Voor een bepaalde mod heb ik een database nodig met een prefix phpbb, hij mag daar niet van afwijken.
Ik heb al een database met de naam ontspan_phpbb. De tabellen hierin hebben een prefix phpbb.
Hoe kan ik een nieuwe database zo instellen dat hij er bijvoorbeeld zo uitziet:
ontspan_nieuw en met een prefix phpbb.
ontspan_ is het gedeelte wat bij de provider is ingesteld, daar kan ik dus niets aan doen. Ik kan wel een nieuwe database aanmaken met de naam nieuw: dus dan krijg ik al wel een tabel ontspan_nieuw.
Alleen krijg ik dan de installatie niet gestart met de prefix phpbb... of is de prefix gewoon altijd gelijk aan het laatste stukje van de database?? (en in dit geval dus nieuw)?
Alvast bedankt voor de hulp!
Hoe kan ik 2 databases maken met dezelfde prefix?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

klopt, maar dit is dan dus geen nieuwe tabel, maar echt een compleet nieuwe database. Deze database gedraagd zich in principe gewoon als iedere andere database, en deze is leeg dus er moet nog alles mogelijk mee zijn...Ik kan wel een nieuwe database aanmaken met de naam nieuw: dus dan krijg ik al wel een tabel ontspan_nieuw.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Oplossing:
Een geheel lege database is geen probleem voor mij, behalve dan dat ik wel de juiste database user moet gebruiken
.
Daardoor kwam ik niet voorbij de install pagina.
De user moest het eerste gedeelte van de tabelnaam gebruiken, en niet het tweede.... Die fout ga ik niet meer maken.
Het werkt nu inderdaad zonder problemen met de standaard prefix.
Bedankt voor de info!
Een geheel lege database is geen probleem voor mij, behalve dan dat ik wel de juiste database user moet gebruiken

Daardoor kwam ik niet voorbij de install pagina.
De user moest het eerste gedeelte van de tabelnaam gebruiken, en niet het tweede.... Die fout ga ik niet meer maken.
Het werkt nu inderdaad zonder problemen met de standaard prefix.
Bedankt voor de info!