Kritische Error tijdens Installatie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Delirium

Kritische Error tijdens Installatie

Bericht door Delirium » 06 mei 2005, 14:42

Ik heb geprobeerd phpbb forum op m'n experimentele Fedora Core 3 server aan de praat te krijgen. Tijdens de installatie krijg ik een Critical Error 'Could not connect to the database'. Ik denk dat het te maken heeft met de Database Configuration, omdat ik niet echt precies weet wat ik daar moet invullen sinds er alleen handleidingen zijn over het installeren van een forum op een remote webserver van bijvoorbeeld Lycos. Iemand een idee wat ik daar moet invullen?

Delirium

abcde

Bericht door abcde » 06 mei 2005, 14:44

Je moet daar je gegevens invullen, gebruikersnaam, wachtwoord [die heb je bij het aanmaken van de database gekozen] en etc. Dat kunnen wij je niet vertellen.
Bijna 1500 posts!

Delirium

Bericht door Delirium » 06 mei 2005, 14:59

Dat is t 'm nou juist. Ik vul wat in bij de database configuratie, maar t maakt niet uit wat, hij komt telkens met 'could not connect to database'. Ik weet echt niet wat ik er nu moet invullen.

abcde

Bericht door abcde » 06 mei 2005, 15:30

Je moet bij de install je je database naam, je database gebruikersnaam en je database wachtwoord invoeren, aangezien dit jou gegevens zijn kunnen we ze niet vertellen [omdat we ze simpelweg niet weten].
Bijna 1500 posts!

Delirium

Bericht door Delirium » 06 mei 2005, 15:48

Ik heb inmiddels nog wat documentatie gevonden... Ik moet idd nog een database creeren. Enig idee hoe dit kan in Linux voor MySQL 4.0?

abcde

Bericht door abcde » 06 mei 2005, 15:50

Om MySQL database-en te creeren (op welk systeem dan ook) kan je het beste de tools phpMyAdmin gebruiken.
Bijna 1500 posts!

Lotusbloem

Bericht door Lotusbloem » 05 jul 2006, 20:54

Hoi,

om me te verdiepen in de mogelijkheden van phpBB2 heb ik een tijdelijke webserver op een externe drive gezet met XAMMP. Dat werkt goed. Daarna de upload met FileZilla gedaan en de installatieprocedure vervolgd. Nog steeds geen probleem.

Daarna krijg ik precies dezelfde foutmeldingen als de topicstarter. Nu wil ik best eerst een mysql database aanmaken met de sqlmanager, maar ik ben daar verder onbekend mee. Ik heb de service wel gestart, maar verder zegt het me weinig en weet even niet waar ik verder moet, of moet beginnen. Ik vind het trouwens wel vreemd dat in alle gebruiksaanwijzingen er verder niet in detail op wordt ingegaan. Er staat wel bij het installatiescherm van phpBB2 dat de database reeds aanwezig moet zijn, maar enige vermelding van hoe die dan te creëren is nergens te vinden. Ik ben toch denk ik niet de enige die tegen dit probleem oploopt.

Kan iemand daar eenvoudig een hint voor geven?

Bij voorbaat dank, want dan kan ik weer verder met de installatie :wink:

lennartb

Bericht door lennartb » 05 jul 2006, 20:56

staat mysql wel geinstaleerd?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 jul 2006, 21:01

lennartb schreef:staat mysql wel geinstaleerd?
In xampp zit alles standaard al ingebouwd :)
De gegevens zijn gewoon niet goed ingevult. Waarschijnlijk is de db user root, en het pass leeg :)

Lotusbloem

Bericht door Lotusbloem » 05 jul 2006, 21:26

En waar vind ik die en hoe geef ik ze de juiste invulling?

Lotusbloem

Bericht door Lotusbloem » 06 jul 2006, 10:02

Kennelijk is het voor iedereen verder gesneden koek..... ik schiet er echter geen fluit mee op zo. Is er nog iemand die er iets zinnigs over kan zeggen of is dit te onbenullig en beginnerspech :? Ik zou er graag mee doorgaan, maar zonder een goede raad in deze wordt het, voor mij althans, effe wat moeilijk.

Alvast bedankt!

lennartb

Bericht door lennartb » 06 jul 2006, 11:03

Lotusbloem schreef:Kennelijk is het voor iedereen verder gesneden koek..... ik schiet er echter geen fluit mee op zo. Is er nog iemand die er iets zinnigs over kan zeggen of is dit te onbenullig en beginnerspech :? Ik zou er graag mee doorgaan, maar zonder een goede raad in deze wordt het, voor mij althans, effe wat moeilijk.

Alvast bedankt!
nee, je geeft waarschijnelijk echt een fout password in, je hebt xamp gesinatleerd, daar zit mysql in...

maar je weet NIET of deze draait, dat zou je kunnen nachecken

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 jul 2006, 11:05

Standaard is het root password van mysql leeg, dus als je dat niet hebt aangepast, moet je bij password van mysql ook niets invullen. Verder heb je wel een db gemaakt in phpmyadmin?

lennartb

Bericht door lennartb » 06 jul 2006, 11:07

paul schreef:Standaard is het root password van mysql leeg, dus als je dat niet hebt aangepast, moet je bij password van mysql ook niets invullen. Verder heb je wel een db gemaakt in phpmyadmin?
dat laatste wat je zegt denk dat ze dat moet doen een DB aanmaken...

Gesloten