phpBB : Critical Error
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hallo allemaal,
Ik heb nu ongeveer een maand een forum draaien voor mijn basketbalvereniging op een Lycos account. Alle werkte eerst normaal, totdat ik net het forum op probeerde te komen, en de volgende foutmelding kreeg:
Could not connect to the database
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat ik moet doen om het te verhelpen?!
Alvast bedankt!
Mic.
Ik heb nu ongeveer een maand een forum draaien voor mijn basketbalvereniging op een Lycos account. Alle werkte eerst normaal, totdat ik net het forum op probeerde te komen, en de volgende foutmelding kreeg:
Could not connect to the database
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En wat ik moet doen om het te verhelpen?!
Alvast bedankt!
Mic.
Je hbet niets aangepast de afgelopen tijd? Waarschijnlijk is je DB down op Lycos.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!
Ik zou zeggen: vraag het Lycos.Markvo schreef:ik heb er nu ook last van hoelang gaat het duuren
@Mic.: lijkt op een lycos probleem, Waar jij denk ik niets aan kan doen. (Behalve verhuizen naar een betaalde host). Hopen dat het probleem snel opgelost wordt door Lycos.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!
Neen. De server waarop de database staat is blijkbaar een andere server dan de server waarop je html pagina's staan.Mic. schreef:Bedankt voor de info allemaal, maar zover ik het nu begrijp is het nu dus alleen wachten op Lycos, en is het dus niet zo dat ik al mijn forumdata kwijt ben?!
Als de verbinding uitvalt tussen de DB- en de WWW-server, zal de WWW-server wel nog perfect werken. De DBserver kan je dan zien als 'uitgeschakeld', of is aan het 'heropstarten'. En net als bij je eigen pc hoeft dat niet gelijkgesteld te worden aan verlies van data (tenzij er een heel zware crash optrad, maar dan zou Lycos dat wel laten weten).
Aangezien die DBserver niet weinig aan data bevat duurt dat heropstarten van die service nogal een tijdje. Natuurlijk kan er een ander probleem zijn ook (vb.: Voeding kapot, HD kapot (dan is er nog de Back-Up natuurlijk), andere hardware probs, enz.)
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!