Een aantal leden geraken niet meer op het forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Elisje

Een aantal leden geraken niet meer op het forum

Bericht door Elisje » 03 okt 2006, 21:47

Support Template
  • Wat is het probleem? een aantal van de leden krijgen allerlei foutmeldingen te zien als ze naar het forum willen
    Wanneer ontstond het probleem? een poosje terug denk ik, ik weet niet precies wanneer
    Adres van je forum: http://elisabeth-flamingred.be/forum
    Modifications op je forum: enkele maar die staan er al op van voor het probleem begon
    Huidige stijl: subsilver
    phpBB versie: laatste
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum? nee
Overige opmerkingen: enkele leden kloegen dat ze niet meer op het forum kunnen, ikzelf en de meeste andere leden kunnen nog op het forum en posten. Degenen die kloegen krijgen allerlei foutmeldingen en errors. Ik heb de autocookie gedaan maar deze heeft niets verholpen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 03 okt 2006, 21:52

Welke foutmeldingen krijgen ze?

Elisje

Bericht door Elisje » 04 okt 2006, 08:09

Voor zover ik heb kunnen terugvinden krijgen ze:
- could not connect to remote server (dus ik vermoed al dat dit met de host zal te maken hebben?)

- connection was timed out

en dan iemand anders kreeg gewoon dat de hele pagina niet kon gevonden worden, alsof het forum niet meer online zou staan.

Zelf heb ik totaal geen problemen en ook andere leden kunnen gewoon nog op het forum en posten.

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 04 okt 2006, 08:20

Elisje schreef:Voor zover ik heb kunnen terugvinden krijgen ze:
- could not connect to remote server (dus ik vermoed al dat dit met de host zal te maken hebben?)

- connection was timed out

en dan iemand anders kreeg gewoon dat de hele pagina niet kon gevonden worden, alsof het forum niet meer online zou staan.
Dat zijn dus problemem met de server en niet de software. Dat niet iedereen de meldingen krijgt is logisch, de server zal niet altijd down zijn. Ik zou even contact opnemen met je host.

Elisje

Bericht door Elisje » 04 okt 2006, 09:33

Ok, ik dacht al zoiets.
Maar nog even een vraagje dan, is het dan ook mogelijk dat ik wel op het forum bezig ben en dan 1 van de leden die problemen heeft op hetzelfde moment er helemaal niet op kan?
Ik weet dat de server af en toe down kan zijn, dan kan ik er zelf ook niet op. Maar gister hebben we dan getest, hij kon er totaal niet op, kreeg foutmeldingen tot en met en ik kon gewoon op het forum zonder enig probleem.

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 04 okt 2006, 10:54

Dat is dan wel weer vreemd. Hoe lang bestaat jullie forum en URL al?

Elisje

Bericht door Elisje » 04 okt 2006, 11:03

Ik ben het forum gestart begin maart op Lycos, na wat rondgekeken te hebben heb ik half april een betalende host gezocht, daar een domeinnaam geregistreerd en het forum verhuisd.
Na een beetje kinderziektes na de verhuis (ivm met cookies enzo) is het eigenlijk altijd goed gegaan.
De server was soms wel eens down, onderhoud enzo veronderstel ik, maar dat gebeurde altijd 's avonds laat of 's nachts dus het was niet echt hinderlijk.

Black-Hole
Contacteer:

Bericht door Black-Hole » 04 okt 2006, 11:07

Blijft vreemd, is het forum wel te 'pingen' door de users die niet op het forum kunnen komen en de time-outs krijgen?

Elisje

Bericht door Elisje » 04 okt 2006, 11:26

Hoe bedoel je juist?

Gesloten