SQL Error (Errcode: 13)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
SQL Error (Errcode: 13)
Hallo wizzmannen (m/v),
Ik krijg sinds vanmiddag deze melding als ik een post probeer te lezen:
Algemene Fout
Could not obtain post/user information.
DEBUG MODE
SQL Error : 1 Can't create/write to file '/tmp/#sqlcc_8a08_0.MYI' (Errcode: 13)
SELECT u.username, u.user_id, u.user_posts, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_regdate, u.user_msnm, u.user_viewemail, u.user_rank, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid, u.user_avatar, u.user_avatar_type, u.user_allowavatar, u.user_allowsmile, p.*, pt.post_text, pt.post_subject, pt.bbcode_uid FROM phpbb_posts p, phpbb_users u, phpbb_posts_text pt WHERE p.topic_id = 1 AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id ORDER BY p.post_time ASC LIMIT 0, 15
Line : 393
File : /data/members/paid/t/o/tocn.info/htdocs/www/phpBB2/viewtopic.php
Ik heb de database geleegd en het forum, dat al een jaar probleemloos draaide, opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt eventjes, maar zodra er twee of drie berichten op staan, werkt het forum niet meer.
Heeft iemand een oplossing?
Namens mijn club bedankt!
Pim.
Ik krijg sinds vanmiddag deze melding als ik een post probeer te lezen:
Algemene Fout
Could not obtain post/user information.
DEBUG MODE
SQL Error : 1 Can't create/write to file '/tmp/#sqlcc_8a08_0.MYI' (Errcode: 13)
SELECT u.username, u.user_id, u.user_posts, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_regdate, u.user_msnm, u.user_viewemail, u.user_rank, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid, u.user_avatar, u.user_avatar_type, u.user_allowavatar, u.user_allowsmile, p.*, pt.post_text, pt.post_subject, pt.bbcode_uid FROM phpbb_posts p, phpbb_users u, phpbb_posts_text pt WHERE p.topic_id = 1 AND pt.post_id = p.post_id AND u.user_id = p.poster_id ORDER BY p.post_time ASC LIMIT 0, 15
Line : 393
File : /data/members/paid/t/o/tocn.info/htdocs/www/phpBB2/viewtopic.php
Ik heb de database geleegd en het forum, dat al een jaar probleemloos draaide, opnieuw geïnstalleerd. Dat werkt eventjes, maar zodra er twee of drie berichten op staan, werkt het forum niet meer.
Heeft iemand een oplossing?
Namens mijn club bedankt!
Pim.
- WebSiteNet
- Contacteer:
ik krijg trouwens wel een andere namelijk deze:
Couldn't obtain category list.
DEBUG MODE
SQL Error : 1 Can't create/write to file '/tmp/#sqlc0_215b0_0.MYI' (Errcode: 13)
SELECT c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order FROM KFphpbb_categories c, KFphpbb_forums f WHERE f.cat_id = c.cat_id GROUP BY c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order ORDER BY c.cat_order
Line : 120
File : /data/members/paid/c/a/catsenco.com/htdocs/www/kattenforum/includes/functions.php
Inmiddels heb ik dit gedaan:REPAIR TABLE KFphpbb_categories , KFphpbb_forums
Maar het mocht niet baten
Wie o wie kan helpen?????
DEBUG MODE
SQL Error : 1 Can't create/write to file '/tmp/#sqlc0_215b0_0.MYI' (Errcode: 13)
SELECT c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order FROM KFphpbb_categories c, KFphpbb_forums f WHERE f.cat_id = c.cat_id GROUP BY c.cat_id, c.cat_title, c.cat_order ORDER BY c.cat_order
File : /data/members/paid/c/a/catsenco.com/htdocs/www/kattenforum/includes/functions.php
Volgens mij weet ik het: het ligt aan lycos.... als je naar jaren probleemloos forum draaien zulke fouten krijgt, ligt het echt niet aan jouw en dan kun je misschien wel bij lycos paid zitten maar dat is ook niet alles....charmaine schreef:ik krijg trouwens wel een andere namelijk deze:
DEBUG MODE
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Bedankt voor je antwoord
Heb inmiddels antwoord van Lycos:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Lycos Webcenter Support.
Wij ondevinden op dit moment een Storing in de MYSQL Database. Dit kan er toe leiden dat U of geen toegang meer heeft tot U Database, of dat U Forum niet meer werkt. Onze Systeembeheerders zijn op dit moment druk bezig om dit Probleem te verhelpen. Zodra dit is gebeurt, wordt U nog nader geinformeerd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
--
U.Steppat
LYCOS
Service Center
Nou het zal mij benieuwen hoe lang het dan gaat duren
Ik hoop snel want ik krijg heel veel mailtjes van gebuikers die nu niet meer kunnen forummen
Heb inmiddels antwoord van Lycos:
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Lycos Webcenter Support.
Wij ondevinden op dit moment een Storing in de MYSQL Database. Dit kan er toe leiden dat U of geen toegang meer heeft tot U Database, of dat U Forum niet meer werkt. Onze Systeembeheerders zijn op dit moment druk bezig om dit Probleem te verhelpen. Zodra dit is gebeurt, wordt U nog nader geinformeerd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
--
U.Steppat
LYCOS
Service Center
Nou het zal mij benieuwen hoe lang het dan gaat duren
Ik hoop snel want ik krijg heel veel mailtjes van gebuikers die nu niet meer kunnen forummen

Ik vind het eigenlijk best jammer dat je voor lycos hebt gekozen toen je wilde gaan betalen... met lycos zijn het vaakst problemen, en dat geldt echt niet alleen voor de gratis accounts...charmaine schreef: Nou het zal mij benieuwen hoe lang het dan gaat duren
{tussen twee haakjes} ik zit zelf op een server van een vriend, buurjongen, en dat werkt altijd goed.... zelf heb ik ook nog wel wat gratis accounts hier en daar... ik heb bijvoorbeeld ook nog ergens een lycos accountje staan met phpbb 2.0.4 erop, erg handig als je wat wilt rommelen... en ik krijg daar ook hetzelfde probleem als jij...
-
- Contacteer:
Die discussie is al zo vaak gevoerd... maar ik kan je wel vertellen dat bijvoorbeeld http://www.alphamegahosting.com/ een goede betrouwbare host moet zijn...charmaine schreef:Inderdaad! Zo dacht ik ookpim@synthbase.com schreef:Dat mailtje van Lycos zegt alles. Ik zit ook op een betaald account van Lycos. Veel mb's voor je eurootjes maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Bedankt!
Verder is het echt niks!
Welke is wel goed eigenlijk????
Trouwens verhuizen is totaal niet moeilijk... Even snel
kopieer alle bestanden van server naar je pc
pas config.php aan met nieuwe gegevens
maak een backup van oude db en gooi deze in de nieuwe db
pas in de tabel phpbb_config de waardes aan van Domeinnaam en scriptpad
Ga nu alle bestanden weer uploaden... als het goed is doet ie het nog zonder problemen....
Ahum, betrouwbaar? Je mag veel van hen zeggen, maar niet dat ze betrouwbaar zijn:podium4 schreef:
Die discussie is al zo vaak gevoerd... maar ik kan je wel vertellen dat bijvoorbeeld http://www.alphamegahosting.com/ een goede betrouwbare host moet zijn...
http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml
En dan met name de reacties erop eens lezen:
http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_ ... l?id=14944
Dat noem ik niet betrouwbaar.
@Lycosklanten: is er geen mogelijkheid tot het ontbinden van het contract (downtime, *niet geleverde prestatie etc---->check eens de alg. voorwaarden van Lycos daarvoor)
Ik ken meedere mensen die daar een account hebben, die hebben nooit problemen gehad, en ik denk dat zulke dingen ook wel gebeuren bij andere providers...ron schreef:Ahum, betrouwbaar? Je mag veel van hen zeggen, maar niet dat ze betrouwbaar zijn:podium4 schreef:
Die discussie is al zo vaak gevoerd... maar ik kan je wel vertellen dat bijvoorbeeld http://www.alphamegahosting.com/ een goede betrouwbare host moet zijn...
http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml
En dan met name de reacties erop eens lezen:
http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_ ... l?id=14944
Dat noem ik niet betrouwbaar.
@Lycosklanten: is er geen mogelijkheid tot het ontbinden van het contract (downtime, *niet geleverde prestatie etc---->check eens de alg. voorwaarden van Lycos daarvoor)
-
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebmasterX
- Contacteer:
hehehe sukkels die lui van lycos dan zeg.
Een paar maanden terug had ik precies het zelfde probleem. Wat je daar leest in die foutmelding is simpel weg dat je geen rechten hebt op de server om de /tmp dir. uit te lezen. Daar maakt Mysql namelijk zijn bestands wijzigingen in aan voordat hij ze wegschrijft.
Wat ik toen gedaan. Ik had een dir. tmp in mijn website root staan en met mijn stomme hasses heb ik via commandline (ssh) chmod /tmp gedaan. Maar commandline is / dus zeg maar root en /tmp is dus de tmp dir van de server. Ik kreeg precies de zelfde foutmelding in phpbb en begreep er ook helemaal niets van totdat een collega zei heb je toevallig de rechten van je tmp gewijzigd?
PING?????
WebbieX
Een paar maanden terug had ik precies het zelfde probleem. Wat je daar leest in die foutmelding is simpel weg dat je geen rechten hebt op de server om de /tmp dir. uit te lezen. Daar maakt Mysql namelijk zijn bestands wijzigingen in aan voordat hij ze wegschrijft.
Wat ik toen gedaan. Ik had een dir. tmp in mijn website root staan en met mijn stomme hasses heb ik via commandline (ssh) chmod /tmp gedaan. Maar commandline is / dus zeg maar root en /tmp is dus de tmp dir van de server. Ik kreeg precies de zelfde foutmelding in phpbb en begreep er ook helemaal niets van totdat een collega zei heb je toevallig de rechten van je tmp gewijzigd?
PING?????
WebbieX
- DonvanVliet
- Contacteer:
"Elke 24 uur wordt van elke server een backup gemaakt. En elke week wordt die backup in de kluis gelegd. In principe heb je dus een backup van minder dan 24 uur oud en als daar wat mee zou gebeuren dan heb je altijd nog een backup van minder dan een week oud in de kluis liggen".
Kijk dat vertelt http://www.alphamegahosting.com/ op hun website, dus ze liegen dat ze barsten als je van het verhaal uitgaat op http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml
Dat van die backups maken klinkt altijd erg mooi maar ik geloof er niks van. Toch denk ik dat ik wel overstap naar die gasten..........alles beter dan Lycos want die liegen ook want betrouwbaar zijn die helemaal niet. 8)
Kijk dat vertelt http://www.alphamegahosting.com/ op hun website, dus ze liegen dat ze barsten als je van het verhaal uitgaat op http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml
Dat van die backups maken klinkt altijd erg mooi maar ik geloof er niks van. Toch denk ik dat ik wel overstap naar die gasten..........alles beter dan Lycos want die liegen ook want betrouwbaar zijn die helemaal niet. 8)

Ja zo dacht ik dus ook en ben inmiddels overgestapt
Voor mij ook, alles beter dan lycos
Ik loop al dik 2 jaar nu bij lycos en niks als ellende
Heb je net een leuke site met een goed lopend forum en dan gaat er weeeeeeeeer van alles mis waardoor de gebruikers van je forum ook zoiets hebben van nou....hier loopt het niet!
Ook elke keer zo tergend traaaaaaaaaaaag bij het laden van je forum
Nee voor mij geen lycos meer
Dus overgestapt....nu maar hopen dat het nu wel goed gaat
Ben net alles aan het uploaden maareh......moet bekennen....het gaat niet van een leien dakje
Voor mij ook, alles beter dan lycos
Ik loop al dik 2 jaar nu bij lycos en niks als ellende
Heb je net een leuke site met een goed lopend forum en dan gaat er weeeeeeeeer van alles mis waardoor de gebruikers van je forum ook zoiets hebben van nou....hier loopt het niet!
Ook elke keer zo tergend traaaaaaaaaaaag bij het laden van je forum
Nee voor mij geen lycos meer
Dus overgestapt....nu maar hopen dat het nu wel goed gaat
Ben net alles aan het uploaden maareh......moet bekennen....het gaat niet van een leien dakje