Momenteel heb ik nog geen Nederlandstalige versie van dit script en ik denk dat die er voorlopig niet komt, maar als er vragen zijn over mijn script die je liever in het Nederlands beantwoord ziet dan op de officiele phpBB support forums in het Engels, dan kan je hier posten.
--- vertaling van de mijn support post op phpBB.com ---
De huidige versie van mijn converter is: 1.32
Huidige versie van de attachments converter is: 1.02
Laatste versies die zeker werken met mijn converter: vB 2.2.8, phpBB 2.0.3, mod_attach 2.3.5
Download Link
----- BEKENDE PROBLEMEN -----
- versie 1.31: polls met een id groter dan 1000 worden niet omgezet
- vanaf versie 1.32 geen bekende problemen
----- FAQ -----
Overschrijft de converter mijn oude vBulletin forum?
Nee, de converter leest van de vBulletin database en schrijft naar de nieuwe phpBB database. De vBulletin installatie blijft volledig intact en functioneel. Mocht er dus iets mis gaan tijdens de conversie dan kan je na het oplossen van het probleem de conversie dus rustig opnieuw uitvoeren.
Ik krijg "ERROR: Unable to find XXX, Check the path defines.", wat doe ik fout?
Als je convert.php in de vBulletin directory hebt gezet, het vB forum http://www.yourhost.com/forum/ en het nieuwe phpBB forum http://www.yourhost.com/phpBB/ is, dan zijn de standaard waarden voor de 'path defines' goed. Meestal is het niet nodig de 'path define' voor vBulletin aan te passen, aangezien convert.php in dezelfde dir staat als de vB installatie ('./' = huidige dir). De 'path define' voor phpBB moet relatief ten opzichte van de vB dir zijn. Is de phpBB dir dus een subdir van de vB dir, dan krijg je iets als 'phpBB/' of './phpBB/', maar als hij een level lager ligt, krijg je '../phpBB/'. Vergeet niet de laatste slash!
Na de conversie zie ik geen forums op de Forum Index
Waarschijnlijk had je vB installatie geen categorieen, of waren er enkele forums zonder categorie. Na het toevoegen van een nieuwe categorie via het administratiepaneel (bij Forums), komen de forums tevoorschijn en zal alles zonder problemen werken.
Bij het vullen van de 'wordlist' krijg ik een timeout, wat moet ik doen?
Zet de FORCE_SAFE_MODE define in convert.php naar '1'. Ook al heb je safe_mode in PHP niet aanstaan, toch zal dit ervoor zorgen dat je geen timeout fouten krijgt. Je kunt de laatste stap van convert.php gewoon opnieuw doen, eerdere stappen zonder problemen hoeven niet opnieuw.
Ik heb een oudere versie van de converter gebruikt en heb problemen met de avatar permissies
Voer de volgende query uit op je phpBB database, met behulp van bijvoorbeeld phpMyAdmin
UPDATE phpbb_users SET user_allowavatar=1;
-----------------------------
Zoekfunctie trefwoorden: vbulletin vb vbull omzetten converteren convert converter support vraag help vb2x_convert.zip convert.php attachment attachments
Overzetten van vBulletin naar phpBB
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Overzetten van vBulletin naar phpBB
Laatst gewijzigd door Matthijs op 12 jan 2003, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien kun je dit het beste aan de pre-sales afdeling van VBulletin vragen, ik weet niet van het bestaan van zo'n converter.
Maar je hebt me toch wel nieuwsgierig gemaakt waarom je wil overstappen, dus als je nog eens tijd hebt.....
Maar je hebt me toch wel nieuwsgierig gemaakt waarom je wil overstappen, dus als je nog eens tijd hebt.....

gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Ik weet zeker dat er een bestaat, maar die is alleen beschikbaar voor mensen die vBulletin ook daadwerkelijk hebben gekocht...Spikey schreef:Misschien kun je dit het beste aan de pre-sales afdeling van VBulletin vragen, ik weet niet van het bestaan van zo'n converter.
Gebruik je nog steeds vBulletin? Stap nu over op phpBB en behoud al je forum instellingen, gebruikers en posts!
Kijk hier voor meer info
Kijk hier voor meer info