Afbeeldings set
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Afbeeldings set
Hoe maak je een eigen afbeeldings set?
Re: Afbeeldings set
Wat bedoel je precies?
Een eigen style, of eigen forumknoppen?
Een stijl maken is een enorme klus. Je begint een style meestal vanaf een van de basis styles (prosilver of subsilver2) en die ga je zo wijzigen en aanpassen zoals je wilt.
Eigen buttons/knoppen/icons maken zal je toch met photoshop of iets dergelijks moeten doen
Een stijl maken is een enorme klus. Je begint een style meestal vanaf een van de basis styles (prosilver of subsilver2) en die ga je zo wijzigen en aanpassen zoals je wilt.
Eigen buttons/knoppen/icons maken zal je toch met photoshop of iets dergelijks moeten doen

Jeroen
Ik bedoel die afbeeldings sets. Maar leg eens uit hoe je style maakt, of hoe je er een ombouwt van 2.0 naar 3.0?Pietje15 schreef:Wat bedoel je precies?
Zoals ik al zei, een eigen style maken is een enorm kwarwei, dat doe je niet 1 2 3.Chris124 schreef:Maar leg eens uit hoe je style maakt
Op phpBB.com is een speciale afdeling voor styles: http://www.phpbb.com/styles/faq/
Daar vind je denk ik de antwoorden op de vragen die je stelde.
Jeroen
Ik kan geen engels.Pietje15 schreef:Zoals ik al zei, een eigen style maken is een enorm kwarwei, dat doe je niet 1 2 3.Chris124 schreef:Maar leg eens uit hoe je style maakt
Op phpBB.com is een speciale afdeling voor styles: http://www.phpbb.com/styles/faq/
Daar vind je denk ik de antwoorden op de vragen die je stelde.
Daar schieten we dan weinig mee op 
Als jij al een gevorderde html'er/phpBB'er bent en ervaringen hebt met forumstyles, dan is het denk ik de moeite waard om een eigen style te gaan maken. Als je nog bijna geen ervaring hebt is het als je het mij vraagt een onbegonnen werk.
Je kan natuurlijk ook gewoon bestaande styles kiezen. Er bestaan al honderden phpBB styles, dus er zit er vast wel eentje bij die je aanspreekt. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.phpBB3styles.net, daar vind je ook een hele mooie verzameling styles.

Als jij al een gevorderde html'er/phpBB'er bent en ervaringen hebt met forumstyles, dan is het denk ik de moeite waard om een eigen style te gaan maken. Als je nog bijna geen ervaring hebt is het als je het mij vraagt een onbegonnen werk.
Je kan natuurlijk ook gewoon bestaande styles kiezen. Er bestaan al honderden phpBB styles, dus er zit er vast wel eentje bij die je aanspreekt. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.phpBB3styles.net, daar vind je ook een hele mooie verzameling styles.
Jeroen
Ik zal je eerlijk zeggen. Ik heb nu voor de eerste keer zelf phpBB online gezet. Dat ging niet zo makkelijk. Kon dbserver niet vinden. Dus hoe maak ik zo een new topic? 

Wat bedoel je nu?
Als ik het zo lees, ben je nog niet op het niveau om al een eigen style te maken. Kijk eens op die styles site waar ik naar linkte, daar vind je zoveel styles die al kant en klaar zijn.
Als ik het zo lees, ben je nog niet op het niveau om al een eigen style te maken. Kijk eens op die styles site waar ik naar linkte, daar vind je zoveel styles die al kant en klaar zijn.
Jeroen
Zijn lelijk. Ik wil eigen new topic etc. 

Kan me haast niet voorstellen dat er niets moois tussen zit, en dat je in zo'n korte tijd alles al bekeken hebt, maargoed.
Zoals ik al aangaf, die zal je dan zelf moeten maken d.m.v. photoshop, of een ander plaatjes bewerk programma. Misschien is dit ook wat voor jou: http://beta.colorizeit.com/. Daarmee kan je bestaanden styles "verkleuren" zodat ze toch anders zijn dan de standaard styles.
Zoals ik al aangaf, die zal je dan zelf moeten maken d.m.v. photoshop, of een ander plaatjes bewerk programma. Misschien is dit ook wat voor jou: http://beta.colorizeit.com/. Daarmee kan je bestaanden styles "verkleuren" zodat ze toch anders zijn dan de standaard styles.
Jeroen
Jij bent aardig. Ik ga het proberen, je hoort het nog wel.Pietje15 schreef:Kan me haast niet voorstellen dat er niets moois tussen zit, en dat je in zo'n korte tijd alles al bekeken hebt, maargoed.
Wijziging: Ik heb Prosilver aangepast, alhoewel ik nu geen plaatje je meer heb voor Nieuw Onderwerp... Hoe los ik dit op?
Ik kan nu geen afbeelding meer zien. 

- marian0810
- Contacteer:
Ik gok erop dat je in de map imageset van je nieuwe stijl geen mapje 'nl' hebt zitten...
Bedankt voor je reactie,
ik heb even gekeken in de map van de nieuwe stijl, er zit een map met NL erop. Als ik deze open krijg ik dit;
Ik snap dus niet hoe dit komt, kan iemand mij dit uitleggen?
Groetjes,
Chris
ik heb even gekeken in de map van de nieuwe stijl, er zit een map met NL erop. Als ik deze open krijg ik dit;
Code: Selecteer alles
button_pm_forward.gif
button_pm_new.gif
button_pm_new2.gif
button_pm_reply.gif
button_topic_locked.gif
button_topic_new.gif
button_topic_reply.gif
icon_contact_pm.gif
icon_post_edit.gif
icon_post_quote.gif
icon_user_online.gif
imageset.cfg
index.htm
Groetjes,
Chris
Heb je de imageset ook al eens refreshed in het beheerderspaneel?
Beheerderspaneel -> Tabblad stijlen -> Afbeeldingsset -> Vernieuw
Jeroen
Beste,Pietje15 schreef:Heb je de imageset ook al eens refreshed in het beheerderspaneel?
ik heb de afbeeldingsset vernieuwd zoals je zei. Helaas had dit geen effect. Zijn er nog andere opties? Of moet ik weer mijn oude stijl(en) activeren?
Is het mogelijk dat ik de subsilver 2 stijl verwijder?
Groetjes,
Chris
Even tussendoor ik lees even snel door het topic heen en zoals je al zei kan je niet zo goed Engels lezen. Probeer deze handleiding eens voor prosilver.
Kwestie van goed lezen en je kunt heel makkelijk toch je 'eigen' prosilver in elkaar zetten.
Kwestie van goed lezen en je kunt heel makkelijk toch je 'eigen' prosilver in elkaar zetten.
Ik heb dit doorgelezen. Maar dit is me eerste keer met phpBB. Ik vind het al knap dat ik me forum heb geinstalleerd. Dus dit is me iets te lastig, want HTML kan ik niet.PhilipvD schreef:Even tussendoor ik lees even snel door het topic heen en zoals je al zei kan je niet zo goed Engels lezen. Probeer deze handleiding eens voor prosilver.
Dan lijkt het me verder geen goed plan om een eigen style te gaan maken 
Je kan het natuurlijk altijd proberen, wie weet....

Je kan het natuurlijk altijd proberen, wie weet....
Jeroen
Jammer, maar hoe krijg ik dan de afbeeldingsset?