Inlog gegevens/links in ander frame, blank page mod error?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Satoer
Contacteer:

Inlog gegevens/links in ander frame, blank page mod error?

Bericht door Satoer » 14 jan 2005, 21:53

Hallo,

Ik heb een website geïntegreerd met een phpbb2 forum. (zie: http://www.info-fo.nl ) Deze website bestaat uit verschillende frames.
Nu heb ik in een apart frame de “inlog, privé berichten, uitloggen, etc” links van het forum. Gewoon directe links in simpel html.

Nu zou ik graag de dynamische links hierin willen hebben. Dus als je in gelogd ben: dat er staat hoeveel priveberichten je hebt, uitloggen(naam), profiel etc. En als je niet bent in gelogd: registreer, inloggen etc... afijn je begrijpt het wel denk ik.
Nu ben ik een behoorlijke php newbee, maar met logisch denken dacht ik er wel uit te kunnen komen.
Mijn eerste gedachte was om de "blank template mod" te gebruiken. En daar de stukjes code die ik uit de "overall_header.tpl" snoep in te plakken.

Na de template.php / tpl files gerenamed te hebben en het template.php geupdate met deze naamswijziging, heb ik de php file in de root van het forum en de tpl file in de gebruikte template folder ge-ftp't

Het werkt! Een mooie lege pagina met "CONTENT GOES HERE" en de copyright footer.

Na wat verder knutselen/experimenteren kreeg ik ineens de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

phpBB : Critical Error 

Error updating sessions table

DEBUG MODE

SQL Error : 1054 Unknown column 'PAGE_TEMPLATE' in 'field list'

UPDATE phpbb_sessions SET session_time = 1105734300, session_page = PAGE_TEMPLATE WHERE session_id = '6d756672c3a63a874a9802041f46950b'

Line : 279
File : /home/httpd/vhosts/info-fo.nl/httpdocs/forum/includes/sessions.php
Ai dacht ik, ik heb iets fout gedaan. Dus mijn laatste wijziging ongedaan gemaakt en opnieuw gekeken.
Nog steeds dezelfde foutmelding :?
Cache map van het forum leeg gemaakt... Nog die foutmelding.
Uiteindelijk weer helemaal terug naar af gegaan. Nog steeds die foutmelding.

Afijn even wachten en toen was die foutmelding ineens weer weg. Paar keer reloaden, en dan krijg ik weer die foutmelding.

Ik hoef dus niets te veranderen in de code, ik krijg gewoon om de zoveel tijd deze foutmelding.

Dus mijn vraag... wat doe ik fout? En ben ik eigenlijk wel op de goede manier bezig om de dynamische links in een ander frame te krijgen?

Alvast bedankt :)
Michel

Satoer
Contacteer:

Niemand?

Bericht door Satoer » 15 jan 2005, 20:55

Niemand? :cry:

Luuk

Bericht door Luuk » 16 jan 2005, 13:48

Om de error weg te krijgen moet je PAGE_TEMPLATE veranderen in PAGE_INDEX.

Maar iok weet niet of het wel werkt wat je wil. De dynamische links hebben alleen zin als ze bij iedere klik opnieuw worden geladen, dat is normaal bij een frame niet zo.
Afbeelding

Satoer
Contacteer:

Bericht door Satoer » 17 jan 2005, 14:29

Hoi Luuk, bedankt :thumb:
Volgens mij werkt het :D

Ik denk dat de pagina verversen als er een link op dat frame geklikt is niet zo'n probleem is. Ik knutsel vrolijk verder.

Gesloten