kan config.php niet vinden
kan config.php niet vinden
Ik wil op mijn testform de update van 3.0.12 naar 3.1.3 gaan proberen en in de omschrijving van David staat : Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
Verwijder het config.php bestand.
Het eerste lukt en dan heb ik bij old en new twee maal een phpbb map maar dan kan ik geen config bestand vinden.
Iemand enig idee?
Verwijder het config.php bestand.
Het eerste lukt en dan heb ik bij old en new twee maal een phpbb map maar dan kan ik geen config bestand vinden.
Iemand enig idee?
Re: kan config.php niet vinden
old en new map, klinkt alsof je bezig met met de automatische updater. Welk pakket heb je precies gedownload?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Ik denk het verkeerde. Ben al even op het forum gaan zoeken en las dat iemand anders dezelfde problemen had. Ga het nu nogmaals proberen.
Wat doe ik met de mappen images, install en store met het overzetten van het hele pakket?
Die moest ik laten staan volgens de handleiding.
Wat doe ik met de mappen images, install en store met het overzetten van het hele pakket?
Die moest ik laten staan volgens de handleiding.
Je moet naar onze download pagina: http://www.phpbb.nl/downloads/ Onder 'Download phpBB 3.1' staat een groene knop en als je daar op druk kan je het volledige 3.1.3 pakket downloaden.
Gelukt, bedankt.
Er zitten in het admin gedeelte twee tabs de de vorige moderator geïnstalleerd heeft maar die ik niet meer nodig heb/gebruik. Ze heten extensies en acp_cat_mods.
Enig idee hoe ik die eruit krijg?
Er zitten in het admin gedeelte twee tabs de de vorige moderator geïnstalleerd heeft maar die ik niet meer nodig heb/gebruik. Ze heten extensies en acp_cat_mods.
Enig idee hoe ik die eruit krijg?
Je kan modules beheren via het modulebeheer, dit kan met onderstaande stappen:
Het tabblad:
- Ga naar het Beheerderspaneel
- Klik op het tabblad: System
- Klik aan de linkerkant onder modulebeheer op: Beheerderspanel
acp_cat_mods
is volgens mij van AutoMOD. De modules kan je gewoon verwijderen.Het tabblad:
extensies
heb je nog nodig deze mag je dus niet verwijderen en/of uitschakelen. Als er nog modules onderstaan dan zijn ze waarschijnlijk van modificaties die kan/mag je wel uitschakelen/verwijderen ook dat kan via het modulebeheer.Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Ik krijg een foutmelding op die tabbladen waarschijnlijk omdat alle bijbehorende onderdelen er niet meer bestaan.
In de vorige versie had je bij het tabblad stijlen (nu aanpassingen) ook de opties thema's, afbeeldingen en templates. Die mis ik nu. Klopt dat?
In de vorige versie had je bij het tabblad stijlen (nu aanpassingen) ook de opties thema's, afbeeldingen en templates. Die mis ik nu. Klopt dat?
De database tabellen bestaan nog wel alleen de bestanden die erbij horen niet meer, je kan deze modules dus gewoon verwijderen.clemmetje schreef:Ik krijg een foutmelding op die tabbladen waarschijnlijk omdat alle bijbehorende onderdelen er niet meer bestaan.
Klopt, deze bestaand niet meer in 3.1. Als je nu wijzigingen hebt gedaan hoef je alleen je cache/buffer te legen.clemmetje schreef:In de vorige versie had je bij het tabblad stijlen (nu aanpassingen) ook de opties thema's, afbeeldingen en templates. Die mis ik nu. Klopt dat?
Hoe kan ik acp_cat_mods verwijderen, die optie zie ik niet.David schreef:Je kan modules beheren via het modulebeheer, dit kan met onderstaande stappen:
acp_cat_mods
is volgens mij van AutoMOD. De modules kan je gewoon verwijderen.
Het tabblad:extensies
heb je nog nodig deze mag je dus niet verwijderen en/of uitschakelen. Als er nog modules onderstaan dan zijn ze waarschijnlijk van modificaties die kan/mag je wel uitschakelen/verwijderen ook dat kan via het modulebeheer.
En den extensies krijg ik ook een foutmelding op, hoe kan ik dat aanpassen zodat het wel werkt?
Als je deze stappen volgt:
Wat betreft het tabblad extensies, volg deze stappen:

acp_cat_mods
staan?Wat betreft het tabblad extensies, volg deze stappen:
- Klik dan op: extensies
- Dan zie je de modules van je modificaties staan, die mag je uitschakelen en beter nog verwijderen.
- Soms moet je eerst op de categorie-module klikken en daaronder staan dan nog modules

Helemaal top David, bedankt.
De extensies werkt weer de acp_cat_mods niet. Daar hangen kinderen onder volgens het systeem maar die ziet het systeem niet. Zal met weghalen van alles voor de schone update misgegaan zijn.
Het is zo leuk om zoveel weer te leren.
Nog een andere vraag, Hoe kan ik de forum afbeelding centreren, of beter waar geef ik dat aan?
De extensies werkt weer de acp_cat_mods niet. Daar hangen kinderen onder volgens het systeem maar die ziet het systeem niet. Zal met weghalen van alles voor de schone update misgegaan zijn.
Het is zo leuk om zoveel weer te leren.
Nog een andere vraag, Hoe kan ik de forum afbeelding centreren, of beter waar geef ik dat aan?
Als je op acp_cat_mods klikt, staan daar dan geen modules onder? Misschien een idee om eerst uit te schakelen voor dat je daadwerkelijk gaat updaten. Je zou AutoMOD zelfs kunnen verwijderen, aangezien je hem toch niet nodig hebt in 3.1.clemmetje schreef:Helemaal top David, bedankt.
Absoluut, dat is ook de bedoeling van een test forumclemmetje schreef:Het is zo leuk om zoveel weer te leren.

Zou je daarvoor even een nieuw onderwerp willen aanmaken? Dat is wat overzichtelijker voor iedereenclemmetje schreef:Nog een andere vraag, Hoe kan ik de forum afbeelding centreren, of beter waar geef ik dat aan?

De acp_cat_mods ben ik inmiddels kwijt.David schreef:Als je op acp_cat_mods klikt, staan daar dan geen modules onder? Misschien een idee om eerst uit te schakelen voor dat je daadwerkelijk gaat updaten. Je zou AutoMOD zelfs kunnen verwijderen, aangezien je hem toch niet nodig hebt in 3.1.clemmetje schreef:Helemaal top David, bedankt.