ezportal vraagje

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Diddie
Contacteer:

ezportal vraagje

Bericht door Diddie » 12 mei 2005, 10:16

1. Hoe kan het komen dat mijn portal smaller is dan mijn forum?

2. en hoe komt het dat mijn blok met recente onderwerpen op mijn portal niet goed wordt weergegeven? de éne keer wordt het compleet uitgerokken en de andere keer weer niet?!?! het stopt ook niet met scrollen als je er met de muis overgaat, ik gebruik firefox, maar ik heb al gezien op andere sites dat het wel werkt.
frustrerend :?

Groeten! :bier:

Jeroen1

Re: ezportal vraagje

Bericht door Jeroen1 » 12 mei 2005, 10:27

Diddie schreef:...het stopt ook niet met scrollen als je er met de muis overgaat, ...
Als je boven een link gaat hangen stopt ie wel, dus beetje leren mikken :wink:

Ff over de breedte:
In je code van het forum heb je dit staan:

Code: Selecteer alles

<table width="900" align="center"cellpadding="3" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
Die 900 zorgt er dus voor dat je forum breder is dan je portal!
Ff 100% ofzo van maken (staat er twee keer in!).
Het gaat bij die regels om je shoutbox, dus ff het goeie bestand er bij zoeken.
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Diddie
Contacteer:

Bericht door Diddie » 12 mei 2005, 10:39

in firefox stoppen de links niet met scrollen hoor, in IE wel :)
en alle table widths staan op 100% :shock:

Jeroen1

Bericht door Jeroen1 » 12 mei 2005, 10:49

Als ik in je forum op 'bron weergeven' klik heb ik ik regel 198:

Code: Selecteer alles

<br>
			<table width="900" align="center"cellpadding="3" cellspacing="1" border="0" class="forumline">
			<td class="cat" align="center" height="25"><span class="genmed"><a href="shoutbox_view.php" class="mainmenu" title="Alle berichten">'t Roephoeksken!</a></span></td>
			<tr>
			<td class="row1" align="center" valign="middle" rowspan="4"><iframe bgcolor="#000033" src="shoutbox.php" width="900" height="130" border="2"></iframe></td>
			</tr>
			</table>
<br />
De twee keer 900, moet je in 100% veranderen!
Deze rekken namelijk je hele bende op. Is dus bij " 't Roephoeksken! ", je shoutbox. Ik weet zo niet welke tpl file daar bij hoort, die moet je dus ff opzoeken, misschien dat iemand anders dat weet. Als je bovenstaande daar in aanpast, moet het goed zijn.

LET OP: je tpl file is waarschijnlijk anders ingedeelte dan het bovenstaande door dat je bestanden in elkaar opgeroepen worden en het script hier automatisch dingen in aanpast!
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Diddie
Contacteer:

Bericht door Diddie » 12 mei 2005, 10:50

het was in ACP dat ik het kon instellen :oops:
Moest iemand weten waarom soms het blok van recente onderwerpen compleet uitrekt en waarom het niet stopt met scrollen :wink:

Gesloten