veilig upgraden: 2.0.8 >> 2.0.10

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
aemdenouden

veilig upgraden: 2.0.8 >> 2.0.10

Bericht door aemdenouden » 15 sep 2004, 23:13

Ik heb nog niet zo lang geleden phpbb 2.0.8 geinstalleerd en het werkt naar behoren.
Ik heb enkel zelf een andere template gemaakt voor mijn forum en enkele (overall header etc.) tpl bestanden aangepast (lees: onnodige regels verwijderd).
Nu wil ik echter mijn forum upgraden naar 2.0.10.
Op welke manier kan ik dit doen, zodat mijn huidige template gespaard blijft?

let op: ik ben niet aan de .php codes geweest!

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 16 sep 2004, 14:29

Wat je ook probeert, je kan beter een back-up eerst maken.

Er zijn twee mogelijkheden. Je kan alles zelf doen met deze mod en je kan het pakket opnieuw downloaden al alles behalve de template map en config.php uploaden.

aemdenouden

Bericht door aemdenouden » 16 sep 2004, 18:03

WebSiteNet schreef:Wat je ook probeert, je kan beter een back-up eerst maken.

Er zijn twee mogelijkheden. Je kan alles zelf doen met deze mod en je kan het pakket opnieuw downloaden al alles behalve de template map en config.php uploaden.
Het makkelijkste lijkt het me dan om het nieuwe pakket in zijn geheel te installeren de 2.0.10 versie dus.
Maar wat is dan de bedoeling.
Ik upload de nieuwe versie en zet er dan onmiddellijk mijn eigen 'oude' config.php en template over heen?
Of upload ik 'm en moet ik 'm dan opnieuw installeren en later de config.php en template vervangen door m'n oude versie?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 sep 2004, 18:07

aemdenouden schreef:Maar wat is dan de bedoeling.
Ik upload de nieuwe versie en zet er dan onmiddellijk mijn eigen 'oude' config.php en template over heen?
Dit is inderdaad de bedoeling, omdat er sinds 2.0.8 geen template wijzigingen meer zijn geweest. ;)

Gesloten