afbeelding toevoegen voor ranks

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

afbeelding toevoegen voor ranks

Bericht door flinkefreddy » 18 mei 2015, 19:23

Beste service team en leden,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de mogelijkheid om mijn "full club members" te onderscheiden met een opvallende maar niet te grote afbeelding in hun profielveld. Ik ben ondertussen te weten gekomen dat ik dit kan doen door ze een rang te geven en daarbij een afbeelding te uploaden.

Daar zit ik uiteraard weer met het probleem dat het me aan ervaring en durf ontbreekt om hieraan zelf te beginnen.
Als ik goed gelezen heb moet ik de afbeelding, of set eerst uploaden naar de database en dan installeren op mijn forum om ze te kunnen gebruiken.
Dan heb ik daarbij de volgende vraag, ik heb niet zo direct een mooie en toepasselijk afbeelding gevonden hier op het forum. Kan eender welke afbeelding geüpload worden en aan welke bestandstypes en/of formaten moeten die dan voldoen?
Is dit iets waarvoor ik een beroep kan doen op het service team ?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt.

Groetjes

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: afbeelding toevoegen voor ranks

Bericht door David » 18 mei 2015, 19:40

Het service team is hier in principe niet voor bedoelt ;) Ik denk zelf ook dat het je met support wel gaat lukken hoor... een rang instellen is echt niet zo moeilijk. Je moet de rang-afbeelding of de rang-afbeeldingsset uploaden naar je server (niet naar je database). De rang-afbeeldingen upload je naar de map: images/ranks. Vervolgens moet je de rang installeren dan kan met onderstaande stappen:
  • Ga naar het beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
  • Klik aan de linkerkant op: Rangenbeheer
  • Klik dan op: Nieuwe rang toevoegen
  • Bij Rangtitel zet je bijvoorbeeld: full club members
  • Bij Rang-afbeelding selecteer je de geüploade afbeelding
  • Stel als speciale rang in JA aanvinken
Nu zou je de rang kunnen toewijzen aan je "full club members", maar misschien hebben deze gebruikers een aparte groep? In dat geval kan je de rang beter koppelen aan je groep, scheelt je een hoop werk. Dat kan met onderstaande stappen:
  • Ga naar het beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
  • Klik aan de linkerkant op: Groepsbeheer
  • Klik bij de "full club members" groep op instellingen
  • Bij de optie Groepsrang selecteer je de geïnstalleerde rang
Als ik mij niet vergis hebben alle leden dan de groepsrang voor "full club members" :)

Om even te reageren op je andere vraag, volgens mij maakt de afbeelding extensie niets uit. GIF, JPG of PNG het zou allemaal moeten werken. De afmetingen ben ik niet helemaal zeker van, het moet in ieder geval wel op je forum passen en niet zo groot zijn dat het alle andere afbeeldingen overrompelt ;) Voorbeelden van rangen of een rang naar jouw smaak kan je misschien vinden in de database op phpbb.com: https://www.phpbb.com/customise/db/styles/ranks-15

Hopelijk kom je er zo uit, ander kan je altijd nog vragen stellen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

flinkefreddy
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 nov 2014, 14:21

Re: afbeelding toevoegen voor ranks

Bericht door flinkefreddy » 18 mei 2015, 19:44

Bedankt voor de support David ik ga dadelijk proberen. Wish me luck wish :P
Wijziging: VICTORY :D ik word nog een geek :lol:

Plaats reactie