Zoek functie werkt af en toe niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
PaulusB

Zoek functie werkt af en toe niet

Bericht door PaulusB » 07 jul 2006, 17:23

Support template:
  • Wat is het probleem? Zoekfunctie werk af en toe niet
    Wanneer ontstond het probleem? altijd al zo geweest
    Adres van je forum: http://www.tt-forum.nl
    Geïnstalleerde mods: Een boel bij dit probleem zijn de auto cookie mod en keep unread flags van toepassingen
    Huidige template: Boyz
    phpBB versie: 2.0.21
    Waar is je forum gehost: http://www.bhosted.nl
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Ja veel maar dit probleem is al vanaf het begin dat ik het forum heb geinstaleerd. Heb het proberen optelossen met de auto cookie en keep unread flags. deels opgelost alleen nog niet helemaal. Merk dat dit trouwens andere fora standaard als probleem hebben.
    Heb je gezocht naar een antwoord? Ja kon niet echt iets concreets vinden daar over.
Overige opmerkingen: Wie weet het probleem hier van is dat je dus de zoekfunctie gebruikt en je typt de eerste keer Audi bijvoorbeeld, doe je dat nog een 2ede keer op dezelfde manier krijg je een leeg scherm. Heb tevens ook mijn forum aan mijn veilige lijst toegevoegt van mijn IE zodat ie alle cookies accepteert mocht het van belang zijn.

Hier een scherm afbeelding hoe het er uit ziet als hij niet goed werkt

Afbeelding

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 07 jul 2006, 17:48

Komt omdat er een beveiliging is ingebouwd dat je niet elke seconde een zoekopdracht kunt uitvoeren.

Er moet minimaal 15 seconden tussenzitten dacht ik standaard tenzij je de instelling in je configuratie in de acp hebt gewijzigd! :wink:

PaulusB

Bericht door PaulusB » 07 jul 2006, 17:51

ja zo iets zag ik van de week op het passat forum ook daar hadden ze een mod ingebouwt dat je 16sec geduld moest hebben dat je bijvoorbeeld naar pagina 2 van 4 kon van de zoek resultaten. maar als ik hem nu eerder zet is dit dan onveilig voor het forum, En op welke manier dan.

Hier een voorbeeld van die functie welke mod is dat :?:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PaulusB op 07 jul 2006, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 07 jul 2006, 17:54

Dat weet ik niet of het onveilig is maar dit scheelt wel aanzienlijk in de serverloads die er met de zoekacties worden gegenereerd.

Ik weet verder niet wat het met de veiligheid van het forum te maken heeft, maar zal wel niet voorniets ingebouwd zijn!

PaulusB

Bericht door PaulusB » 07 jul 2006, 17:56

brandsrus schreef:Dat weet ik niet of het onveilig is maar dit scheelt wel aanzienlijk in de serverloads die er met de zoekacties worden gegenereerd.

Ik weet verder niet wat het met de veiligheid van het forum te maken heeft, maar zal wel niet voorniets ingebouwd zijn!
had inmiddels nog snel effe wat toegevoegt aan mijn reactie. Weet jij anders welke mod hun gebruiken om die melding telaten zien zodat mensen geen mensen weten waarom de zoekfunctie niet werkt :idea:

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 07 jul 2006, 17:57

CTracker Professional 2nd Edition 4.17 van Cback

te downloaden van http://www.cback.de

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jul 2006, 18:06

brandsrus schreef:CTracker Professional 2nd Edition 4.17 van Cback

Dat ding geeft alleen maar schijnveiligheid, en wat verkeerde informatie. Niet installen dus :)

PaulusB

Bericht door PaulusB » 07 jul 2006, 18:31

paul schreef:

Dat ding geeft alleen maar schijnveiligheid, en wat verkeerde informatie. Niet installen dus :)
Dus gewoon verders niks aan doen gewoon laten zo dus valt verders niks aan te veranderen met een mod die wel werkt zodat je een melding krijgt :?:

lennartb

Bericht door lennartb » 07 jul 2006, 19:25

paul schreef:

schijnveiligheid? hij heeft bij mij al een paar attacks geblokt vooral spambots, maar session hacking hou ie ook tegen...

en ook search flooden etc..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jul 2006, 19:28

lennartb schreef:
paul schreef:

schijnveiligheid? hij heeft bij mij al een paar attacks geblokt vooral spambots, maar session hacking hou ie ook tegen...

Ja, tuurlijk. Hij houd het tegen, geloof het maar. Zelfs op phpbb.com raden ze af hem te gebruiken. Session hacking kan bijna niet met het phpbb sessie systeem als je laatste versie gebruikt, en search flood zit standaard al in phpbb.

lennartb

Bericht door lennartb » 07 jul 2006, 19:29

paul schreef:
lennartb schreef:
paul schreef:Dat ding geeft alleen maar schijnveiligheid, en wat verkeerde informatie. Niet installen dus :)

Ja, tuurlijk. Hij houd het tegen, geloof het maar. Zelfs op phpbb.com raden ze af hem te gebruiken. Session hacking kan bijna niet met het phpbb sessie systeem als je laatste versie gebruikt, en search flood zit standaard al in phpbb.
welk topic / pagina raden ze hem af :roll:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jul 2006, 19:34

PaulusB

Bericht door PaulusB » 07 jul 2006, 22:14

Maar is er geen mod die dus wel iets toont zoals het plaatje (2de) dat ik gepost heb. dus dat mensen weten waar ze aan toe zijn :?:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 07 jul 2006, 22:34

Zeker wel, maar niet die mod die aangeraden word. Ik denk dat je best zelf eens search doorsnuisterd en eens de commentaren leest.

Verder is die mod omstreden (CTracker Professional 2nd Edition 4.17 van Cback ) Ik gebruikte hem eens en vind er niks dan "brol" aan maar iedereen zijn idee natuurlijk.

Ik help je morgen zoeken naar die lege error ...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 jul 2006, 08:21

Weet je zeker dat je de taal wel goed hebt aangepast voor alle talen bij de updates? In 2.0.20 of 21 is searchflood erbijgekomen, en dus ook die lang string.

PaulusB

Bericht door PaulusB » 08 jul 2006, 10:44

Hmm de taal heb is van van 16-5-2006 van deze site download tevens veel bekenden taal problemen had ik er al uitgehaald maar welke info zou onder (informatie) op dat legen scherm moeten staan dan. Willen jullie een bepaalde lang file zien waar dat zou moeten staan :?:

Nymphy

Bericht door Nymphy » 08 jul 2006, 10:59

als het goed is moet in lang_main of in lang_admin boven aan staan als ie van mij is tot en met welke versie hij is bijgewerkt ?

PaulusB

Bericht door PaulusB » 08 jul 2006, 11:07

Het forum is bijgewerkt tot 2.0.21 maar zie verders geen naam staan wie de lang files voor het laatst bijgewerkt heeft alleen maar copyright van phpbb en begin datum. hier onder staan ze in txt

http://www.tt-forum.nl/lang_main.txt

http://www.tt-forum.nl/lang_admin.txt

Nymphy

Bericht door Nymphy » 08 jul 2006, 11:12

Code: Selecteer alles

Stefan Koopmanschap, stefan koopmanschap, stefan@stefankoopmanschap.nl, www.stefankoopmanschap.nl
Deze is dus niet van mij :) en ik weet niet hoe het ondertussen zit met dat taalpakket.. maar heeft een tijdje extreem achtergelopen, dat was ook de reden waarom ik aan een nieuwe ben begonnen toen :) en deze wordt ook iedere keer up-to-date gemaakt :)

PaulusB

Bericht door PaulusB » 08 jul 2006, 11:15

aha op die manier had het nog niets eens zien staan had alleen naar het kopje gekeken. Maar ik heb al veel aangepast in deze files zo als verschillende mod`s en beetje eigentekst. verders werkt ie goed. Alleen waar moet ik nou een regel invoegen zodat ie wel een tekst regel laat zien dat ze 15 sec geduld moeten hebben voor de volgende zoekactie kan plaatsvinden :?:

gr paul

Gesloten