Wijzig notificatie opties

Plaats reactie
Dennis

Wijzig notificatie opties

Bericht door Dennis » 18 okt 2015, 15:35

• Adres van je forum: http:// koningsoever. nl/
    Event. modificaties op je forum: Like-functie :-)
    Wanneer ontstond het probleem? na install
    phpBB versie: 3.1.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Als ik via Wijzig notificatie opties het Notificatie type Iemand heeft een privébericht verzonden naar je uitvink onder Notificaties en op Verstuur klik, wordt de wijziging niet door gevoerd.
De melding die hij geeft is "Je voorkeuren zijn bijgewerkt."

David
Contacteer:

Re: Wijzig notificatie opties

Bericht door David » 18 okt 2015, 21:01

Komt de wijziging ook niet door als je de pagina ververst F5, bij sommige wijzigingen moet je de pagina even vernieuwen voor phpBB ze doorheeft. Heel raar, maar misschien is dat hier ook het geval ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Dennis

Bericht door Dennis » 19 okt 2015, 14:48

David schreef:Komt de wijziging ook niet door als je de pagina ververst F5, bij sommige wijzigingen moet je de pagina even vernieuwen voor phpBB ze doorheeft. Heel raar, maar misschien is dat hier ook het geval ;)
Nee zeker niet.
Als ik kies voor Alles demarkeren en dan Verzenden druk, is wel alles uitgevinkt (ook na refresh)
Zet ik dan ALLEEN de optie Iemand heeft een privébericht verzonden naar je aan voor e-mail en druk ik op Verzenden dan staat bij het (automatisch) opnieuw laden van de pagina de optie van e-mail zowel als die van Notificaties aan. Het is dus niet mogelijk alleen de optie e-mail aan te zetten.
Ik heb het getest met de originele template "prosilver" zodat het niet kan liggen aan het de aangepaste template. En de cash al geleegd.

Kan nog een oude dbase inladen kijken wat dat doet?
tests schreef:*********************

Alle vinkjes aan
behalve "Je onderwerpen/berichten zijn goedgekeurd door een moderator"
Dan vink ik "Iemand heeft een privébericht verzonden naar je" uit van Notificaties en verzend.
Staat het weer aan na de refesh.

Alle vinkjes aan.
Alleen Notificaties uitvinken en verzenden.
Staat het weer aan na de refesh.

Alle vinkjes uit
Dan vink ik "Iemand heeft een privébericht verzonden naar je" aan van Notificaties aan en verzend.
Werkt dit.

Als ik een e-mail optie aanzet gaat de optie notificaties ook mee en kan niet alleen de e-mail optie aanzetten.

Dennis

Bericht door Dennis » 20 okt 2015, 10:54

David schreef:Komt de wijziging ook niet door als je de pagina ververst F5, bij sommige wijzigingen moet je de pagina even vernieuwen voor phpBB ze doorheeft. Heel raar, maar misschien is dat hier ook het geval ;)
Terugzetten van een oude dbase versie heeft ook geen positief resultaat. Is toch wel mogelijk om alleen een notification aan te zetten of alleen een e-mail?

Dennis

Bericht door Dennis » 20 okt 2015, 11:05

Nou ik heb een verse install van phpBB 3.1.5 (bewust geen 3.1.6) en daar kan ook geen NOTIFICATIE TYPE gekozen worden met alleen E-MAIL. De optie NOTIFICATIES wordt dan ook automatisch aangezet.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 20 okt 2015, 11:11

Als ik een e-mail optie aanzet gaat de optie notificaties ook mee en kan niet alleen de e-mail optie aanzetten.
Dat is bij mij ook zo heb het juist getest.

Dennis

Bericht door Dennis » 20 okt 2015, 11:48

El torro schreef:
Dat is bij mij ook zo heb het juist getest.
Aaah thx. Kostte mij weer wat uurtjes.
Is dit een bewuste keuze of een bug @Derky? Als ik nl een e-mail heb gehad, hoef ik ook niet een notifcation te hebben.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 okt 2015, 11:58

Het is een bewuste keuze. Het is juist de notificatie die ook ervoor zorgt dat er een email komt (Of een jabber bericht, of indien een extensie een andere manier toevoegt die specifieke manier).

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 20 okt 2015, 12:06

paul schreef:Het is een bewuste keuze. Het is juist de notificatie die ook ervoor zorgt dat er een email komt (Of een jabber bericht, of indien een extensie een andere manier toevoegt die specifieke manier).
Kun je daar iets meer info over geven want ik ben momenteel met een forum bezig waar wel alles aangevinkt is maar ik geen notificaties zie.
Heb op de phpbb.com ook de vraag al gesteld maar weinig reacties die mij in de juiste weg wijzen.

Dennis

Bericht door Dennis » 20 okt 2015, 15:18

paul schreef:Het is een bewuste keuze. Het is juist de notificatie die ook ervoor zorgt dat er een email komt (Of een jabber bericht, of indien een extensie een andere manier toevoegt die specifieke manier).
Deze snap niet.
Er zit een knop "Notificaties [x]" die staat dan op 3, waarvan 2 e-mail PM. Maar die had ik al via de e-mail gehad en wordt ook aangeven door Privéberichten [2]
Dus aangeven bij "Notificaties [x]" lijkt mij dan ook dubbel. Wordt daarmee onoverzichtelijk

Ik wil bijvoorbeeld bij "Iemand heeft je geciteerd in een bericht" alleen een notification. Dat is mogelijk, maar alleen e-mail bij PM niet?

Plaats reactie