Account activering

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Haafien

Account activering

Bericht door Haafien » 21 aug 2005, 15:51

...
Ik heb de Account activering op Beheerder gezet . . .

Als ik mijzelf nu registreer (als nieuwe gebruiker) dan ontvang ik keurig een mailtje met de nodige info . . . maar als Admin (met een ander emailadres dan mijn alter-ego van nieuwe gebruiker) zie ik niets . . .

Hoe kom je er als beheerder dan achter dat een nieuwe gebruiker op activering zit te wachten ?

P.S. deze verwijzing is mij bekend, maar zo'n foefje, work around, zou toch niet nodig moeten zijn . . .
Het is nog maar een gis
of hard òf zoetjes zeilen in Uw voordeel is . . .

Bee

Bericht door Bee » 21 aug 2005, 16:20

Als je een nieuwe gebruiker ziet, ga je naar gebruikersbeheer in de admin, en vervolgens activeer je zijn account daar. Als je dan opslaat, krijgt de gebruiker een mailtje dat zijn account geactiveerd is door een beheerder.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Haafien

Account activering

Bericht door Haafien » 21 aug 2005, 17:40

bee schreef:Als je een nieuwe gebruiker ziet, ga je naar gebruikersbeheer in de admin, en vervolgens activeer je zijn account daar. Als je dan opslaat, krijgt de gebruiker een mailtje dat zijn account geactiveerd is door een beheerder.
En als je oog daar dan toevallig niet op valt is het gewoon pech voor de nieuwe gebruiker ?

Ik dacht dat het board de admin een seintje gaf en dat hij dan door een simpele klik kon activeren . . .

Wat voor functie heeft anders het bestand /language/lang_nederlands/email/admin_activate.tpl
Het is nog maar een gis

Bee

Bericht door Bee » 21 aug 2005, 18:15

Open het maar, dan kan je het zien. Op lijn 705 van usercp_register.php wordt het gebruikt als admin activatie aanstaat, en als het dus niet verzonden wordt, dan stokt het ergens bij de mailserver, en is het dus aan te raden je mailinstellingen bij te werken. En anders kan je dus die mod installeren waarvan je de link hebt gegeven. Dat is trouwens veel handiger. Het admin activatiemailtje wordt overigens gestuurd naar alle gevonden admins in de databasebase.

Haafien

Account activering

Bericht door Haafien » 21 aug 2005, 18:24

bee schreef:. . . en als het dus niet verzonden wordt, dan stokt het ergens bij de mailserver, en is het dus aan te raden je mailinstellingen bij te werken.
Maar er wordt wel een mailtje naar de nieuwe gebruiker gestuurd . . . :roll:

Kan er dan tòch nog iet aan de mail-instellingen mankeren ?
Het is nog maar een gis

Diablo Gamer
Contacteer:

Bericht door Diablo Gamer » 21 aug 2005, 19:00

of zet Account activering aanzetten op Gebruiker kan ook ja

Haafien

Account activering

Bericht door Haafien » 21 aug 2005, 22:33

Diablo Gamer schreef:of zet Account activering aanzetten op Gebruiker kan ook ja
Ja . . . je kunt ook kiezen voor Geen, of het board opdoeken, of eens bij een ander "merk" gaan shoppen . . . maar daar gaat het hier nu even niet over . . . :evil:
Het is nog maar een gis

Bee

Bericht door Bee » 22 aug 2005, 08:35

Beiden, het mag wel iets vriendelijker hoor. Er wordt alleen maar geprobeerd goed advies te geven, als lijkt dat soms misschien niet zo.

Haafien

Account activering

Bericht door Haafien » 22 aug 2005, 23:24

---
Voor de belangstellende lezer: ik heb een en ander aangekaart bij mijn host en dankzij veel bereidwilligheid en geduld van die kant is de zaak opgelost.

Wat was er nou aan de hand ?

Ik had de mij bij de start van mijn site toegestuurde gegevens (Inlognaam en Wachtwoord) ook "klakkeloos" gebruikt voor het email-gebeuren.
Bij het testen, toentertijd, van het email-account in Outlook leverde dat geen enkel probleem op . . .

Dat werd anders toen mijn phpBB-board moest gaan emailen, het leidde tot het probleem genoemd in het bovenste bericht . . .

Maar, zoals gezegd, dat is nu dus opgelost - op aanwijzing van mijn host heb ik via cPanel het wachtwoord gewijzigd en in Outlook de instellingen van het email-account in overeenstemming gebracht met die van cPanel . . .
't Werkt nu perfect ! ! !

Ook op deze plaats:
DANK en HULDE aan mijn HOST ! ! !
Het is nog maar een gis

Haafien

Bericht door Haafien » 23 aug 2005, 15:13

---*---*---*---
Diablo Gamer,

In eerste aanleg was ik het (ook al) niet eens met wat bee zei over mijn reactie op jou:
. . . het mag wel iets vriendelijker hoor. Er wordt alleen maar geprobeerd goed advies te geven, al lijkt dat soms misschien niet zo.
Maar ik heb daar nog eens een nachtje over geslapen en ik ben tot de conclusie gekomen dat hij het toch wel bij het rechte eind had.

Ik had het positieve moeten onderkennen in je bijdrage en er niet zo venijnig op moeten reageren . . .

Voor mijn "uitval" bied ik je mijn verontschuldigingen aan !
Het is nog maar een gis

eenwieler
Contacteer:

Bericht door eenwieler » 11 sep 2005, 19:42

ik heb hem ook op beheerder staan, en als ik me opnieuw aanmeld krijg ik keurig een mail in me hotmail dat alles ik ben aangemeld en nog geactiveerd moet worden.

Echter in mijn gmail (admin mail) krijg ik niks.

Als ik de persoon toevoeg via admin panel krijgt de desbetreffende lid niks via zijn hotmail. Terwijl de eerste wel aankwam.

Als ik bij nieuwe gebruiker me gmail invul, krijg ik wel een mail dat ik aangemeld ben en nog niet geactiveerd.

Kortom zowel me hotmail als gmail krijgen mail dus het wordt niet gezien als spam. Geen van me mails krijgt een mail van een nieuwe gebruiker. Ook de bevestiging dat een gebruiker geactiveerd wordt blijft weg.

Waar kan dit aan liggen.

Vriendelijke groet.

Ferko

Bee

Bericht door Bee » 11 sep 2005, 19:45

Hotmail kan alle mailtjes die niet van bekende afzenders (adresboekvermeldingen) als spam aanzien, en spam direct verwijderen. Beide is niet aan te bevelen, en wellicht komt daar ook dit probleem vandaan. Het kan ook zijn dat de achterliggende mailserver een flinke lag heeft, door grote drukte bijvoorbeeld.

Hoe lang komt dit probleem al voor?

eenwieler
Contacteer:

Bericht door eenwieler » 11 sep 2005, 20:09

Het probleem komt deze avond voor. Probeer het ook sinds vanavond om het via beheerder te doen.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd en de aanmeldings mail komt altijd direct aan zonder problemen.

De melding voor admin dat er een nieuwe gebruiker is en de melding dat je als gebruiker geactiveerd bent komen nog niet aan.

Is dus erg raar als je al de hele avond bezig bent alleen de eerste aankomt bij zowel hotmail als gmail (afhankelijk welke in is gesteld als admin email)

Vriendelijke groet.

Ferko

Gesloten