Soort van forum welkom tekst

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
pirke

Soort van forum welkom tekst

Bericht door pirke » 26 jul 2005, 14:24

Hallo,

Momenteel ben ik bezig aan een forum voor onze voetbalploeg. Daarvoor gebruik ik het voor de hand liggende JustFooty template. Nu ben ik erin geslaagd om via het bestand index_body.tpl een extra kader aan te maken waarin in de volgend wedstrijd steeds dien in te typen (in dit bestand zelf).

Omdat ik dit persoonlijk nogal omslachtig vind om steeds dit bestandje af te halen, de match aan te passen en dan opnieuw te uploaden, vroeg ik mij af of dit niet mogelijk is om in het configuratie gedeelte van de admin een extra veld in te voegen waarin in gemakkelijk de tekst kan vernaderen zonder het down- en uploaden van het bestand.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit het est zou aanpakken en welke bestande n zouden moeten worden aangepast?

Alvast bedankt

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 26 jul 2005, 15:41

Ik denk dat deze mod in de buurt komt:
http://www.phpbbhacks.com/download/1130

Kijk anders even hier:
http://www.phpbbhacks.com/category/23/

pirke

Bericht door pirke » 26 jul 2005, 17:16

Ok, hartelijk bedankt...

even zien of dit me zal lukken.

pirke

Bericht door pirke » 26 jul 2005, 17:21

hmm, ik denk niet dat dit echt is wat ik zoek...

ik ben eigenlijk op zoek naar hoe ik de code kan veranderen zodat er een tekstblok bijkomt op de startpagina van het forum. Dit tekstblokje zou ik moeten kunnen aanpassen in het admin gedeelte.
Laat ons het een soort van ver gevorderd onderschrift noemen...

Maar toch bedankt voor de hulp, mss kan ik uit die codes wat interessants halen.

Misschien kan ik mijn vraag dan wat verder uitbreiden. Hoe werkt het onderschrift juist, welke codes en welke bestanden worden gebruikt?

----------------edit

Even nagekeken: ik zou willen in board_config_body.tpl een textarea aanmaken. De tekst die de admin hier dan kan invullen zou automatisch moeten verschijnen op de forum startpagina, op een welbepaalde plaats

Code: Selecteer alles

<tr>
		<td class="row1">{L_MATCH}<br /><span class="gensmall">{L_MATCH_EXPLAIN}</span></td>
		<td class="row2"><textarea name="board_match" rows="5" cols="30">{MATCH}</textarea></td>
</tr>
deze code komt dan in dit bestand.

Maar waar kan ik L_MATCH, L_MATCH_EXPLAIN en MATCH definiëren en hoe moet ik dan zorgen dat MATCH zichtbaar is op het forum?

En een bijkomende vraag, kan ik dan BBcode gebruiken om vet en cursief te zetten?

Luuk

Bericht door Luuk » 07 aug 2005, 20:42

Afbeelding

pirke

Bericht door pirke » 09 aug 2005, 11:00

ok, bedankt, het is inderdaad zoiets dat ik zoek

wel bedankt :thumb:

Gesloten