Banner bovenaan het forum plaatsen?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
danny1969
Contacteer:

Banner bovenaan het forum plaatsen?

Bericht door danny1969 » 21 mar 2009, 15:03

Hey,

Ik heb al een beetje zitten zoeken maar kom er niet echt uit. Als je kijkt naar de afmetingen van bg_header denk toch dat dit de balk bovenaan is waar de zoekfunctie in staat? Deze heeft volgende afmetingen 92 op 5 pixels. Ik zou daar graag een eigen banner in de plaats hebben, ik had in het verleden al ergens gelezen dat je die best opsplitst in 3 delen om geen vervormingen te bekomen bij verschillende schermen? Ik vind wel niet meer waar ik dit gelezen had.

Mijn vragen:
  • Deze banner plaatsen in delen of niet?
    Welke zijn de beste afmetingen voor de banner die ik zelf maak (92 op 5 is wel heel klein)?
    Hoe voeg je deze het beste in je forum (gewoon hem de naam bg_header geven of niet)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Danny ;)

Derky
Contacteer:

Re: Banner bovenaan het forum plaatsen?

Bericht door Derky » 25 mar 2009, 21:08

Het makkelijkste is om het huidige site_logo.gif bestand te vervangen door je eigen logo. (En dit aan te passen in imageset/imageset.cfg + imageset verversen)
Ik weet niet hoe ervaren je bent met CSS en HTML anders kan je ook een nieuwe header toevoegen of de huidige wijzigen. Je moet dan vooral in /template/overall_header.html en /theme/common.css en /theme/colours.css zijn. ;)

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 30 mar 2009, 12:54

Dank je Derky voor je antwoord, ik heb nu pas ook het oude onderwerp gevonden dat ik zocht. Ik bekijk dit wel even zodra ik tijd heb en als ik met vragen of problemen zit hoor je het wel van me. ;)

viewtopic.php?f=40&t=45761

edit: kun je eigenlijk als "site_logo.gif" je logo mooi laten uitkomen over de volledige lengte van je forum?

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 30 mar 2009, 16:49

Als je forum een variabele breedte heeft niet.

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 03 apr 2009, 14:21

:D Ben hier al met een vraag ik heb via http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... da7#random mijn banner geplaatst en het is heel goed meegevallen.

Maar ....
  • Ik heb nu om de volledige banner te zien de Search Box naar beneden geplaats op +/- 90 pixels, bestaat er geen andere manier om je banner volledig zichtbaar te maken zonder je Search box te verplaatsen?
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp, Danny ;)

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 10 apr 2009, 08:33

Niemand een idee (oplossing) op mijn vraag?

Alvast bedankt voor jullie denkwerk, Danny ;)

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 10 apr 2009, 09:43

Ik snap niet wat je probeer te zeggen :P kan je het misschien aangeven met een screenshot?

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 10 apr 2009, 09:58

:D als je nu naar mijn forum kijkt ziet de header er goed uit, maar dit komt omdat ik mijn Search Box op 120 pixels margin top geplaatst heb.

Als ik de Search Box verwijder of terug plaats op 30 pixels margin top zie je de header maar voor de helft omdat de afbeelding 120 pixels hoog is en de header ruimte of hoe dat ook noemt blijkbaar maar +/-30 pixels hoog is.

Sorry maar ik kan nu geen voorbeeld plaatsen :oops: . Maar als je op een standaart pro silver kijkt http://www.phpbb.nl/demo/phpBB3/ zie je dat de header minder hoog is als op mijn forum dus de afbeelding wordt blijkbaar aangepast aan die instellingen ergens? Hierdoor wordt alles wat buiten die blauwe header afmetingen valt gewoon weg geknipt.

Hopelijk snap je het ... alvast bedankt, Danny ;)

Plaats reactie