Critical Error Could not query config information hulp nodig

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
matel
Berichten: 566
Lid geworden op: 11 nov 2002, 19:54
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Critical Error Could not query config information hulp nodig

Bericht door matel » 13 dec 2002, 17:38

Wanneer ik op mijn forum probeer te komen krijg ik de melding:

Critical Error Could not query config information.

Ik ben over gegaan naar een andere server met daarop een oudere versie van php omdat de nieuwe versie van php wat problemen had met phpBB.

Ik heb alle bestanden gewoon over gezet naar die nieuwe server, maar nu kom ik dus niet meer op het forum. Ik kan zelfs niet opnieuw installeren door de install.php uit te voeren. De config.php bestand heb ik ook al verwijderd, maar helpt niets. De database is hetzelfde gebleven.

Wie kan mij hier uit helpen?

http://www.manylinks.nl/phpBB/

[update] De database is leeggehaald. Maar dan vind ik het nog vreemd dat ik niet opnieuw kan installeren. [/update]

Gebruikersavatar
BartVB
Eigenaar
Eigenaar
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2002, 15:31
Contacteer:

Bericht door BartVB » 14 dec 2002, 18:25

Ik gok op een database prefix die niet goed in je config.php stond.

Als je je database en je files copieerd zou je je site perfect moeten kunnen verplaatsen..

Gebruikersavatar
matel
Berichten: 566
Lid geworden op: 11 nov 2002, 19:54
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door matel » 15 dec 2002, 11:31

Ze hadden daar (bij mijn host) nog een backup van de database. Daarmee was gelukkig het probleem opgelost en werkt alles weer naar behoren.

De reden dat ik vroeg om overgeplaatst te worden was dat ik (en anderen met mij) regelmatig de melding kreeg "pagina niet gevonden". Dit is nu opgelost door naar een vorige versie van php te gaan.

Bedankt BartVB voor je antwoord.

Gesloten