Debug mode line 503

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 18:25

theking1865 schreef:message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?

Alles leeggehaald en toen opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik dat Sad

Wat moet ik nu doen
Tot nu toe heb ik je nog niet één keer zien melden "Ja, ik heb de database even helemaal leeg gehaald". Volgens mij zit je van het begin af aan nog steeds met die eerste te rommelen die nog gekoppeld is aan je oude directory i.p.v. /forum/
Je bent nu al dagenlang bezig om het basisforum online te krijgen wat normaal gesproken nog geen 5 min. werk is.

Dus nogmaals.... Eerst de database helemaal leeg maken (0 tabellen), daarna via FTP alle bestanden uit /forum/ verwijderen en opnieuw uploaden, incl. de mappen contrib en install.

Voer nu de installatie opnieuw uit.
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 18:30

rhanff schreef:
theking1865 schreef:message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?

Alles leeggehaald en toen opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik dat Sad

Wat moet ik nu doen
Tot nu toe heb ik je nog niet één keer zien melden "Ja, ik heb de database even helemaal leeg gehaald". Volgens mij zit je van het begin af aan nog steeds met die eerste te rommelen die nog gekoppeld is aan je oude directory i.p.v. /forum/
Je bent nu al dagenlang bezig om het basisforum online te krijgen wat normaal gesproken nog geen 5 min. werk is.

Dus nogmaals.... Eerst de database helemaal leeg maken (0 tabellen), daarna via FTP alle bestanden uit /forum/ verwijderen en opnieuw uploaden, incl. de mappen contrib en install.

Voer nu de installatie opnieuw uit.
Dat is helemaal niet nodig :?
Database kan je gewoon laten staan, hoezo onnodig werk, dus vergeet het bovenstaande even.
Controleer eens of de install en contrib map nog bestaan, indien ja verwijder die.
Dat moet je wel eventjes zoeken via je ftp (webhost)
Indien die al verwijderd zijn, heb ik nog een andere methode.

Edit1: voor je template foutmelding hoef je helemaal niet je database opnieuw in te stellen.
wel jammer dat dat hier niet vermeldt wordt, en wordt erg onduidelijk voor de tp start zo.
Ik wacht eventjes op je reactie af of het lukt ;)
Laatst gewijzigd door Bertie op 11 mar 2007, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 18:36

Als ik die verwijder kom ik weer bij :

phpBB : Critical Error

Could not open subSilver template config file

DEBUG MODE

Line : 503
File : functions.php

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 18:37

probeer eventjes de template bestanden opnieuw te uploaden.
Of download een vers pakket en upload de map templates naar je ftp server eens.

Want deze fout komt omdat er een fout met de templatenaam.cfg bestand.
waarschijnlijk corrupt, of deels geupload.
Laatst gewijzigd door Bertie op 11 mar 2007, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 18:37

Bertie schreef:Dat is helemaal niet nodig :?
Ik weet dat dat normaal gesproken niet nodig is, maar juist omdat het hier om een nieuwe installatie gaat, leek het mij verstandig om TS op deze manier stap voor stap er doorheen te helpen.

Maar goed... Ik zal het topic verder stilzwijgend blijven volgen en hoop dat het allemaal goed zal aflopen :)
hanff.nl

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 18:47

Ik heb de database al een aantal keren helemaal leeg gehaald en gedeactiveert daarna.

Ik heb nu de complete map /forum/ verwijdert en ga dus even alle bestanden opnieuw uploaden en hopen dat het nu wel zal helpen.

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 18:51

theking1865 schreef:Ik heb de database al een aantal keren helemaal leeg gehaald en gedeactiveert daarna.

Ik heb nu de complete map /forum/ verwijdert en ga dus even alle bestanden opnieuw uploaden en hopen dat het nu wel zal helpen.
Ik hoop het ook :D
Let goed op bij het invullen van de (juiste) gegevens tijdens de installatie en vergeet niet config.php eerst te chmodden naar 777!
hanff.nl

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 18:57

Hoe moet je chmodden, ik gebruik tripod.lycos en daarmee is er geen optie om te chmodden.

Hoe moet ik het dan veranderen ?

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 19:01

theking1865 schreef:Hoe moet je chmodden, ik gebruik tripod.lycos en daarmee is er geen optie om te chmodden.

Hoe moet ik het dan veranderen ?
Dat is dus een belangrijke stap. Tijdens de installatie schrijft de install namelijk o.a. de gegevens van de database naar config.php.

Je upload de bestanden toch via FTP? Dan moet je kunnen rechtsklikken op config.php en kiezen voor eigenschappen/properties.
Maar ik zal even kijken of het ook anders kan. Ik kom er zo op terug, tenzij iemand me voor is ;)
hanff.nl

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 19:02

wel jammer dat het nu extra werk kost ,terwijl het zo makkelijk kon zijn door goede uitleg.

Nogmaals de foutmelding kwam door de template config bestand, het herinstalleren is dubbel en vrijwel onnodig werk.
Door de simpel de template subSilver opnieuw te uplaoden verdwijnt deze error.

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 19:07

Bertie schreef:wel jammer dat het nu extra werk kost ,terwijl het zo makkelijk kon zijn door goede uitleg.
Leg eens uit wat er zo vreselijk veel werk is aan het uploaden van een standaard basis-phpBB?
Ik heb absoluut geen zin in het elkaar gaan lopen bashen tijdens het helpen van iemand met een probleem.
Natuurlijk leiden er meer wegen naar Rome, maar heeft het zin om daarover te gaan bekvechten?
hanff.nl

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 19:08

Bertie schreef:wel jammer dat het nu extra werk kost ,terwijl het zo makkelijk kon zijn door goede uitleg.

Nogmaals de foutmelding kwam door de template config bestand, het herinstalleren is dubbel en vrijwel onnodig werk.
Nee, dat was helaas ook niet het geval toen ik het eerder probeerde ;)

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 19:09

rhanff schreef:
Leg eens uit wat er zo vreselijk veel werk is aan het uploaden van een standaard basis-phpBB?
Ik heb absoluut geen zin in het elkaar gaan lopen bashen tijdens het helpen van iemand met een probleem.
Natuurlijk leiden er meer wegen naar Rome, maar heeft het zin om daarover te gaan bekvechten?
Lees die eerste fout nou eens over de template, waarom opnieuw installeren dan ?
als je eens googlt over die foutmelding weet je ook dat opnieuw installeren doelloos is en onnodig is.
Eerder template naam fout wat ik al 6x gezegt heb

Bertie

Bericht door Bertie » 11 mar 2007, 19:10

theking1865 schreef:

Nee, dat was helaas ook niet het geval toen ik het eerder probeerde ;)
Dan de fix runnen lijkt me, die foutmelding van de debug melding is daardoor op te lossen.
Maarja wie ben ik en waar maak ik me druk om,

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 11 mar 2007, 19:13

Niet veel aandacht aan schenken. Support schijnt goed te wezen ofzo...

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 19:29

Het is gelukt.

eerst kreeg ik ook bij forum installeren een grijze achtergrond inplaats van de subsilver.

Nu kreeg ik gelijk de sub silver en is de installatie zonder fouten gelukt.

Thnx allemaal :)

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 19:30

theking1865 schreef:Het is gelukt.

eerst kreeg ik ook bij forum installeren een grijze achtergrond inplaats van de subsilver.

Nu kreeg ik gelijk de sub silver en is de installatie zonder fouten gelukt.

Thnx allemaal :)
Geweldig :thumb: Heb je zowel de mappen contrib als install allebei ook weer verwijderd?
brandsrus schreef:Niet veel aandacht aan schenken. Support schijnt goed te wezen ofzo...
En wat is het nut van deze post nu weer?
Laatst gewijzigd door _Ron_ op 11 mar 2007, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
hanff.nl

theking1865

Bericht door theking1865 » 11 mar 2007, 19:31

Ja, ik kreeg de melding dat ik moest verwijderen en die zijn nu weg.

Dank jullie nogmaals :)

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 11 mar 2007, 19:32

theking1865 schreef:Ja, ik kreeg de melding dat ik moest verwijderen en die zijn nu weg.

Dank jullie nogmaals :)
Eind goed, al goed :wink:
hanff.nl

Gesloten