mijn 1e support vraag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Jennifer30

mijn 1e support vraag

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 02:07

Dit is de 1e keer dat ik een forum ga (probeer) op te zetten. Ik zal hier dus vaak te vinden zijn. Mijn eerste vragen heb ik al;

Bij de download sectie, worden er 3 nieuwste versies aangeboden,.. wat is het verschil tussen deze drie versies en welke moet ik als beginneling downloaden?

2de vraag;
Ik heb de vele demo`s gezien, maar is het mogelijk om deze originele forum te downloaden? Qua kleur wil ik dan het één veranderen. De link-knoppen met plaatjes vind ik nl mooi en handig. Uiteraard wil ik de plaatjes dan ook veranderen.

3e vraag;
Aangezien ik het één en ander wil veranderen aan de standaard phpBB forum, zoals een inlogscherm die als eerste verschijnd zonder enig ander info (gebruikerslijst e.d.),.. vraag ik me af of er daar ook een kant-en-klaar phpBB forum voor bestaat, of is het echt de bedoeling dat je dit echt zelf moet doen met allerlei programmeertaal?
Eigenlijk zou het ook nog mooi zijn als ik, de moderator, per mail toestemming geef om de registratieproces voort te zetten, zodat ik zeker weet bij een aanmelding, dat het om bekenden gaat.

Heel wat vragen :oops:

Groetjes
Jen

The Crow

Re: mijn 1e support vraag

Bericht door The Crow » 25 jan 2004, 02:23

Jennifer30 schreef:Dit is de 1e keer dat ik een forum ga (probeer) op te zetten. Ik zal hier dus vaak te vinden zijn. Mijn eerste vragen heb ik al;

Bij de download sectie, worden er 3 nieuwste versies aangeboden,.. wat is het verschil tussen deze drie versies en welke moet ik als beginneling downloaden?
download 2.0.6 is gewoon de nieuwste versie met wat verbeteringen
Jennifer30 schreef:2de vraag;
Ik heb de vele demo`s gezien, maar is het mogelijk om deze originele forum te downloaden? Qua kleur wil ik dan het één veranderen. De link-knoppen met plaatjes vind ik nl mooi en handig. Uiteraard wil ik de plaatjes dan ook veranderen.
zit er standaard bij ;)
Jennifer30 schreef:3e vraag;
Aangezien ik het één en ander wil veranderen aan de standaard phpBB forum, zoals een inlogscherm die als eerste verschijnd zonder enig ander info (gebruikerslijst e.d.),.. vraag ik me af of er daar ook een kant-en-klaar phpBB forum voor bestaat, of is het echt de bedoeling dat je dit echt zelf moet doen met allerlei programmeertaal?
je kan een premodded voor downloaden, maar ik heb er al een aantal geprobeerd en daar zaten aardig wat fouten in naar mijn idee. het beste is om zelf de mods te installeren, het is zeer makkelijk te doen aangezien het heel duidelijk is
Jennifer30 schreef:Eigenlijk zou het ook nog mooi zijn als ik, de moderator, per mail toestemming geef om de registratieproces voort te zetten, zodat ik zeker weet bij een aanmelding, dat het om bekenden gaat.
kan je in je administratiepaneel doen bij configuratie
Jennifer30 schreef:Heel wat vragen :oops:
geeft niets, daarvoor is dit forum ;)
suc6 :thumb:

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 04:50

Bedankt The Crow, hier heb ik zeker wat aan.

Ik ben al aan de slag gegaan, maar bij de installatie van het eerste scherm, krijg ik deze foutmelding;

Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists

Wat kan ik hiermee?
Moet ik iets verwijderen ofzo? Ik heb namelijk ook nog een oude forum draaien, die ik eigenlijk nog niet weg wil doen. Heeft het daarmee te maken?

Groetjes,
Jen

Luuk

Bericht door Luuk » 25 jan 2004, 09:17

Dat betekent dat in je database de tabel phpbb_auth_acces al bestaat. Vul bij 'tabel prefix' iets anders in, bijvoorbeeld phpbb2_
Let op, het moet wel eindigen op een _ anders krijg je dalijk de tabel phbb2auth_access en dat is vervelend lezen als je eens iets moet opzoeken in je database.
Afbeelding

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 13:02

En bedankt Luuk, hij doet `t :wink:

Nu komt dus het echte werk,.. ik ben benieuwd.

Groetjes,
Jen

Luuk

Bericht door Luuk » 25 jan 2004, 13:08

Graag gedaan :bier:

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
Afbeelding

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 13:41

Luuk schreef:Graag gedaan :bier:

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
Ok, hier ben ik weer,...
Ik kan nergens de style/template vinden die hier gebruikt wordt. Bij alle demo`s die ik bekeken heb, staat niks voor mij bij.
Deze vind ik mooi vanwege de grafische toevoeging van bv. de ronde knoppen/plaatjes.

Weet jij de benaming van deze forum?

Luuk

Bericht door Luuk » 25 jan 2004, 13:46

Deze template zit er standaard op, je moet alleen de nederlandse plaatjes en taal installeren. Precies dezelfde als hier krijg je niet, deze is veranderd door de moderators en administrators van dit forum.

Voor de NL taal en plaatjes kijk hier: http://www.phpbb.nl/download.php?action=file&id=6
Afbeelding

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 13:56

Oww, das dan erg jammer, want dat vind ik juist mooi. De standaard vind ik niks, dus dat betekent dat ik enige kennis moet hebben van bv. Dreamweaver om dat zo te maken?

Bestaan er kant-en-klare grafische buttons zoals bv. van deze forum?

The Crow

Bericht door The Crow » 25 jan 2004, 14:31

zie de link hierboven ;)

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 14:49

Ben misschien dubbelzinnig, maar de subsilver + lang_dutch zijn al geinstalleerd, maar waar vind ik de diverse buttons dan?
Ik zie nergens waar ik de buttons kan verwisselen of veranderen.

Of heb ik het helemaal mis?

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 25 jan 2004, 14:50

In de template staat een map genaamd English ofzo

mzzl 8)
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 jan 2004, 14:59

Je moet 2 mappen hebben die lang_dutch heten. De ene staat in de map language en daar staan de taalbestanden in. De ander staat in templates/subSilver/images/ en daar staan nederlandse knoppen in. Daarom lijkt het dubbel.

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 15:29

Ok, dank je wel.
Ik heb de popup functie gedownload, maar waar ik bang voor was, blijkt nu dus echt programmeertaal te zijn.
Ik snap nog wel dat ik het ergens in een bestandje moet veranderen, maar is het ook mogelijk dat ik alles kopieer en daarna in het betreffende bestandje plak?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 jan 2004, 15:59

In het installatie bestand staat wat je m,oet zoeken en wat je er mee moet doen. Veel kennis van php is daar niet bij nodig. Zie ook het artikel over modden in de kb.

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 20:49

En weer bedankt. Ik ga daar mee aan de slag.
Een ander vraagje;

Ik wil de "reg_agreement" tekst aanpassen én de 13-jarige leeftijd vraag verwijderen. Doe ik dat goed als ik dat in lang_dutch/lang_main.php doe? En kan dat gewoon met Wordpad?

Groetjes,
Jen

Luuk

Bericht door Luuk » 25 jan 2004, 21:06

Die moet je inderdaad wijzigen EN ook agreement.tpl in je template map.
Afbeelding

Jennifer30

Bericht door Jennifer30 » 25 jan 2004, 22:01

Dat verwijderen in "agreement.tpl" ...verwijder ik dan de link(en)???
Twee linken wil ik wel gebruiken voor: voortzetting registratieproces en één voor een "niet akkoord".

Ik heb alle uitleg uitgeprint en ik ga maar heel goed studeren. Ik moet zeggen dat alles duidelijk is beschreven. Ik moet het alleen even laten bezinken en voor mij is het een kwestie van durven. Ik ben te bang dat ik iets verkeerds doe en dat dan niets meer werkt zoals het moet.

Ik ga ff een paar dagen rust houden,.. iedereen tot zover bedankt! :thumb:

Groetjes,
Jen

Luuk

Bericht door Luuk » 26 jan 2004, 14:26

als je iets verkeerds doet kun je gewoon het oude bestand opnieuw erop zetten wat op je pc staat.

In agreement.tpl staat dit:

Code: Selecteer alles

<span class="genmed"><br />{AGREEMENT}<br /><br /><br /><div align="center"><a href="{U_AGREE_OVER13}" class="genmed">{AGREE_OVER_13}</a><br /><br /><a href="{U_AGREE_UNDER13}" class="genmed">{AGREE_UNDER_13}</a><br /><br /><a href="{U_INDEX}" class="genmed">{DO_NOT_AGREE}</a></div><br /></span>
Daar kun je

Code: Selecteer alles

<span class="genmed"><br />{AGREEMENT}<br /><br /><br /><div align="center"><a href="{U_AGREE_OVER13}" class="genmed">{AGREE_OVER_13}</a><br /><br /><a href="{U_INDEX}" class="genmed">{DO_NOT_AGREE}</a></div><br /></span>
van maken.

Nu moet je alleen in lang_main.php 'U_AGREE_OVER13' nog aanpassen
Afbeelding

Gesloten