Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
PeterPastoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2015, 10:55

Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Bericht door PeterPastoor » 22 jun 2015, 17:05

Hoi,

Ik zit te denken om mijn forum, die nog in opbouw is en nog niet veel aan gedaan, te verwijderen en te vervangen met 3.0.14. Dit omdat er veel meer en mooiere stijlen zijn .

Is dit verstandig of niet ivm beveiliging en dergelijke?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Bericht door David » 22 jun 2015, 17:38

Lijkt mij niet zo verstandig, aangezien de 3.0 lijn nu in de End of Maintenance dat beteked het volgende: Er worden geen bugs oplost in deze versie, er worden alleen nog maar veiligheidspatches en veiligheidsuitgaves uitgebracht. Nieuwe extensies en stijlen worden niet meer geaccepteerd voor deze versie. Updates van goedgekeurde extensies en stijlen worden nog wel gevalideerd.

In november is 3.0 EOL (end of life), je krijgt dan helemaal geen updates meer en ook het support zou kunnen stoppen... dus je kan beter bij 3.1 blijven ;)

Bron: viewtopic.php?f=7&t=59964
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

PeterPastoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jun 2015, 10:55

Re: Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Bericht door PeterPastoor » 22 jun 2015, 17:55

Ok dan kies ik een andere template.

valkenier
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 mei 2015, 17:37

Re: Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Bericht door valkenier » 22 jun 2015, 19:02

Nu ik ben net overgestapt van phpbb2 naar phpbb3 maar de 3.0.14 ?
Dus binnenkort sta ik voor het hele karwei opnieuw ?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Teruggaan naar 3.0 voor stijlen

Bericht door David » 22 jun 2015, 19:16

valkenier schreef:Nu ik ben net overgestapt van phpbb2 naar phpbb3 maar de 3.0.14 ?
Dus binnenkort sta ik voor het hele karwei opnieuw ?
Daar komt het waarschijnlijk wel op neer, support zou nog kunnen doorlopen nadat 3.0.x EOL is. Maar je hebt geen updates meer, als er een beveiligingslek is wordt deze niet opgelost. Zolang 3.0.x veilig is en jij geen support nodig hebt, zou je door kunnen gaan met 3.0. Maar ik persoonlijk zou dat alleen adviseren voor gebruikers met wat meer kennis en ervaring. Als je die niet hebt kan je beter meteen doorgaan naar 3.1, kan je meteen uitbouwen, zonder een 'grote' update in het vooruitzicht.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie