Wachtwoord

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Guardian_matrix
Contacteer:

Wachtwoord

Bericht door Guardian_matrix » 26 dec 2002, 21:58

Gegeven:

Een computer, met daarop FreeSCO LINUX, ingericht als WebServer die uiteraard PHP ondersteunt. Hierop staat de package voor phpBB2 V2.0.3 uitgepakt in de root van de webdirectory
(voor de kenners: /mnt/router/www).

Probleem:

Bij de installatie worden er verschillende dingen gevraagd. waronder ook de wachtwoorden voor de Database, en voor het master account op het forum. Wanneer ik alles invoer, en op submit druk, komt de lijst weer terug, met bovenaan (Quoted: )The passwords you entered did not match

Vraag:

kan iemand mij alstublieft vertellen wat er fout is gegaan..?
Ik heb de code NIET aangepast, en de installatie is vers. Config.php heeft alle mogelijkheid om beschreven te worden, en ook de SQL daemon is actief.
'Desire is death's sheperd to certainty' - Matrix -

-@^@-

Bericht door -@^@- » 27 dec 2002, 03:00

Voor je aan te maken forumadmin moet je een wachtwoord invoeren, en ook eentje ter bevestiging. Als beiden niet overeen komen, verschijnt deze melding ook. Het heeft in dat geval geen betrekking op je database :)

Guardian_matrix
Contacteer:

Bericht door Guardian_matrix » 30 dec 2002, 16:42

Ik weet dat de installatie zowel om een wachtwoord, als om de bevestiging van dat wachtwoord vraagt. Ik heb zelfs simpele dingen als 'test' geprobeerd, gelet op hoofdletters, en na 5 keer weet ik toch zeker dat het niet aan mijn spelling ligt..

Nog andere goede ideeen?

Gogeta

Wachtwoord

Bericht door Gogeta » 30 dec 2002, 16:51

Als er staat dat wat jij heb getypt dan ligt er inderdaad wat aan je wachtwoord.Maar je moet n9iet bij database password iets in typen.alleen bij admin functions.Trouwens moet je bij gebrukkers naam _nl_db erachter typen want bij mij doet hij het niet.Kan iemand een print screen sturen met wat i8k allemaal in moet typen.

Guardian_matrix
Contacteer:

Bericht door Guardian_matrix » 30 dec 2002, 18:49

Ok, nog 1 keer:

Ik voer behalve de Database type, de database naam voor het board, en de DNS (Localhost) niets in. Geen naam, geen wachtwoord. Dit omdat het niet nodig is, aangezien ik mijn eigen SQL server heb draaien.

In de Admin gegevens vul ik mijn Email adres in, mijn naam, en TWEE keer HETZELFDE wachtwoord! (Ik denk dat i keht ondertussen een keer of 5 geprobeerd heb met hetzelfde SIMPLE wachtwoord, kan het dus niet aan liggen!) Steevast komt de installatie terug met het bericht dat de wachtwoorden niet zouden kloppen.

-@^@-

Bericht door -@^@- » 01 jan 2003, 02:43

Dit is erg vreemd. Ik heb ook op andere forums gezocht, maar niet kunnen vinden waar dit dan in zou kunnen zitten. De melding komt normaal gesproken bij het fout invoeren van wachtwoorden.

Je zou eventueel kunnen proberen het forum opnieuw te installeren (database wissen), misschien dat er in de database al een gebruikersprofiel van een admin is komen te staan... anders zou ik zo 1-2-3 geen oplossing hebben.

Thierry

Bericht door Thierry » 23 jan 2003, 21:33

Beste,

Ik heb ook zopas het handeltje proberen te installeren...doch moet ik mij bij Matrix aansluiten...

Heb ook al de eenvoudige combinaties geprobeerd...zonder succes...

Graag hulp !
Greetz,

Thierry

the-dutchman

Bericht door the-dutchman » 13 feb 2003, 19:53

complete same story here..... :evil:

http://www.phpbb.nl/phpBB/viewtopic.php?t=469

MZA
Contacteer:

Bericht door MZA » 13 feb 2003, 20:31

@Guardian_matrix
ik d8 ook nix in te hoeven voeren omdat ik ook me eigen server heb. DUS WEL!!! KWAM IK NA 2 DAGEN ACHTER :oops:
eMule/eDonkey/Overnet fan?? kom ff langs bij mijn site en deel je kennis/links of post je vragen. The MZA Project

the-dutchman

Bericht door the-dutchman » 14 feb 2003, 08:29

@Guardian_matrix

i thought the same as u... but MZA was right for me too...
het invullen van localhost bleek voldoende te zijn :oops:

Gesloten