phpbb forum op eigen PC?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
phpbb forum op eigen PC?
Hoi iedereen,
Is het mogelijk om het forum op een eigen linux pc (redhad) te installeren?
en mocht dit mogelijk zijn hoeveel webspace is er dan nodig om het forum goed draaiende te houden?
greetz
Rudi
en mocht dit mogelijk zijn hoeveel webspace is er dan nodig om het forum goed draaiende te houden?
greetz
Rudi
dat is wel mogelijk,
ga naar http://www.phpbb.com en klik op downloads
pak dan de bovenste
(EEN DING WAAROM IK HET NIET GEDAAN HEB:HET IS IN HET ENGELS!)
ga naar http://www.phpbb.com en klik op downloads
pak dan de bovenste
(EEN DING WAAROM IK HET NIET GEDAAN HEB:HET IS IN HET ENGELS!)
Gratis hosting met kwaliteit
http://www.aquahosting.nl
http://www.aquahosting.nl
Re: phpbb forum op eigen PC?
Hallo Rudi,
Ja dat kan, maar ik denk dat de bottleneck je kabelaansluiting gaat worden. Je upstream is nml niet voldoende en daarom zal het allemaal erg traag worden.
Ik heb een forum gedraaid op:
Processor: PIII 1.2Ghz, 256Mb
Webserver: Apache2
Database: MySql4 +PHP4.3
Forum: PhPbb2
Kabelaansluiting via Universiteit Eindhoven
Wil jij het toch gaan proberen dan heb jij ook een webserver + MySql + PhP+Phpbb2 nodig. Om te beginnen is lijkt me 50Mb meer dan voldoende.
groeten Marco
Ja dat kan, maar ik denk dat de bottleneck je kabelaansluiting gaat worden. Je upstream is nml niet voldoende en daarom zal het allemaal erg traag worden.
Ik heb een forum gedraaid op:
Processor: PIII 1.2Ghz, 256Mb
Webserver: Apache2
Database: MySql4 +PHP4.3
Forum: PhPbb2
Kabelaansluiting via Universiteit Eindhoven
Wil jij het toch gaan proberen dan heb jij ook een webserver + MySql + PhP+Phpbb2 nodig. Om te beginnen is lijkt me 50Mb meer dan voldoende.
groeten Marco
Rudi schreef:Hoi iedereen,
greetz
Rudi
-
- Contacteer:
Hello ruisvoorn en MiChAeLtJuHH,
Wel ik heb nog een pc op overschot staan waar linux Redhat opstaat.
Die zou ik enkel willen gebruiken om een stuk of 2 irc-chatbots op te draaien en ook deze phpBB Forum en misschien nog een gastenboek.
Er staan 2 HD's op dus plaats genoeg.
Ik had gedacht een 2é IP aan te vragen voor deze pc en via een hub ook te connecten...voor de rest ga ik er niets mee doen.
Zou dit echt zo traag gaan dan?
greetz
Rudi
Die zou ik enkel willen gebruiken om een stuk of 2 irc-chatbots op te draaien en ook deze phpBB Forum en misschien nog een gastenboek.
Ik had gedacht een 2é IP aan te vragen voor deze pc en via een hub ook te connecten...voor de rest ga ik er niets mee doen.
greetz
Rudi
Hallo Rudi,Rudi schreef:Hello ruisvoorn en MiChAeLtJuHH,
greetz
Rudi
Oeps, nu moeten we niet alles door elkaar gaan gooien maar begrijp ik het goed dat je eventueel een 2e lijntje wil aanvragen met static IP, waar je dan dat Linuxbakje op gaat aansluiten ??.
Dan heb je dus geen hub nodig immers je Linuxbak zit via je netwerkkaart aan die buitenlijn. Zelfs als je nog een pc aan die extra buitenlijn wil gaan gebruiken heb je geen externe hub nodig. Dit kan je prachtig opvangen door in je Linuxbak een extra netwerkkaartje te zetten.
Dan de chatboxen; ik weet niet wat je gaat gebruiken maar ik heb onlangs phpmychat geinstalleerd/getest op Lycos en dat was wel zoooooo traaaaaaaag dat we er na 5min mee zijn gestopt.
Nogmaals; belangrijk is welke snelheden jij kunt halen met die extra lijn.
Advies, test eerst een op je bestaande lijn, maak die Linuxbak op orde met alles wat je er op wilt draaien, sluit die alleen aan op je bestaande lijn en test dit dan eens zorgvuldig uit.
Ik voorspel dat dit errug traag gaat worden..

p.s
-een router ,(zoals de naam al zegt), zorgt ervoor dat je pakketjes ge-routeerd worden en geeft je de mogelijkheid om van het ene netwerk naar het andere te gaan.
- met een hub kun je op een netwerk meerder pc's aansluiten. Als pc01 flink staat te downloaden, gaat dat ten koste van de snelheid voor de overige pc's.
- Met een switch ondervang je dit, de bandbreedte wordt hierbij evenredig verdeeld.
greetzz Marco
-
- Contacteer:
Router tussen netwerk en internet
Wat mischien een goed idee is om als router/server te gebruiken:
Wat ik hier heb draaien is FreeSCO Dit kun je weghalen bij http://www.freesco.org en heeft heel lage systeem eisen. 1 tip: RTFM!!! (READ THE FREAKING MANUAL!) Als je een beetje thuis bent in Linux s dit pakketje heel goed uit te breiden tot een volwaardige server/router! Ik heb er hier een tussen mijn netwerk (van 3 computers) en mijn internet verbinding staan, en PHPBB draait er ook prima op. (Als je het pakket uitbreidt met PHP module en MySQL...)
Wat ik hier heb draaien is FreeSCO Dit kun je weghalen bij http://www.freesco.org en heeft heel lage systeem eisen. 1 tip: RTFM!!! (READ THE FREAKING MANUAL!) Als je een beetje thuis bent in Linux s dit pakketje heel goed uit te breiden tot een volwaardige server/router! Ik heb er hier een tussen mijn netwerk (van 3 computers) en mijn internet verbinding staan, en PHPBB draait er ook prima op. (Als je het pakket uitbreidt met PHP module en MySQL...)