Logo aanpassen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
trib0

Logo aanpassen

Bericht door trib0 » 17 feb 2009, 20:03

Hi, ik wil graag het phpbb logo vervangen, waar kan ik dit doen en in welk formaat moet ik de banner maken?
Ik heb al in de overal_header.tpl gekeken en gezocht naar "logo" maar kan niks vinden...
We gebruiken phpbb 3.0.3 en style prosilver.

Alvast bedankt!

Kevin
Contacteer:

Re: Logo aanpassen

Bericht door Kevin » 17 feb 2009, 20:05

In phpbb3 heb je geen .tpl bestanden meer, dus daar gaat al iets niet goed. De rest staat in het bestand root/styles/jouwstijl/imageset/imageset.cfg
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

trib0

Bericht door trib0 » 17 feb 2009, 20:57

ohja ik zocht in de html bestanden, tpl noemde ik even uit de routine v/d old days :)
weet je misschien ook hoe groot een banner zou moeten zijn? zoals op dit forum de wereld achtergrond als banner...?? klik hier om ons forum te zien...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 18 feb 2009, 07:48

Jouw stijl past zich automatisch aan aan de resolutie van de gebruiker, daarom zal je nooit geen header van 1250 kunnen wegzetten omdat deze bij veel gebruikers er dan maar half op komt. Denk dat je met 900px breed wel aan de max. zit om het bij iedereen er netjes uit te laten zien. denk wel dat jet het zoekblok daarna misschien nog moet verplaatsen, of het moet niet storend zijn om over je headerafbeelding te hebben.
Verplaatst naar 3.0 Stijlen
- Lucas
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie