone help me?

Alvast heel erg bedankt!

BetaDevil

Re: Hoe maak ik mijn eigen stijl?

Bericht door BetaDevil » 04 apr 2008, 20:59

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 04 apr 2008, 22:12

Ontzettend bedankt hiervoor! We kunnen terug verder 8-)

wijziengraagkids

Bericht door wijziengraagkids » 11 apr 2008, 19:09

hallo sorry ik lijkook wel een leek op dit vlak en op t vlak van engels ik wil dus ook zelf men eigen stijl toevoegen echt men eigen kleurtjes want uit de stijlen dat er staan heb ik samen met mijn beheerders en moderators maar 2keuzes kunnen maken dat we mooi vinden en dan nog klagen mensen ook ivm het lettertyppe klagen ze ik ben op die site gaan zien dat hierboven staat aangeschreven maar engels kan ik niet zo goed kan iemand me nog anders helpen ik weet niet wat ik moet doen :cry:

Lucas

Bericht door Lucas » 12 apr 2008, 07:27

Je kan het niet volledig aanpassen allemaal, maar deze is ook noemenswaardig :)

http://beta.colorizeit.com/index.php

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 14 apr 2008, 21:05

Ik heb de laatste dagen wat rondgezocht hoe je precies te werk gaat om een stijl via de bestandjes zelf aan te passen (en dus niet in het beheerderspaneel). Dit lukt mij jammer genoeg echt niet. Nadat ik de bestanden aanpas, load ik ze up naar de juiste map. Ik ga dan naar het beheerderspaneel en kies voor het tabblad "thema's" op het stijlen tabblad. Ik wil het thema vernieuwen door op de knop "vernieuw" te klikken, maar dan krijg is steeds de volgende melding:

Dit thema is gestockeerd op het bestandsysteem dus is het niet nodig deze te vernieuwen.

Frustrerend, want wanneer ik de stijl bekijk is effectief niets aangepast :cry:. Iemand een idee wat er precies fout loopt? Bedankt!

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 15 apr 2008, 15:21

Leeg je cache eens handmatig. verwijder alle bestanden uit de map cache behalve .htaccess en index.htm.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Bellewaerdeboy

Bericht door Bellewaerdeboy » 15 apr 2008, 19:55

Nu is het gelukt, bedankt.
Maar toch, dit vind ik niet meteen een leuk iets aan de nieuwste phpBB versie. Als je telkens de knop vernieuwen moet aanklikken of telkens je cache geheugen moet verwijderen, dan zit je er dubbel zo lang aan om een stijl te verwijderen :roll:
Deze versie is dan wel leuker en beter om mee te werken, vorige versie vond ik dan toch stukken aangenamer om aan te passen hoor...

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 15 apr 2008, 20:06

Wanner je veel aanpassingen aan de stijl maakt, kun je het bufferen van de stijl tijdelijk uitschakelen.
dat doe je als volgt: beheerderspaneel ==> Instellingen serverprestatie ==> Hercompileer oude stijl componenten: Ja is uitgeschakeld.
Vergeet deze niet weer op Nee te zetten wanneer je weer live gaat met je board.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Plaats reactie