Absolution style aanpassing

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Ben1

Absolution style aanpassing

Bericht door Ben1 » 20 feb 2012, 13:38

wie kan mij antwoord geven op mijn volgende twee vragen:

Ik heb de style absolution gedownload. Ik heb deze gebruikt voor het forum dat ik wil opzetten.
Wil alleen bovenaan het logo ( het woord absolution) weghebben en een eigen afbeelding hierin zetten, eventueel met tekst. Hoe kan ik dit het best doen?

2)
Onderaan staat Powered by phpbb copyright 2000, 2002 etc, kan ik hier niet 2012 van maken?

Pola
Contacteer:

Re: Absolution style aanpassing

Bericht door Pola » 20 feb 2012, 14:50

Welke versie is je forum? Heb je de laatste versie, 3.0.10?
Waar heb je de style gedownload? Voor zover mij bekend, is de style niet bijgewerkt voor de laatste versie phpbb (laatste versie is voor 3.0.8). Dat betekent dat er allerlei probleempjes kunnen optreden. De style versie en de forum versie moeten namelijk met elkaar overeenkomen.

Ik werd getriggered door je opmerking over "Powered by phpbb copyright 2000, 2002". In de laatste versie is dat namelijk gewijzigd in "Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group".

Je moet dus waarschijnlijk óf een style zoeken die bij je forum versie past, óf de Absolution style bijwerken naar de forum versie die je hebt.
HGN op phpbb.com

Ben1

Bericht door Ben1 » 20 feb 2012, 17:17

Ik heb de laatste versie van de forum. Ik ben 3 dagen geleden pas begonnen. Ik was al blij dat ik zover was gekomen.
Wat betreft de style. Zie ik nu idd dat er 3.0.8 staat. hoe kan ik deze bijwerken naar de forum versie die ik heb?

Ben1

Bericht door Ben1 » 20 feb 2012, 21:34

Ik heb het inmiddels zelf kunnen vinden. Er is een nieuwe versie van de style. heb ik kunnen traceren door op de ontwerper te klikken. Die ziet er overigens wel heel anders uit. Ik vond de oude juist mooi vanwege de kleuren.
Blijf ik nog wel even met mijn vraag hoe ik de header kan aanpassen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 feb 2012, 22:37

Weet je het zeker van die nieuwe versie? Het zou kunnen hoor, maar ik heb ook ergens gezien dat er geschreven werd dat het om versie 3.0.10 ging, terwijl de download voor 3.0.9 was (ik dacht op awesomestyles of zo iets).
HGN op phpbb.com

Ben1

Bericht door Ben1 » 21 feb 2012, 17:35

Ik heb het van de site van de auteur. Daar staat dat het 3.010 betreft.
Kan ik hier mijn link naar mijn forum geven en dat iemand meekijkt? Ik wil een afbeelding toevoegen in de header. En ook bij de forumtabjes aanpassen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 feb 2012, 19:35

Ja, graag een link naar je forum.
HGN op phpbb.com

Ben1

Bericht door Ben1 » 26 feb 2012, 22:59

Hierbij mijn link.
www.braziliaansejiujitsu.nl/forum

zou de oranje lijnen willen aanpassen en andere header ( die ik nog moet maken). Ook de forumbuttons wil ik aanpassen
Daarnaast Wil ik nog extra pagina's en facebook en twitter buttons per bericht. Zag al wat informatie daarover ; share on mod etc. ben me nog aan het inlezen
Had een algemen vraag over mods: maakt het uit of je een mod gebruikt waar versie 3.09 achterstaat? Of moet ik goed kijken naar de versie die er bij is genoemd. Of moet ik deze vraag stellen in de andere forum.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 feb 2012, 00:30

De aanpassingen m.b.t. de oranje lijnen is heel specifiek voor de stijl. Ik kan je daar niet bij helpen, omdat ik de stijl niet ken.

Met betrekking tot de mods, vaak zijn mods die op een oudere versie phpbb ontwikkeld zijn nog zonder problemen te installeren en gebruiken op nieuwere versies.
Het enige risico dat je loopt is dat soms de zoekinstructies in de mod niet meer exact overeenkomen, als net dat gedeelte gewijzigd is in de nieuwste versie phpbb. Vaak is dan, door naar een deel van de zoekinstructie te zoeken, nog wel te vinden waar de wijzigingen gemaakt moeten worden.

Het belangrijkste is dat je voordat je mods installeert, je back-ups van je files en eventueel je database maakt, zodat je altijd snel en makkelijk terug kunt naar de oude situatie.
HGN op phpbb.com

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 feb 2012, 06:43

Die oranje lijnen is een afbeelding, namelijk deze styles/absolution 3010/theme/images/cathead-m.gif

En die staat in een van de theme/.css bestanden onder dit kopje.

Code: Selecteer alles

.cathead-m
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Ben1

Bericht door Ben1 » 28 feb 2012, 17:35

Dank. Ga deze week proberen mods te installeren (spannend)
Zal eerst backup maken. Als niet lukt zal ik wel posten in forum "modificaties"
Wat btreft de kleur van de (lijn) afbeelding. Die wil
ik donkergroen maken ( heeft geen haast) maar heb wel iets meer toelichting nodig. Wat moet ik dan precies aanpassen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 feb 2012, 18:13

O wacht het zijn afbeeldingen waar die oranje lijn inzit. Dus je zult een afbeelding moeten maken ter vervanging van de huidige of de huidige bewerken met een programma als photoshop.

Afbeelding
http://www.braziliaansejiujitsu.nl/foru ... head-m.gif

Het is een smalle afbeelding die zoveel keer herhaald word als nodig om de breedte op te vullen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie