Als je kijkt in de language map zitten daar in de map mail de verschillende e-mails die automatisch verstuurd worden, bijv. bij account activatie, de mail bij reactie op een gevolgd topic. Maar mijn vraag is wanneer deze mailtjes worden verstuurd. Als iemand zich aanmeld wordt er inderdaad een mailtje verstuurd dat je bent aangemeld, maar als ik als admin iemand toevoeg aan een gebruikersgroep, wordt er dan ook een mail verstuurd ? Het is mij dus niet helemaal duidelijk wanneer er nu wel en niet een mailtje naar de gebruiker wordt verstuurd.
En dan kom ik op mijn volgende vraag, kun je dit ook aanpassen ? Dus geen mail versturen als iemand zich aanmeld bijvoorbeeld.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.
phpbb mailberichten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: phpbb mailberichten
Jep.MrX schreef:Als iemand zich aanmeld wordt er inderdaad een mailtje verstuurd dat je bent aangemeld, maar als ik als admin iemand toevoeg aan een gebruikersgroep, wordt er dan ook een mail verstuurd ?
Aan de teksten in de languages/email map kun je vaak al afleiden waar de mailtjes voor bedoeld zijn, en wanneer ze dus verstuurd worden.MrX schreef:Het is mij dus niet helemaal duidelijk wanneer er nu wel en niet een mailtje naar de gebruiker wordt verstuurd.

Sure. Als er geen mods voor zijn kan je het hier vragen. Om deze mail niet meer te versturen, verwijder je bijvoorbeeld dit uit je groupcp.php:MrX schreef:En dan kom ik op mijn volgende vraag, kun je dit ook aanpassen ? Dus geen mail versturen als iemand zich aanmeld bijvoorbeeld.
Code: Selecteer alles
include($phpbb_root_path . 'includes/emailer.'.$phpEx);
$emailer = new emailer($board_config['smtp_delivery']);
$emailer->from($board_config['board_email']);
$emailer->replyto($board_config['board_email']);
$emailer->use_template('group_added', $row['user_lang']);
$emailer->email_address($row['user_email']);
$emailer->set_subject($lang['Group_added']);
$emailer->assign_vars(array(
'SITENAME' => $board_config['sitename'],
'GROUP_NAME' => $group_name,
'EMAIL_SIG' => (!empty($board_config['board_email_sig'])) ? str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $board_config['board_email_sig']) : '',
'U_GROUPCP' => $server_url . '?' . POST_GROUPS_URL . "=$group_id")
);
$emailer->send();
$emailer->reset();