Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
DKowns
Bericht
door DKowns » 05 sep 2004, 15:38
ik heb de blank_template_mod_1.0.2 geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik nu een login box op mijn website krijg zodat mensen van mijn phpbb zich daar kunnen inloggen en dat je dan zie. ''je bent ingelogd als..''
kan iemand mij hierbij helpen?
alvast bedankt

-
mosymuis
-
Contacteer:
Bericht
door mosymuis » 06 sep 2004, 01:48
- Je copieëert login.php naar de map van je website, en past de koppelingen naar index.php aan naar de gewenste bestandsnaam.
- Je kunt login.php ook integreren op de bewuste pagina zelf (maak er een functie van?), met als form action $_SERVER['SCRIPT_NAME'] of $_SERVER['REQUEST_URI'], zodat de pagina herlaad op dezelfde plek.
- Als een geïntegreerd loginsysteem te lastig word kan je ook phpBB's versie gebruiken, door een simpel HTML formulier dat doorverwijst naar phpBB's login.php. Kijk eens naar deze mod om te zien hoe dat moet:
http://www.phpbbhacks.com/download/2141
- Ongeacht het succes van je loginformpje heb je, nu je phpBB's sessies systeem hebt geïntegreerd, toegang tot de sessie variabelen. Daarmee kan je dus de gewenste tekst afbeelden. Dit doe je bijvoorbeeld zo:
Code: Selecteer alles
echo $userdata['session_logged_in'] ? 'Je bent ingelogd als '.$userdata['username'] : 'Je bent nog niet ingelogd.';