Back-up terugzetten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 15 sep 2003, 19:00

Het zit in de My Sql ja! Ik deed het ook al stukje voor stukje (maar daar wordt je op den duur doodmoe van).

Enneh:

1: Ik kan geen rare dingen vinden, heb gelet op 'jes, ('s e.d.
2: In die lijst zitten meerdere fouten. PhpBB heeft de back-up gemaakt, dus ik vind het wel raar dat er zoveel fouten in zitten! :roll:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 15 sep 2003, 19:07

cartoontje schreef:2: In die lijst zitten meerdere fouten. PhpBB heeft de back-up gemaakt, dus ik vind het wel raar dat er zoveel fouten in zitten! :roll:
Foutjes kunnen er altijd insluipen, deze zaten er waarschijnlijk al in voordat de backup werd gemaakt. Daarom is het altijd verstandig om tabellen eerst te repareren en te optimaliseren voor je een database dump maakt.

En je kan de hele backup invoeren als je er phpbb_posts_text uithaalt. Die die je dan later apart, in steeds kleinere stukjes. Dan moet het te doen zijn, zoveel posts had jou forum nou ook weer niet :roll:

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 15 sep 2003, 19:40

Dat klopt, zal het eens proberen.

Maareh: Als ik eerst alle andere tabellen compleet maak en de mensen dan weer laat posten, kan ik dan later nog die phpbb_posts_text compleet maken, of moet dat in 1X.

(Misschien zijn het domme vragen).

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 15 sep 2003, 19:42

phpbb_posts_text is een van de belangrijkste tabellen, deze geeft de posts weer. Dikke kans dat je errors krijgt wanneer die tabel ontbreekt... :roll:

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 16 sep 2003, 13:10

Ok, ik ga het anders doen (denk ik)! :P

Ik ga alle oude posts niet terug zetten. Wat ik wel wil is dat de rest van de info behouden blijft (users, instellingen, forums e.d.).

Kan dit? Zoja, welke tabellen moet ik wel en welke absoluut niet terugzetten?

Enneh: Wordt dan voor iedereen het aantal posts op 0 gezet?

---

Als dat allemaal kan, dan heb ik nog 1 vraagje! ;)

Als ik weer een back-up maak (ga het nu via PhpMyAdmin doen), hoe voorkom ik dan dat er fouten in zitten?

Alvast bedankt voor je hulp, ben al stukken verder dan aan het begin van dit topic! :)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 sep 2003, 17:02

Om alleen je leden en instellingen te behouden moet je gewoon een blanko forum installeren (wel dezelfde versie) waarna je dan alle tabellen terug plaatst behalve de volgende:
  • phpbb_posts
  • phpbb_posts_text
  • phpbb_privmsgs
  • phpbb_privmsgs_text
  • phpbb_search_results
  • phpbb_search_wordlist
  • phpbb_search_wordmatch
  • phpbb_sessions
  • phpbb_topics
  • phpbb_topics_watch
  • phpbb_vote_desc
  • phpbb_vote_results
  • phpbb_vote_voters
En ben maar niet bang, dit zijn verreweg de grootste tabellen dus je zult snel klaar zijn. De kans op fouten is ook een stuk kleiner. De postcounts blijven behouden, dit is immers een veld in phpbb_users, maar ik raad het je wel aan om die toch handmatig even te resetten omdat je anders een verkeerd beeld schept voor mensen die niets afweten van je forum herstart. En als antwoord op je laatste vraag:
mosymuis schreef:Daarom is het altijd verstandig om tabellen eerst te repareren en te optimaliseren in phpMyAdmin voor je een database dump maakt.
en de backup via phpMyAdmin maken is zoieso altijd een beter id. :)

cartoontje
Contacteer:

Bericht door cartoontje » 17 sep 2003, 18:44

Thanks voor je hulp Mosymuis! :)

Gesloten