Berichten soms te lang, dus schuifbalk onderin!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Famke
Contacteer:

Berichten soms te lang, dus schuifbalk onderin!

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 19:26

Support Template
  • Wat is het probleem? Sommige berichten zijn soms te lang, dus schuifbalk onderin.
    Wanneer ontstond het probleem? Is al een tijdje zo, minstens een half jaar.
    Adres van je forum: http://www.sekshoek.nl
    Modifications op je forum: Euh...birthdaymod van Niels en nog eentje waarvan ik de naam niet meer weet.
    Huidige stijl: SpacePilot 3K
    phpBB versie: 2.0.21
    Waar is je forum gehost: Ed Smallenburg
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee.
Overige opmerkingen: Driekwart jaar geleden overgestapt op Firefox. Wie weet ligt het aan Firefox?

Hee....dacht ik, eindelijk gevonden waar ik tegenaan loop! In een ander topic precies mijn probleem. Alleen de oplossing onderaan, daar snap ik helemaal niks van. Kalender en favorieten uitschakelen? Dat zit niet op mijn forum, of ik heb iets nog niet ontdekt!

Ik heb ook sinds een tijdje dat sommige berichten te lang zijn, dus inderdaad met die schuifbalk onderin. Superirritant. Ik heb hier al vaker gezocht naar dé oplossing, maar echter niet gevonden. En geloof me: heb uren en uren allerlei topics doorgezocht. Ik krijg het niet gevonden!

Ik ben wel zo'n 3/4 jaar geleden overgestapt op Firefox. Zou het daar aan kunnen liggen?

In elk geval: als iemand dé oplossing weet, graag een berichtje. Het is niet extreem belangrijk, ik wil het gewoon graag goed hebben!

Groetjes,
Famke

p.s.: Van complete digibeet naar het eigenhandig opzetten van een forum, inclusief volledig aanpassen aan hoe ik het wil. Ja ja en dat op mijn leeftijd! Euh...ik leer wel langzaam, dus als iemand een tip heeft, het graag simpel uitleggen, anders snap ik er geen fluit van :oops: hihi
La vie est belle!

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 01 okt 2006, 20:41

Hoe bedoel je dat berichten te lang zijn? In de breedte of in de hoogte?

Ik snap het niet helemaal.

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 01 okt 2006, 20:47

waarschijnlijk in de breedte, verticaal lijkt me niet meer dan logisch :wink:
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Famke
Contacteer:

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 20:51

De berichten zijn in de breedte te lang...in de hoogte niet :D Je moet dan helemaal naar rechts scrollen met de scrollbar, anders lees je maar de halve tekst! Plus dat het niet overal zo is, het is met name bij oude berichten zo (de forumregels e.d. die ik ooit, lang geleden, opgegesteld heb).
La vie est belle!

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 01 okt 2006, 20:55

Zit net te kijken op je site maar het lijkt erop dat het niet te maken heeft met de inhoud van de reactie maar meer met de (dubbele) link boven het topic met de mededeling dat het topic gesloten is.

Kan je die links niet inkorten tot een enkele link?

Famke
Contacteer:

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 21:09

Geen idee hoe joh! Dat zat al zo in de template... Vond het ook al zo raar, maar ja...als digibeet zijnde vond ik het al heel wat dat ik het werkend kreeg :D

Alle knoppen zitten dubbel! Dat was al zo vanaf het allereerste begin bij het installeren van dit template. Volgens de maker van dit template zou het niet moeten kunnen, maar bij mij kan het dus wel :oops:
La vie est belle!

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 01 okt 2006, 21:17

Probeer eens om je forum heel even om te zetten naar de SubSilver template die standaard bij phpBB zit en kijk dan of je nog steeds last hebt van die dubbele link.

Vraag me namelijk of of het door de template komt.

Famke
Contacteer:

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 21:21

Heb ik gedaan Black Hole en warempel...het probleem opgelost. Dus...zit het in mijn template toch? Alleen ik wil helemaal geen SubSilver! Vind ik niks aan...

Waar oh waar moet ik zoeken in mijn template? Moet toch al aan de slag vanwege die dubbele buttons, kan ik dit meteen meenemen.

Alvast bedankt voor deze goede tip. Nu kan ik al gerichter aan de slag! :D
La vie est belle!

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 01 okt 2006, 21:24

Probeer eerst een de 'foute' template te verwijderen en hem daarna nogmaals toe te voegen aan je forum. Misschien is er iets fout gegaan tijdens de eerste installatie, je weet het nooit :wink:

Zelf ben ik geen held in het oplossen van dubbele links en buttons in templates. Het antwoord daarop moet ik je dus schuldig blijven. Misschien kunnen anderen je daarmee helpen.

Famke
Contacteer:

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 21:26

Dus als ik je goed begrijp: eerst het forum weer op SubSilver zetten, dan mijn eigen template eraf gooien van de server, opnieuw een verse downloaden (ge weet maar nooit), die erop, nieuw template installeren en wie weet is mijn bericht dan niet meer zo breeeeeeeeeeeed?

Snap ik je nou goed of niet...

Ja toch hè? Ben niet blond, maar al wel 34...
La vie est belle!

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 01 okt 2006, 21:33

Famke schreef: Snap ik je nou goed of niet...

Ja toch hè? Ben niet blond, maar al wel 34...
Helemaal goed, en je bent nooit te oud om te leren :wink:

Famke
Contacteer:

Bericht door Famke » 01 okt 2006, 21:37

Als ik dat allemaal voor mekaar heb (het is heel vervelend, maar ik moet nl. ook nog werken tussendoor), dan meld ik hier wel of dat geholpen heeft + de kwestie van de dubbele buttons!

Tot zover heel erg bedankt! Enne: bewijs dat je nooit te oud bent om te leren ben ik wel, want tegenwoordig installeer ik MODS liever zelf dan dat ik EasyMOD gebruik! Zo dan! :thumb:
La vie est belle!

Gesloten