auto login met script

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
site.to.make

auto login met script

Bericht door site.to.make » 07 jan 2005, 22:15

ik zoek een script dat zelf iemand aanmeld op het forum.

ik werk momenteel aan een rpg en daar word een phpbb forum ingebouwd. (ja met copyright)

nu zou ik graag willen dat als iemand op de link naar het forum klikt hij eerst naar een script gaat dat zijn username met ip aanmeld waarbij hij de username uit een sessie haald. hij moet dus niet om een wachtwoord vragen. Daarna headert hij hem door naar het forum.

Ik heb al op verschillende plekken gezocht en de code van phpbb bestudeert maar het sessie systeem blijft nogal uitduidelijk voor mij. Weet iemand een oplossing?

site.to.make

Bericht door site.to.make » 07 jan 2005, 22:41

ik heb net ff de cookie's zitten bestuderen van dit forum met een nieuwe plugin voor firefox maar als ik het goed begrijp word er een cookie geset met name_SID en een insert entry in de db waar gecodeerd de ip in staat?

Bee

Bericht door Bee » 08 jan 2005, 09:54

IP's van gebruikers worden bij het posten altijd opgeslagen. Sessies uit cookies worden opgeslagen in phpbb_sessions in de database
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gesloten