Updaten, hoe belangrijk?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Jerre
Contacteer:

Updaten, hoe belangrijk?

Bericht door Jerre » 20 dec 2004, 17:02

Beste mensen,

Uit bepaalde kringen heb ik vernomen dat men probeer ons forum (http://www.augforum.nl) te hacken. Iets van een CP destruction of iets dergelijks. Wij draaien een oude versie (2.0.6) en ik heb de gebruikers die dit van plan waren op IP-gebanned.

Echter, als ik wil updaten raak ik enkele mods kwijt die op het forum staan geinstalleerd... Ik heb er toen uren werk in gestopt (hoewel jullie waarschijnlijk geeneens zien wat er veranderd is ;)) en zou niet weten hoe ik alles weer terug krijg...

Oftewel...

Hoe belangrijk is het om up te updaten, en wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld alleen de beveiliging te updaten?

Luuk

Bericht door Luuk » 20 dec 2004, 17:07

Omdat er wel meer mensen zijn die wel willen updaten maar geen zin hebben om alle veranderingen opnieuw door te voeren zijn de updates ook 'los' verkrijgbaar, in een soort MOD vorm.
2.0.6 t/m 2.0.10
2.0.10 naar 2.0.11
Afbeelding

Jerre
Contacteer:

Bericht door Jerre » 20 dec 2004, 17:22

Maar dan pas ik toch nog steeds mijn eigen MODS aan door die bestanden te overschrijven?

Luuk

Bericht door Luuk » 20 dec 2004, 17:24

Dat zijn geen voorgemodde bestanden, maar een beschrijving wat je moet veranderen net als bij het installeren van een mod.
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Re: Updaten, hoe belangrijk?

Bericht door mosymuis » 20 dec 2004, 18:46

Jerre schreef:Hoe belangrijk is het om up te updaten
Het belang van beveiliging is voor elk forum verschillend, maar alleen uit respect voor je leden (bijna 200) zou ik al opwaarderen.
Jerre schreef:en wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld alleen de beveiliging te updaten?
90% van de updates sinds 2.0.0 bestaat uit security bugfixes. Gewoon alles uitvoeren dus.

Gesloten