Twee forums, een database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
trinitron
Contacteer:

Twee forums, een database

Bericht door trinitron » 11 dec 2002, 16:06

Hoe kan ik twee of meerdere forums laten draaien op 1 mysql database. Ik heb iets gehoord van prefix of iets dergelijks. Maar ik weet niet wat dat is en inhoud. Kan iemand me dat uitleggen wat een prefix is en hoe je dan twee of meerdere fora's op 1 database krijgt ?

BartVB
Eigenaar
Eigenaar
Contacteer:

Bericht door BartVB » 11 dec 2002, 18:44

Kan je opgeven bij de installatie. Standaard is de prefix 'phpbb_'. Dus je table names worden dan b.v:

phpbb_users
phpbb_posts

als je echter een ander forum installeerd in dezelfde DB moet je zorgen dat je een andere prefix gebruikt. Dus iets als '2eforum_', dus dan krijg je voor dat forum:

2eforum_users
2eforum_posts

Zorg er voor dat je alleen alfanumerieke tekens gebruikt en evt de underscore. Geen -, quotes of spaties dus!

trinitron
Contacteer:

Bericht door trinitron » 11 dec 2002, 19:11

BartVB schreef:Kan je opgeven bij de installatie. Standaard is de prefix 'phpbb_'. Dus je table names worden dan b.v:

phpbb_users
phpbb_posts

als je echter een ander forum installeerd in dezelfde DB moet je zorgen dat je een andere prefix gebruikt. Dus iets als '2eforum_', dus dan krijg je voor dat forum:

2eforum_users
2eforum_posts

Zorg er voor dat je alleen alfanumerieke tekens gebruikt en evt de underscore. Geen -, quotes of spaties dus!
Thnx, ik snapte er eerste al niets van. Ik dacht al waarom staat er automatisch phpbb_... bij phpmy admin voor alle mysql tabellen, maar nu snap ik waarom het zo is.

Rudi
Contacteer:

Bericht door Rudi » 12 dec 2002, 14:16

ook niet vergeten om je cookies hun eigen naam te geven
of je kan je niet automatich inloggen
You do NOT choose Silat...
Silat chooses YOU !!!

http://pamorbadai.be

Gesloten