Problemen met Firefox

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
beert
Contacteer:

Problemen met Firefox

Bericht door beert » 29 dec 2006, 12:36

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Gebruikers met Firefox krijgen de volgende melding als ze op het forum zijn:
    Afbeelding
    Dit probleem ontstaat vooral op de index.php. Deze melding komt van een mac af, maar ook PC gebruikers krijgen de melding
    U hebt gekozen om het volgende bestand te openen
    Index php
    Dit is een microsoft Digital Image Document
    van http://www.frettenforum.nl

Wat wilt u dat Firefox met dit bestand doet?
    Openen met......
    opslaan
    Wanneer ontstond het probleem?
    Gisteren hoorde ik ze voor het eerst erover. Het probleem ontstaat ook bij de verschillende forumstijlen, dus het zit denk ik ergens in de index?

Adres van je forum: http://www.frettenforum.nl

Modifications op je forum:
    diverse

Huidige stijl:
    Nosebleed

phpBB versie:
    2.0.22

Waar is je forum gehost:
    123xs

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Ja en daar zal het wel door komen? Eergisteren heb ik de laatste phpBB versie erop gezet, de statistiekenmod en nog een aantal linkjes goed gezet. Alleen ik kan nu wel alles terug gaan zetten, maar liever hoop ik dat iemand weet waar het probleem door komt, zodat ik het aan kan passen en in de toekomst ook kan voorkomen :)
Overige opmerkingen:
Nope

Mr. R

Bericht door Mr. R » 29 dec 2006, 12:40

Dit heb ik ook wel eens op andere websites. Ik druk altijd op annuleren en refresh de pagina, en dan werkt het weer.

Op jouw website heb ik nergens last van. Niet met Firefox en ook niet met Internet Explorer.

beert
Contacteer:

Bericht door beert » 29 dec 2006, 12:44

Strange. Maar dat moet toch ergens vandaan komen?

Iemand anders zegt dat het een serverprobleem kan zijn. Is dat ook mogelijk? Omdat ze niet elke keer die pop-up krijgen..

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 29 dec 2006, 13:00

Ik denk dat het misschien wel een phpbb kwaaltje is, heb het op meerdere fora, met name op phpbb.nl en phpbb.com....

beert
Contacteer:

Bericht door beert » 29 dec 2006, 13:01

Maar sinds kort dan of al langere tijd? Omdat het bij mij op het forum pas sinds een paar dagen is, dus dan zou je zeggen dat er iets veranderd is? Voor die tijd heb ik er niemand over gehoord namelijk.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 29 dec 2006, 13:09

Zit niet in de update naar 2.0.22 en ook niet in de statistieken mod, deze heb ik ook draaien en op mijn eigen forum krijg ik de melding niet.

Op phpbb.com loopt er een topic waarin je problemen met hun forum kunt melden en daar staat dit probleem ook al een aantal malen vermeld en dat uitgesmeerd over een behoorlijke tijds periode, het is op zich dus al een wat ouder probleem.

beert
Contacteer:

Bericht door beert » 29 dec 2006, 13:13

Ik had het gelezen inderdaad, maar er stond geen oplossing of iets bij. Dus ik kon er niet zoveel mee, behalve weten dat het vaker voorkomt. Maar ben dus wel benieuwd of het iets is waar ik wat aan kan doen, dus of het aan mij ligt (iets verkeerd geinstalleerd?), aan phpbb of de server of een of andere nog-hogere macht ;)

beert
Contacteer:

Bericht door beert » 10 jan 2007, 12:20

Nog even een updatje. Ik geloof dat ik het gevonden heb. Ik heb het bij mijn server gevraagd en bij Firefox, maar het blijkt toch phpBB2 te zijn :). Ik had op de portal een 'wisselende foto' mod geinstalleerd. Die haalt dan foto's uit het fotoalbum en laat die op de portal zien.

Maar blijkbaar was Firefox het daar niet mee eens. Geen idee hoe en wat, maar sinds ie eraf is, lijken de problemen opgelost.

Gesloten