kleur achtergrond wijzigen lukt niet

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
jkienjet

kleur achtergrond wijzigen lukt niet

Bericht door jkienjet » 06 mei 2012, 17:37

• Adres van je forum: http://www.garnalenenkreeftensite/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? opnieuwe geinstalleerd
    Wat is het probleem?
Ik heb dit forum net nieuw geinstalleerd, en wil heel graag de kleur van de header aanpassen naar de kleur van mijn banner. Nu heb ik via Stylizer gevonden waar de code zit, en deze aangepast in de bronmap. Echter al een aantal keren geupload en nog steeds blijft de header grijs.

Volgens mij moet ik zijn in /styles/we-universalgekleurd/themes/common

Wanneer ik die open zou het onder kopje 'structure' moeten zitten en dan #header.

Dit is dan volgens stylizer. je kunt met dat programma de website openen en het prog leest dan de broncode uit. Wanneer je in stylizer iets aanpast en opslaat, dan is dit aangepast in je map.

Daarna heb ik alles nogmaals gecontroleerd en met de hand de kleurcode aangepast in de hoofdmap. Alles vernieuwd, maar nog steeds de oude kleur!

José

PhilipvD

Re: kleur achtergrond wijzigen lukt niet

Bericht door PhilipvD » 06 mei 2012, 18:09

Verplaatst van 3.0 support
- PhilipvD

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 06 mei 2012, 19:35

jkienjet schreef:Volgens mij moet ik zijn in /styles/we-universalgekleurd/themes/common
Ik kan die stijl niet vinden op je forum, dus kan het ook niet goed controleren, maar normaal gesproken moeten de kleuren niet aangepast worden in common.css, maar in /styles/we-universalgekleurd/theme/colours.css.

Na aanpassingen in de css bestanden moet je in het beheerderspaneel - stijlen het thema verversen en in je internet browser een harde refresh geven (<CTRL><F5>).

Ps. Probeer de juiste url's en paden op te geven. Je forum heeft een andere url: http://garnalenenkreeftenforum.nl en het pad naar de css bestanden is niet themes, maar theme zonder s. Ook hebben de bestanden een extensie: php, html of css.
Het voorkomt een boel zoekwerk als de gegevens correct zijn.
HGN op phpbb.com

jkienjet

Bericht door jkienjet » 09 mei 2012, 19:50

mijn huidige forum is inderdaad garnalenenkreeftenforum, maar ik ben nu bezig in een testomgeving en dat is garnalenenkreeftensite.nl/forum

Ik heb inmiddels gevonden waar ik de kleur van de achtergrond kan verwijderen, thanks

Plaats reactie