Gehackt ... en wat nu

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
YorickB

Bericht door YorickB » 02 jan 2006, 20:56

@ Bee, had je me die niet eerder kunnen geven :|? Had me uren werkt bespaart :P! Die gaat in mijn favo's!

Even een klein hulpje onderweg:
Download het bestand, open bigdump.php en pas op regel 80,81,82 en 83 je gegevens net zoals die in je config.php van je phpbb forum staan.

Upload dit bestand naar je server en upload in diezelfde map je sql back-up. Open nu het bestand bigdump.php op jou server in je browser. Klik dan achter de bestandsnaam van sql back-up op Start Import.

Ik neem aan dat hij dan begint met terugzetten :)!

arie_olv

Bericht door arie_olv » 02 jan 2006, 21:41

Ik ben in de SQL-file gedoken.
De structuur is

Code: Selecteer alles

#TABLE: phpbb_forums
DROP TABLE IF EXISTS phpbb_forums;
CREATE TABLE phpbb_forums(.. reeks argumenten ..)
# Table Data for phpbb_forums
#

INSERT INTO phpbb_forums (forum_id, cat_id, forum_name, forum_desc, forum_status, forum_order, forum_posts, forum_topics, forum_last_post_id, prune_next, prune_enable, auth_view, auth_read, auth_post, auth_reply, auth_edit, auth_delete, auth_sticky, auth_announce, auth_vote, auth_pollcreate, auth_attachments) VALUES('11', '5', 'What ever', 'Er zijn ongetwijfeld onderwerpen die je (nu misschien) niet kwijt kunt in de bestaande fora. Voeg deze hier toe en onze moderators zullen daar wel een leuk plaatsje voor verzinnen.', '0', '20', '541', '18', '4690', NULL, '0', '0', '0', '1', '1', '1', '1', '3', '3', '1', '1', '0');
INSERT INTO phpbb_forums (forum_id, cat_id, forum_name, forum_desc, forum_status, forum_order, forum_posts, forum_topics, forum_last_post_id, prune_next, prune_enable, auth_view, auth_read, auth_post, auth_reply, auth_edit, auth_delete, auth_sticky, auth_announce, auth_vote, auth_pollcreate, auth_attachments) VALUES('12', '5', 'Testen', 'Het forum is continu in ontwikkeling. Er wordt regelmatig het een en ander getest. De onderwerpen en berichten hierover worden hier geplaatst. Berichten die hier staan zijn over het algemeen geen lang leven beschoren.', '0', '30', '262', '11', '2985', NULL, '0', '0', '0', '1', '1', '1', '1', '3', '3', '1', '1', '0');
(De tabel forums is ook gewist)
Deze tabel is klein en dus overzichtelijk.
Ik kies dan links voor phpbb_forums en kies dan rechts voor IMPORT (?)
Daarna moet ik een tekstbestand opgeven.
Moet in dit tekstbestand opgenomen worden, wat achter VALUES staat?
Of moet in het tekstbestand de komplete INSERT-string opgenomen worden?

arie_olv

Bericht door arie_olv » 02 jan 2006, 21:43

Ik was bezig met bestuderen van de SQL-file, maar de door Bee gegeven oplossing ga ik eerst even bekijken.

arie_olv

Bericht door arie_olv » 02 jan 2006, 22:21

Hoera!
Het terugzetten van de backup is gelukt!
Yorick en Bee, hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Ik ga nu als een speer updaten naar 2.19

YorickB

Bericht door YorickB » 02 jan 2006, 22:32

Suc6 ermee en blij dat we je hebben kunnen helpen :)!

Gesloten