Vraag over updaten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Australis

Vraag over updaten

Bericht door Australis » 05 aug 2006, 15:39

Hallo,

Onlangs is mijn forum geblokkeerd door mijn host wegens een fijne hackpoging. De hosting gaf mij het advies om nieuwe software van Phpbb te installeren. Nu heb ik een backup van het forum die ik volgens hun ook mag gebruiken voor de nieuwe versie. Nu hier mijn vraag :

Als ik een nieuwe versie installeer en upload, hoe kan ik mijn oude database in deze nieuwe versie laten draaien?

Alvast bedankt!

Spito
Contacteer:

Bericht door Spito » 05 aug 2006, 15:43

Gebruik je phpmyadmin?

Stef

Bericht door Stef » 05 aug 2006, 15:47

Je zet de bestanden op je webruimte, dan zet je de database terug. Vul je hier een nieuwe config in. Die schrijf je over met de oude.. Je maakt nog geen contact met het forum.

Dan pak je in install/: "update_to_latest.php". Als hij zegt dat alles "ok" is, dan doet je forum het weer.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Australis

Bericht door Australis » 05 aug 2006, 16:01

Jee..das snel :)

Stef, die database terugzetten...ik neem aan dat dat via Phpmyadmin moet gebeuren?

Bedankt voor de snelle reacties

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 05 aug 2006, 16:03

moet in phpmyadmin ja

Australis

Bericht door Australis » 05 aug 2006, 19:05

Misschien een stomme vraag.

Ik heb via phpmyadmin een export gemaakt van de oude database. Ik heb op mijn site een nieuwe map gemaakt met de nieuwste versie van phpbb. Nu wil ik dus daar die export weer terug inzetten.

Moet ik nu niet ergens aangeven (in phpmyadmin wellicht) dat de nieuwe database op een andere lokatie staat? Nu lijkt het wel of ik het exportbestand weer naar dezelfde lokatie gaat importeren terwijl mijn nieuwe lege database op een andere map staat.

Wederom bedankt.

Gesloten