Geen toegang tot Control Paneel

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 mei 2005, 14:04

laat hem anders via msn contact met mij opnemen ;)

Niels-21
Contacteer:

Bericht door Niels-21 » 09 mei 2005, 14:09

Zal ik doen ja!

Niels-21
Contacteer:

Bericht door Niels-21 » 09 mei 2005, 14:43

De meeste leden staan ook dubbel in de gebruikersgroep! :?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 mei 2005, 14:46

das vreemd, maar kan wel.

Niels-21
Contacteer:

Bericht door Niels-21 » 09 mei 2005, 14:48

paulus schreef:das vreemd, maar kan wel.
Heeft met het script te maken, absoluut!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 mei 2005, 14:51

staan er meerdere dezelfde rijen in?(En kan je me dat script per email, of msn sturen)

JPeetje
Contacteer:

Bericht door JPeetje » 09 mei 2005, 18:24

Hi, JP hier. Maker van 't aanmeldingsscript waar Niels-21 eerder over sprak.
paulus schreef:gebruik dan voor dat ook registratie van phpbb ;)
Heb ik gedaan, althans, dat meen ik.

Ik heb eerst gekeken welk bestand gebruikt wordt bij het registreren, dat was profile.php. PHP code bekeken, leidt me naar includes/usercp_register.php.
In dat bestand bij else if ( $mode == 'register' ) gekeken welke query's er uitgevoerd worden, dat zijn er drie:
  • Één in de userstabel.
  • Één in de user_grouptabel.
  • Één in de grouptabel.
Tijdens het bestuderen van de phpBB database die ik van Niels-21 overhandigd kreeg, trok ik de volgende conclusie: elke user heeft een bijbehorende groep en heeft de mogelijkheid om tot nog meer groepen te behoren.
Met deze conclusie heb ik dan ook gewerkt: zodra iemand zich met een bestaande forumaccount authenticeert, wordt er één rij aan tabel user_group toegevoegd die de user aan een 2e usergroup koppelt: een usergroup die meer rechten heeft op het forum.
Wanneer iemand bij het inschrijven aangeeft dat hij/zij een nieuwe forumaccount wil aanmaken, dan wordt er één rij toegevoegd aan tabel users, één rij aan tabel groups en twee rijen aan tabel user_group waarvan rij 1 de user koppelt aan zijn eigen groep en rij 2 de user koppelt aan de speciale usergroup: de usergroep die meer rechten heeft op het forum.

Dus, als ik iets over 't hoofd zie, laat 't me weten :)

JPeetje
Weten waar je te weten kan komen wat je wil weten, is belangrijker dan veel weten.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 mei 2005, 18:36

ik heb denet even snel de code bekeken, en er wordt 2 keer (Bij het registreren van een nieuwe user), in de user_group_table iets ingevoert, ik vermoed dat dat het probleem kan zijn.

JPeetje
Contacteer:

Bericht door JPeetje » 09 mei 2005, 23:12

paulus schreef:ik heb denet even snel de code bekeken, en er wordt 2 keer (Bij het registreren van een nieuwe user), in de user_group_table iets ingevoert, ik vermoed dat dat het probleem kan zijn.
Mogelijk.

Echter, toen ik de database van Niels-21 analyseerde hadden alle users die lid waren van de speciale usergroup twee rijen in tabel user_group, ik ben er daarom ook vanuit gegaan dat nieuwe users dit ook moeten hebben.
Weten waar je te weten kan komen wat je wil weten, is belangrijker dan veel weten.

JantjeP

Bericht door JantjeP » 10 mei 2005, 00:26

Als jullie er aan uit zijn, willen ze dat hier waarschijnlijk ook wel graag weten http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=288321 :wink:

En ik ook. :?

Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 mei 2005, 12:07

het probleem met de niet in acp komen heeft te maken dat de user_level in de user_table niet goed was. Of dat daar ook zo is, weet ik niet ;) Ik denk dat het daar met de update te maken heeft, en niet met dit.

Ik heb de code verder zeer snel bekeken, en zo snel ik zag, werd het in de zelfde groep toegevoegd(Ik weet dit nie zeker). Tevens zit ik nu op school, en kan ik niet bij de database bij mij lokaal, waar me testboard draait.

Gesloten